Gisteren mijn C5 tourer uit 2009 gestart, kreeg de melding dat olieniveau niet juist was. Olie bijgevuld en met peilstok nadien gecheckt en dat was akkoord, maar bij het starten blijft de melding terugkomen en staat continu Service in het display vermeld. Ik weet zeker dat het olie-niveau goed is, met peilstok gepeild! Kwestie van een sensor welke kaduuk is?
04 aug 2014 14:30
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Pijlstok is de enige manier om het olieniveau te controlleren, de digitale meting is maar een indicatie en mag nooit als controlle voor oliepijl gebruikt worden. De sensor zal dus zoals je zelf al dacht geen goede aanwijzing geven.
Jawel, maar in de boordcomputer is de melding 'olie niet oké' (oid) opgeslagen. Het duurt even (enkele keren starten) voordat de computer gereseted is. Ik verwacht dat je er met een paar dagen vanaf bent. Zo niet dan kan/zal de sensor stuk zijn.
thanks allen . ik zal het vanavond eens proberen of de sensor nog hetzelfde aangeeft. Ik ben n.l. in de gelukkige omstandigheid met mijn fiets naar het werk te kunnen, dus staat mijn auto sinds zondagavond voor de deur.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum