
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
en al nieuws wat betreft expertise uitspraken 

Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Een boutje kan alleen maar op de zuiger vallen als een bougie, cilinderkop of in/uitlaat spruitstuk is verwijderd. Langs de klepsteel is onmogelijk. Een bout blijft nergens onderweg hangen en al zeker geen 30000 kilometer. Dus de laatste garagist die aan de cilinderkop gesleuteld heeft is het haasje of je moet er zelf nadien nog aan gepruts hebben dan wordt het een ander verhaal.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dit boutje lijkt ook nog eens te kort om te kunnen blijven hangen. Het zou een hogere vorm van geluk zijn als je dat voor elkaar zou krijgen...

C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
TS heeft me in een PB bijgepraat. daar zal hij zelf binnenkort wel met de uitslag over rapporteren.
Maar het in de schoenen proberen te schuiven bij een ander lijkt iig niet op te gaan
Maar het in de schoenen proberen te schuiven bij een ander lijkt iig niet op te gaan

Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Even op afstand wat er volgens mij gebeurt is. Of dit ook het geval is zal onderzoek door derden uit moeten wijzen.
Aan het boutje te zien heeft deze niet in de cilinder gelegen, maar is tussen de klep en de zitting in gekomen. Met als gevolg dat de klep niet dicht kon en de zuiger de klep heeft geraakt met het boutje er tussen. Gevolg: kromme klep, en schade aan klepzitting. En met een beetje pech heeft de drijfstang ook nog wat geleden door de klap.
Wat moet er gebeuren ter reparatie? De cilinderkop moet worden gedemonteerd, en beoordeeld moet worden of de klepzitting gerepareerd kan worden. Als dat het geval is kan er een nieuwe klep in geslepen worden, mocht dat niet het geval zijn moet de cilinderkop vervangen worden.
Ook de zuigerhoogte dient te worden gecontroleerd, al verwacht ik niet dat tijdens het starten de klap zo groot is dat de drijfstang krom raakt, maar je moet het wel uitsluiten voordat je de boel weer dicht bouwt.
Dit is zoals ik het zie, maar nogmaals: Ik ken niet alle feiten en ik schrijf dit op afstand zonder de werkelijke situatie te zien.
Succes met de afhandeling, maar ik denk dat je een sterke zaak hebt.
Aan het boutje te zien heeft deze niet in de cilinder gelegen, maar is tussen de klep en de zitting in gekomen. Met als gevolg dat de klep niet dicht kon en de zuiger de klep heeft geraakt met het boutje er tussen. Gevolg: kromme klep, en schade aan klepzitting. En met een beetje pech heeft de drijfstang ook nog wat geleden door de klap.
Wat moet er gebeuren ter reparatie? De cilinderkop moet worden gedemonteerd, en beoordeeld moet worden of de klepzitting gerepareerd kan worden. Als dat het geval is kan er een nieuwe klep in geslepen worden, mocht dat niet het geval zijn moet de cilinderkop vervangen worden.
Ook de zuigerhoogte dient te worden gecontroleerd, al verwacht ik niet dat tijdens het starten de klap zo groot is dat de drijfstang krom raakt, maar je moet het wel uitsluiten voordat je de boel weer dicht bouwt.
Dit is zoals ik het zie, maar nogmaals: Ik ken niet alle feiten en ik schrijf dit op afstand zonder de werkelijke situatie te zien.
Succes met de afhandeling, maar ik denk dat je een sterke zaak hebt.
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
En ook de schade aan de zuiger want daar is hij ook tegenaan gekomen . 

Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Dat valt gelukkig vaak in de praktijk mee wat betreft de zuiger zolang hij "slechts" de klep heeft geraakt. Als er iets los in de verbrandingskamer is gekomen is het vaak wel einde oefening voor de zuiger....
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!

C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
kunnen we stellen dat het onmogelijk ios dat een dergelijk boutje zo lang in de motor heeft gezeten?

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Dat kan je wel stellen , het is in mijn ogen onmogelijk dat er een boutje 30.000 km los in het spruitstuk blijft liggen.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Eens....
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Kun je in dergelijke gevallen de ANWB niet inschakelen?
Ik heb in een ver verleden eens een gebruikte CX turbo gekocht bij een VW garage. Supertrots met mijn aanwinst naar huis en bij aankomst spoot de koelvloeistof door de motorruimte. Auto is daags daarna afgehaald door iemand van de garage voor onderzoek. Volgens hen was het iets onnozels en wilden ze dat voor mij repareren, ik was er echter van overtuigd dat het de koppakking was. En dat wilden ze niet repareren. Het getouwtrek heeft twee maanden geduurd en is geëindigd in een woede-uitbarsting van mij in een overvolle showroom waarbij een stapeltje lichtmetalen velgen door de lucht vloog. Het was echter pas nadat ik gedreigd had de auto per autoambulance af te halen en rechtstreeks naar een ANWB diagnosecentrum te brengen dat de eigenaar mij mee naar zijn kantoor vroeg om daar in alle rust verder te spreken en mij uiteindelijk mijn geld heeft teruggegeven.
Ik heb in een ver verleden eens een gebruikte CX turbo gekocht bij een VW garage. Supertrots met mijn aanwinst naar huis en bij aankomst spoot de koelvloeistof door de motorruimte. Auto is daags daarna afgehaald door iemand van de garage voor onderzoek. Volgens hen was het iets onnozels en wilden ze dat voor mij repareren, ik was er echter van overtuigd dat het de koppakking was. En dat wilden ze niet repareren. Het getouwtrek heeft twee maanden geduurd en is geëindigd in een woede-uitbarsting van mij in een overvolle showroom waarbij een stapeltje lichtmetalen velgen door de lucht vloog. Het was echter pas nadat ik gedreigd had de auto per autoambulance af te halen en rechtstreeks naar een ANWB diagnosecentrum te brengen dat de eigenaar mij mee naar zijn kantoor vroeg om daar in alle rust verder te spreken en mij uiteindelijk mijn geld heeft teruggegeven.
Free beats!

V.I.P.


Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2011 17:03
Auto: C5 3.0 V6 Break
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133333
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Eindelijk na 40 dagen in de garage is mijn Dame weer terug.
Uiteindelijk is het goed opgelost, maar geen excuses van de garage. Ze probeerden het wel goed te maken door de auto te stofzuigen en te wassen. Ook is de distributieriem weer vervangen.

Uiteindelijk is het goed opgelost, maar geen excuses van de garage. Ze probeerden het wel goed te maken door de auto te stofzuigen en te wassen. Ook is de distributieriem weer vervangen.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Geloof niet dat ik nog naar die garage ging. Was dat een officiële Citroën dealer of een ratje toe?
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.

C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
officieel dealer bedrijf heb ik mij laten vertellen. Misschien kan de TS de garage nog even op de hoogte brengen bij wie men het in de schoenen probeerde te schuiven.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Goed dat het opgelost is. Maar wat een bavianen zeg.
Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dat weet je als je met zakendoen begint. Daarom hoef je een ander nog niet af te branden.
Naming and shaming. Een onderschat principe, houdt scherp...
Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dat weet je als je met zakendoen begint. Daarom hoef je een ander nog niet af te branden.
Naming and shaming. Een onderschat principe, houdt scherp...