C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik zou zelf, wat ik ook gedaan heb gewoon een handel kopen en proberen. Bij mij werkte het en ben nog steeds blij met mijn CC.
Gaat het niet kun je de handel zo weer verkopen of terug sturen.
De link voor deze staat bij mijn eerste posting van dit draadje. Ik was ongeveer 55€ kwijt.
http://www.ebay.de/sch/i.html?clk_rvr_i ... 97.c0.m627" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2012 17:27
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9451
Productienummer: 0420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Capelle a/d IJssel
C5club Rookie
C5club Rookie
Hoi Willyb

De stengel heb ik al en ik had je succes story al gelezen. Alleen heeft nog niemand met een Lexia zich gemeld. :smt089 Ga er denk ik zelf maar 1 kopen. Hebben we er in mijn opgeving ook 1 beschikbaar.
Ik zag dat jouw C5 ook uit 2002 is. Onderbreekt de CC bij jou ook door ontkoppeling of rembediening?

Mooie wagen in je avatar trouwens. De Lomax? Zelf gebouwd op basis van een 2CV6? Ik hou ook van open sportwagens. Heb zelf al 18 jaar een duitser uit eind 1975. Zilverkleurig natuurlijk en achterin voorzien van een zesmansblaaskapel....

Groet,
Jeannot
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Mijn CC werkt zo als het moet , bij intrappen van de koppeling en rem schakelt hij uit.
Druk ik het knopje van de CC weer in dan pakt hij de laatst gekozen snelheid weer op.
Ik heb niet eens gekeken wat voor schakelaars er bij de pedalen zitten, het werkte dus vond ik het niet interessant .
Ik heb een Lexia en een dagje Emmerich is ook leuk. Dus............. :smt193
De Lomax heb ik nu 15jaar geleden gemaakt van een Diane met Visa motor.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2012 17:27
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9451
Productienummer: 0420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Capelle a/d IJssel
C5club Rookie
C5club Rookie
Hoi Willyb
Bedankt voor je aanbod. Gewoon even de A15 van begin tot eind volgen zie ik....
Ik neem binnenkort wel even contact op via een PB. Kan ik gelijk kijken hoe een Lexia werkt. Ben reuze benieuwd. Zag dat je ook een BMW hebt. Ik rij zelf een K1100RS. Genoeg overlap in interesses lijkt mij zo. Tot binnenkort.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2012 17:27
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9451
Productienummer: 0420
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Capelle a/d IJssel
C5club Rookie
C5club Rookie
Gisteren een dagje bij Willy in Emmerich am Rhein geweest. Ik heb zijn Lomax bewonderd :smt038 en we hebben over van alles en nog wat geklets. Het was heerlijk weer en we zijn zijn buiten met de Lexia en de C5-en bezig geweest. Ik heb de stengel en de rode remlichtschakelaar geplaatst. In de BSI staat een foutecode betreffende dat het rempedaal permanent bediend wordt. De remlichten werken wel goed (witte schakelaar). Wil de CC gaan werken zal dit toch eerst moeten worden opgelost. :smt198

Wiilly, bedankt voor je gastvrijheid en je bereidwilligheid om me te helpen. Ik vond het een leuke dag en ook interessant en leerzaam. :smt023
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:smt023 succes.
Moet er ook een keer langs/aan.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
De deur is open en de koffie staat klaar :smt193
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 17:26
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Antraciet
C5club Newbie
C5club Newbie
Hallo luitjes.
Ik heb voor mijn C5 1.8 16v L. Prestige, uit juni 2002, een Waeco ms50 aangeschaft.
Maar (hihi) nu het inbouwen nog.
Ik heb inmiddels op dit forum van alles gelezen over snelheidsmeter-signaal en over de koppelings- en remlicht schakelaar(s).
Wat betreft het snelheidsmeter-signaal kan ik kort door de bocht zijn.
Gewoon de bij de Waeco ms50 geleverde sensor op de aandrijfas monteren.
Maar de koppelings- en remlichtschakelaar.....Daar zit ik nog mee.
Ik heb nog niet echt goed gekeken, maar bij de koppeling zit evenals bij "Jeannot" een blokje met 2 kabeltjes.
Kan ik deze gebruiken voor mijn cc?
Volgens de montage handleiding moet ik bij de remlichtschakelaar de kabel aansluiten op de kabel die van de schakelaar naar het remlicht gaat.
Wie kan mij hier een antwoord op geven? :smt198
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Deze koppelingsschakelaar jun je niet gebruiken voor je cruisecontrol. De remlichtschakelaar wel. Gewoon even meten op welke van de twee draden spanning komt te staan als je remt.

Je kunt de koppelingschakelaar ook gewoon achterwege laten, bedenk dan wel dat de cruise niet uitschakelt als je de koppeling intrapt. dat is op zichzelf niet echt een probleem als je het maar weet.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Inderdaad.
In mijn eerste Xant, een TCT Break had ik een VDO CC ingebouwd, zonder koppeling schakelaar.
Na even wennen was dat geen probleem.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie