
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zet ook een fototoestel klaar voor de foto's 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2014 17:30
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet
nou dan ..... hier al de eerste foto's:


ik kan nu niet meer wachten .... heb er wel zin in.


ik kan nu niet meer wachten .... heb er wel zin in.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nu hopen dat het dit dan ook is. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2014 17:30
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet
Ach .... ik moet mijn verlofdag toch met iets invullen !! 


C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2014 17:30
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet
vandaag begonnen aan de 'dash demontage klus' ....
om 13:30 uur de de eerste hand aan het dash gelegd .... en om 16:30 uur lag het dash buiten de auto !!




uiteindelijk toch de tip van iemand hier ten harte genomen en de 4 bouten los gedraaid, en het hele stuur met stang en al verwijderd. waren we hier mee begonnen, had ik 30 minuten onzin zoeken bespaard. waarschijnlijk kan dan zelfs de airbag nog op het stuur blijven zitten !!
je hoeft de com2000 enz helemaal niet te demonteren. geen contactslot verwijderen, breekbout breken enz. alleen de stekkers los trekken, thats it.
maar goed,al doende leert men. gelukkig waren we nog op tijd en hebben we alleen de com2000 verwijderd, en niet het slot.
dus voor de volgende die deze klus gaat doen, neem deze tip mee !!
en schijnbaar heb ik geluk !! niks kapot. niks gebroken of wat dan ook.


enkel de kleine klep van de bestuurderskant, die de lucht zone bepaald, gaat stroef door de droge rubber rand. die maakt ook handmatig het geluid, waar ik voor vreesde.
de rest draait met gemak rond. dus morgen effe alles schoonmaken en smeren en dan kan ik alles weer monteren. was wel nodig. anders was het wel toekomstig eens gaan breken.
dus deze klus is niet voor niets geweest.
hopelijk kan ik de kleppen nog terug brengen naar de dealer. ander heb ik een set nieuwe kleppen te koop ......
om 13:30 uur de de eerste hand aan het dash gelegd .... en om 16:30 uur lag het dash buiten de auto !!




uiteindelijk toch de tip van iemand hier ten harte genomen en de 4 bouten los gedraaid, en het hele stuur met stang en al verwijderd. waren we hier mee begonnen, had ik 30 minuten onzin zoeken bespaard. waarschijnlijk kan dan zelfs de airbag nog op het stuur blijven zitten !!
je hoeft de com2000 enz helemaal niet te demonteren. geen contactslot verwijderen, breekbout breken enz. alleen de stekkers los trekken, thats it.
maar goed,al doende leert men. gelukkig waren we nog op tijd en hebben we alleen de com2000 verwijderd, en niet het slot.
dus voor de volgende die deze klus gaat doen, neem deze tip mee !!
en schijnbaar heb ik geluk !! niks kapot. niks gebroken of wat dan ook.


enkel de kleine klep van de bestuurderskant, die de lucht zone bepaald, gaat stroef door de droge rubber rand. die maakt ook handmatig het geluid, waar ik voor vreesde.
de rest draait met gemak rond. dus morgen effe alles schoonmaken en smeren en dan kan ik alles weer monteren. was wel nodig. anders was het wel toekomstig eens gaan breken.
dus deze klus is niet voor niets geweest.
hopelijk kan ik de kleppen nog terug brengen naar de dealer. ander heb ik een set nieuwe kleppen te koop ......
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Phoe toch een hoop werk dan. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zou het risico ook niet nemen,dus vervangen
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Precies, het spul is nu 8 jaar oud, alles ligt los dus vervangen! Kun je er in ieder geval zeker weer 8 jaar tegen en word je niet verrast.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Nou, nog niet alles ligt los.....
Koelvloeistof en Airco zijn waarschijnlijk nog intact......
Als je er zo bij kunt om het te smeren en het gaat dan weer soepel, zou ik het ook zo laten.......
Maar wie ben ikke
Koelvloeistof en Airco zijn waarschijnlijk nog intact......
Als je er zo bij kunt om het te smeren en het gaat dan weer soepel, zou ik het ook zo laten.......
Maar wie ben ikke

Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de vraag is waarom breekt de klep?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Waarschijnlijk omdat hij door de jaren droog gaat lopen. Door onvoldoende smering, vervuiling etc.
Dat zal ook het vage geluid verklaren. Ik ga er vanuit dat als alles gereinigd is en weer voldoende
gesmeerd, hij er weer jaren tegen kan.
Dat zal ook het vage geluid verklaren. Ik ga er vanuit dat als alles gereinigd is en weer voldoende
gesmeerd, hij er weer jaren tegen kan.
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2014 17:30
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet
De kleppen, waar het in al die airco/kachel verhalen om gaat, die gaan bij mij super soepel. Kan ik zelfs via de as handmatig draaien. Het breken komt dus door de droog gelopen rubbers, en droge wand, die de kleppen gaan afremmen, waarna uiteindelijk de kleppen vast gaan zitten, motor gewoon door draait en de assen van de kleppen breken. Daar heb ik absoluut geen last van. Dat probleem begon nu pas bij mijn 'zone' klepje. En omdat ik nu alles mooi kan smeren, zal het bij mij niet meer voorkomen. Om de kleppen te vervangen, moet idd nog de airco leeg enz. Hoeft nu niet meer. Dus ik spaar nu een hoop. Ik ben het klep probleem nu gewoon voor.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2014 17:30
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183000
Kleur: antraciet
De versterkte kleppen is gewoon het probleem naar de motors verschuiven. Die mogen de slecht gesmeerde kleppen dan door persen omdat de assen niet meer willen breken. Zoals het er nu uitziet, zijn ze ook never nooit fabrieks matig gesmeerd. Zit enkel een beetje oud vet bij een scharniertje, die ook heel soepel draait. De rest is kurk droog. Maar zoals ik al schreef ..... mijn kleppen 'waggelen' zelfs bijna !! Zo mooi draaien ze nu, op dat zone klepje na dan.