Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:53
Auto: break
Opties: werkende achteruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 187000
Kleur: blauw
Locatie: sneek
wij hebben vandaag de airco gevuld maar helaas koelt hij helemaal niet
de pomp slaat wel aan en draait mee
het lijkt net of het niet rond word gestuurd door de pomp
en de buis die normaal heet word blijft koud en de buis die koud dient te zijn word juist heet.
het systeem heeft het vorig jaar drie maanden gedaan en toen hield hij er mee op.
er is voor die tijd een andere gebruikte pomp opgezet destijds.
wie weet wat het kan zijn?
we hebben er 700 gram in gedaan.
de pomp slaat wel aan en draait mee
het lijkt net of het niet rond word gestuurd door de pomp
en de buis die normaal heet word blijft koud en de buis die koud dient te zijn word juist heet.
het systeem heeft het vorig jaar drie maanden gedaan en toen hield hij er mee op.
er is voor die tijd een andere gebruikte pomp opgezet destijds.
wie weet wat het kan zijn?
we hebben er 700 gram in gedaan.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ook gevacumeerd voor de tijd?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Storingen uitgelezen met de lexia? Ik had een storing aan de druksensor waardoor de pomp en fan wel draaide, maar er werd geen koudemiddel door het systeem toegelaten. Storing is gewist en hij doet t weer.

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:42
Auto: C5 2.0 Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10914
Productienummer: 0138
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: EYPC/Gris fulminator
Locatie: Sittard, NL
Als ze omgekeerd warm/koud worden, kan het eventueel zijn dat de installatie verkeerd om aangesloten zit. In theorie zouden hogedruk en lagedruk pressostaten dit moeten voorkomen, maar als deze er eventueel niet zijn, kijk dan eens of de condensor voor in de auto niet toevallig ijskoud word
(Uitgaande van mijn conventionele airco kennis)

(Uitgaande van mijn conventionele airco kennis)
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Koude leiding (dik) is de zuig van de compressor
Warme leiding (dun) is de pers van de compressor
De ene kan niet op de ander en de ander kan niet op de ene.
In een C5 PH 1&2 hoort 650gr, niet dat je van 700gr last zal hebben. Mits het geen 35+
Zonder dat ik het gezien heb: ik denk dat je compressor opnieuw (of alweer) kapot is.
Greetz Iceman
Warme leiding (dun) is de pers van de compressor
De ene kan niet op de ander en de ander kan niet op de ene.
In een C5 PH 1&2 hoort 650gr, niet dat je van 700gr last zal hebben. Mits het geen 35+
Zonder dat ik het gezien heb: ik denk dat je compressor opnieuw (of alweer) kapot is.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Wat is het effect indien er teveel ingaat? Volgens mij is mijn airco met 675 afgevuld en stopte de airco tijdens de test ermee (36 graden op de buitentemperatuur meter)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Dat verklaart waarschijnlijk de problematiek en de storing die ik onlangs had en ook juist het uitblijven van dit probleem toen ik ben gaan rijden; temperatuur daalt door rijwind en de airco schakelt daardoor niet meer uit. Vermoedelijk had ik dan in Frankrijk/Italie gegarandeerd weer hetzelfde gedonder gehad. Woensdag wordt een leiding vervangen en dan afvullen met 625 ipv 675!
Goed dat ik dit nog even lees.
Overigens hier een ' boekje' met de aanbevolen vulhoeveelheden: KLIK!
Goed dat ik dit nog even lees.
Overigens hier een ' boekje' met de aanbevolen vulhoeveelheden: KLIK!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als hij de waarheid schrijft,dan is het de pomp vervangen
die 25gr die er te veel in is,daar heb je alleen problemen mee,als het heel warm is
die 25gr die er te veel in is,daar heb je alleen problemen mee,als het heel warm is
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Dat klopt........JW-NHS schreef:Ook daarin zie je die 625 gram staan voor de PH2.....
Groet,
JW
Ik vermoed toch dat die 50 gram teveel bij hoge temperaturen voor problemen zorgt. De bovendruk steeg flink (20 bar+) en toen stopte het systeem ermee.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de dunne leiding van de compressor zo heet word dat ze niet aan te raken is
te veel gas erin
condensor ventilator draait niet
condensor vuil door bladeren insecten enzovoort,deze word dikwijls over het hoofd gezien
te veel gas erin
condensor ventilator draait niet
condensor vuil door bladeren insecten enzovoort,deze word dikwijls over het hoofd gezien