Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Nou kan wel beamen dat de stekker van de koplampen gewoon onder je handen kapot breken en ook de kabelboom van mijn achterklep heb ik al vervangen ook de com 2000 heb ik een andere ingezet ( uit een sloper) maar voor de rest is allez noggewoon perfect en zit dus nu op 460000 km.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Timo 1972 schreef:Menno schreef:Een bx is minimaal 10 jaar ouder ...
En ook daarvoor geldt: enfin, je snapt me wel.c5jan schreef:Ook in de hoogtijdagen van de BX, niet alleen nu...
Overigens viel me indertijd wel op dat er bovengemiddeld veel xantia's lijken te zijn met een hoog kilometrage.
Als je de economische levensduur van de auto op 10 jaar stelt dan kun je rustig de stelling poneren dat het maximale kilometrage bij de C5 wat achterblijft bij dat van de BX en met name de Xantia.
Toen ik me heel vroeg (nooit mooi gevonden maar je moet economisch blijven denken) orienteerde op die handel kwam ik eigenlijk alleen drie- en viertonners tegen. Zelfs bij BX-en lag dat wat lager, 1.5 ton minstens en gerust 3 ton maar ook niet heel vaak veel meer.
Bij de C5 kwam ik alleen maar autoos tussen de 1 en 2 ton of net daar overheen tegen.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Je vergeet de ruilmotor Edwin...edwin48 schreef:Nou kan wel beamen dat de stekker van de koplampen gewoon onder je handen kapot breken en ook de kabelboom van mijn achterklep heb ik al vervangen ook de com 2000 heb ik een andere ingezet ( uit een sloper) maar voor de rest is allez noggewoon perfect en zit dus nu op 460000 km.
Ik denk dat je iets te snel de conclusie trekt, dat C5'en met hogere kilometrages er niet zijn, omdat je ze niet ziet.c5jan schreef:Als je de economische levensduur van de auto op 10 jaar stelt dan kun je rustig de stelling poneren dat het maximale kilometrage bij de C5 wat achterblijft bij dat van de BX en met name de Xantia.
Toen ik me heel vroeg (nooit mooi gevonden maar je moet economisch blijven denken) orienteerde op die handel kwam ik eigenlijk alleen drie- en viertonners tegen. Zelfs bij BX-en lag dat wat lager, 1.5 ton minstens en gerust 3 ton maar ook niet heel vaak veel meer.
Bij de C5 kwam ik alleen maar autoos tussen de 1 en 2 ton of net daar overheen tegen.
Export van dit soort wagens heeft een forse vlucht genomen de laatste paar jaar, en er zijn gewoon wagens die niet eens meer de handel in gaan maar direct geëxporteerd worden.
Ik poneer de stelling dat C5'en (of, überhaupt wagens van tegenwoordig) sneller geëxporteerd worden en je dáárom minder hoge kilometerstanden in de handel aantreft.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ik ben het met jouw eens Maarten hoe vaak zie je geen oosteuropese vrachtwagen rijden met auto's er op en ook de C5 zie ik zo regelmatig weg gaan.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, met bosjes tegelijk. Pas nog gehoord van een vrachtwagen met 5 stuks oid...
Kennelijk toch wel een erg goede auto als je kunt rekenen en niet volstrekt a-technisch bent...
Kennelijk toch wel een erg goede auto als je kunt rekenen en niet volstrekt a-technisch bent...
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De wat oudere C5s kosten ook zowat niets meer, daarom zie je ze veel in de oostblok landen!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mmm, daar krijgen ze tegenwoordig ook salaris hoor. We zijn hier in NL gewoon niet erg goed in het kosteneffectief repareren van zaken.
En zo spotgoedkoop zijn ze nog niet eens, vind ik dan. Kratje bier stadium zit een goed C5 nog best ver vandaan.
En zo spotgoedkoop zijn ze nog niet eens, vind ik dan. Kratje bier stadium zit een goed C5 nog best ver vandaan.

