Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ja idd. ik durf daar inmiddels weer langzaam aan te denken. Met enig beleid weet Wim inmiddels ook in een 307SW te stappen. Dan moet een C5 m.i. ook kunnen, met enige aandachtspunten :
- Ik vermoed dat de instapdrempel van een Ph1 makkelijker zal zijn dan die van de Ph2...
- Een model waarbij ook de pass.stoel in hoogte verstelbaar is
- Een Break, aangezien evt de scootmobiel wel mee moet (kunnen). de handleiding bestuderend blijkt deze redelijk eenvoudig in 5 delen uitelkaar te halen te zijn...
Inmiddels ben ik prettig gewend aan het rijden op LPG, dus dat zou wel prettig zijn, evt en diesel. Maar de Ph1 2.0 110HDI die ik heb gehad vond ik nu niet echt vlot...
...en m'n hart zegt dan: grijp je kans en koop dan een Ph1 V6 Excl. Break... Hoef je je ook niet druk te maken over de aanschafprijs (vaak Appel+Ei)....
En waarom volgend jaar ? ff de kosten van de C8 'eraf' rijden en afwachten hoe zijn hersteloperatie volgend jaar uit gaat vallen...
- Ik vermoed dat de instapdrempel van een Ph1 makkelijker zal zijn dan die van de Ph2...
- Een model waarbij ook de pass.stoel in hoogte verstelbaar is
- Een Break, aangezien evt de scootmobiel wel mee moet (kunnen). de handleiding bestuderend blijkt deze redelijk eenvoudig in 5 delen uitelkaar te halen te zijn...
Inmiddels ben ik prettig gewend aan het rijden op LPG, dus dat zou wel prettig zijn, evt en diesel. Maar de Ph1 2.0 110HDI die ik heb gehad vond ik nu niet echt vlot...
...en m'n hart zegt dan: grijp je kans en koop dan een Ph1 V6 Excl. Break... Hoef je je ook niet druk te maken over de aanschafprijs (vaak Appel+Ei)....
En waarom volgend jaar ? ff de kosten van de C8 'eraf' rijden en afwachten hoe zijn hersteloperatie volgend jaar uit gaat vallen...
Johan
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Phase 2 V6 is ook goed te doen qua aanschaf. Ik heb m echt nog serieus overwogen, maar na een XM V6 automaat was ik ff genezen van 85 liter benzine tanken...
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
De tank van een C5 V6 is niet zo groot.... 60liter dacht ik.... Ik had hem graag 85liter gehad
Maar mogelijk welkom terug in een dame!
Maar mogelijk welkom terug in een dame!
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Om er 85 ltr in te krijgen moest de tank ook wel kats leeg zijn en tot de dop zijn afgevuld. Uiteindelijk is het allemaal even duur, maar sta je net een wat kleinere tank vaker bij de pomp. Misschien is dat wel nóg erger! 
Maar ja als je dan vervolgens alleen al de motor start is dit alles direct weer goed gemaakt!
Maar ja als je dan vervolgens alleen al de motor start is dit alles direct weer goed gemaakt!
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ph2 gat hem denk ik niet worden, meen me te herinneren dat die instapdrempel flink breder is... Liever had ik geen drempel a la C8...
een 2.2 HDI lijkt me ook leuk, maar qua kosten ? (belasting), en ws. weer wat duurder qua aanschaf...
een 2.2 HDI lijkt me ook leuk, maar qua kosten ? (belasting), en ws. weer wat duurder qua aanschaf...
Johan
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Het ligt grotendeels aan de km's per jaar die je rijdt. Een V6 is met 40 dkm een behoorlijk kostbare grap net zoals een 2.2 hdi dat ook is bij slechts 10 dkm. Bij gas is het ook weer anders.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gaat gewoon zo'n 70 liter in een C5 V6 ....Xander schreef:De tank van een C5 V6 is niet zo groot.... 60liter dacht ik....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Beiden beetje gelijk: ca. 66 liter volgens de specs. 
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Meeste wat ik erin heb gekregen is dik 70 liter ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Dat heeft de Ph3, 1 en 2 zijn exact gelijkjpiek schreef:Ph2 gat hem denk ik niet worden, meen me te herinneren dat die instapdrempel flink breder is... Liever had ik geen drempel a la C8....
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Serieus ? 't eerste wat me in m'n Ph2 opviel was die drempel... Meer dan bij de Ph1... Gezichtsbedrog dan ? Ik heb er eerlijk gezegd nooit een meetlat bij gehouden....
Ow qua kilometrage zit ik op zo'n 12.000 km per jaar... Diesel is dus idd. nauwelijks goedkoper, Gas alleen als de installatie er al inzit
Ik snap werkelijk niet waarom er geen HP onder de C8 zit. dan heb je pas een slee van een wagen...
Ow qua kilometrage zit ik op zo'n 12.000 km per jaar... Diesel is dus idd. nauwelijks goedkoper, Gas alleen als de installatie er al inzit
Ik snap werkelijk niet waarom er geen HP onder de C8 zit. dan heb je pas een slee van een wagen...
Johan
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Tussen een Ph1 en Ph2 is mij nooit een verschil opgevallen, Ph3 wel, daar moest ik even aan wennen, dorpel is veel breder.
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


