Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
ik weet dat er led lampen zijn met een weerstand ingebouwd in de lamp en waar de weerstand buiten de lamp is aangebracht
ik weet niet of hier het geval is
|
12 jun 2014 15:57 |
|
 |
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Raar verhaal. Ik heb er geen verklaring voor. Ik neem aan dat de standaard pit wel gewoon brand. Schot voor de boeg... Misschien dat een extra weerstandje het probleem op zou kunnen lossen?
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
12 jun 2014 16:12 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Ik heb destijds hetzelfde probleem gesignaleerd bij mijn C5, toen ik de stadslampjes verving door LED exemplaren. De oorzaak was toen dat de inschakeling niet hard is, maar geregeld wordt door een thyristor. Daar moet een redelijk grote Ohmse belasting aan hangen wil hij goed werken, en dat is dat LED lampje niet.
Ik heb het toen kunnen oplossen door er een weerstandje aan parallel te schakelen, daarmee werd de belasting op de thyristor wat groter.
Of dit bij jou ook zó speelt weet ik niet zeker, ik vermoed van wel.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jun 2014 16:45 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
dan klopt mijn verhaal
|
12 jun 2014 16:47 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Dat vind ik dan raar, omdat het ande lampje wel goed gaat.. En dat dit dezelfde set is als iemand op cifo die ze gewoon plug en play in zijn ds4 heeft gezet.. Zelfs de adverteerder zegt dat ze speciefiek voor de c4 zijn http://www.shopping-tuning.com/eclairag ... dejour.php
|
12 jun 2014 18:49 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Roman schreef: Rare is, als ik 12 volt op de lamp zet werkt hij gewoon   Tja dat klopt, want wat gaat dan aan?? op de auto en de plaat dat is extra, 1+ 1 = 5 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
12 jun 2014 19:11 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
HenkC schreef: Resultaat valt me niet tegen: mooi wit licht van een behoorlijke sterkte. Heb je ze vergeleken met de originele lampjes? Of ze voldoende licht geven is namelijk zo slecht in te schatten, het lijkt met die leds vaak heel wat, maar je moet er flink door verblind worden als je er voor staat. Met een foto zie je goed het verschil is mijn ervaring (kijk maar eens wat posts terug)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
15 jun 2014 22:36 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Klopt helemaal , ik vind de licht opbrengst wat tegen vallen.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
18 jun 2014 18:35 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Niet schatten maar meten. (Ik heb een leuk multimetertje van Voltcraft die ook lux meet.)
|
18 jun 2014 20:17 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Met een fotocamera kun je indirect ook heel aardig meten.... door sluitertijden te vergelijken. Maar het maken van een frontale foto van allebei zegt eigenlijk genoeg.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
18 jun 2014 21:38 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
JW-NHS schreef: Daar moet een redelijk grote Ohmse belasting aan hangen wil hij goed werken, en dat is dat LED lampje niet.
Ik heb het toen kunnen oplossen door er een weerstandje aan parallel te schakelen, daarmee werd de belasting op de thyristor wat groter. JW Ben zo vrij om een kleinigheid te willen verbeteren. In werkelijkhied wordt de belasting van de thyristor bepaald door de gevraagde stroomafname. Bij gelijke spanning gebruikt een led over het algemeen minder stroom dan een gewone gloeilamp. Door een led met een andere weerstand paralel te schakelen, verlaag je de weerstand, neemt de stroom toe en dat is de reden waarom één en ander dan wel werkt. Zou je het woord "Ohmse" dus niet hebben geschreven, had ik niet hoeven reageren De adverteerder waar Roman het over heeft, vermeld o.a.: DESCRIPTION :
Modele P21/5W-Bay15D
NEW 2013 - Nouveauté exclusive
Ampoule LED P21/5W XL Led 15W Sonar 7 CANBUS FREE ERROR *) Technologie Nikkon
ANTI ERREUR PLUG AND PLAY : Sans erreur à l'ordinateur de bord de toutes les Citroen C4 II (2) et Peugeot 308 3008 5008 & RCZ avec ou sans Xenon .
Haute intensité Lumineuse, Puissance incomparable et Blancheur Extrême.
Sans erreur ODB = Aucune sonnerie , aucun témoins d'erreur ; les seuls vraies anti erreur du Marché. Développement CNJY Allumage 21W en Feux de jour Allumage en 5W la nuit (veilleuse)
SATISFAIT OU REMBOURSSE !
Compatible : P21/5W XL (Bay15d)
SUPER BLANC - PURE WHITE ( !! INCROYABLE BLANCHEUR )
LUMENS : 800 lm
Puissance : 15W
TENSION D'USAGE : 12V (résiste à des variations de +6 à +30VDC)Waaruit ik denk op te kunnen maken dat hij mogelijk (per abuis) één defect exemplaar heeft ontvangen, die net niet helemaal goed reageerd op voornoemde instellingen, dus nog niet helemaal free error *) Maar hij kan zijn geld terugkrijgen als hij niet tevreden is 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
18 jun 2014 22:21 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Er spelen twee zaken....
1) de thyristor waarmee de "lamp" in- en uitgeschakeld wordt heeft een zekere Ohmse belasting nodig. Als die te klein is, dan wel dat de belasting niet Ohms is maar Complex, krijg je problemen. 2) er is voorts een CAN-bus systeem, dat onder andere bewaakt of de lampen die ingeschakeld moeten worden nog wel kunnen werken. Ook daarvoor is een zekere Ohmse weerstand nodig van de lampen.
Het verschijnsel dat de lampjes gaan knipperen wordt veroorzaakt door het eerste verschijnsel.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 jun 2014 22:35 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Begrijp nu wat je bedoeld. Mijn kennis op gebied van electro voorziet tot op heden in problemen die nog niet met de huidige electronica van doen hebben. En dan moet ik het laten afweten. Het is al te lang geleden dat ik me ooit eens met Radio en KleurenTV's bezighield als monteur. Maar dat was in een grijs verleden dat die dingen niet in je ééntje te tillen waren. Dank voor je toevoeging 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
18 jun 2014 23:41 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
go_higher schreef: Versta eigenlijk niet waarom de wet er zo moeilijk over doet. Een goede reden zou kunnen zijn dat bij minder goed weer en slecht zicht, te dicht bij elkaar geplaatste dagrijlichten weleens een foute indruk kunnen wekken ten opzichte van de in te schatten afstand tot voertuigen die hiermee uitgerust zijn.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
18 jun 2014 23:49 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Deze zag ik op http://www.dx.com/p/t10-10w-750lm-20-x-smd-7020-led-white-light-car-steering-signal-corner-lamp-dc-12v-2-pcs-255612#.U7hpnPmSwuA"10 10W 750lm 20 x SMD 7020 LED White Light Car Steering / Signal / Corner Lamp - (DC 12V / 2 PCS) Plaatje downen lukte niet helemaal. Weer wat meer lumens (750) de vorige waren 600
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
05 jul 2014 23:16 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|