Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Willem, zoek gewoon een C5clublid (of hoe schrijf je dat?) met een DiagBox bij je in de buurt die je hierbij wil helpen.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De vraag is of dat zal werken.....
De Diagbox in de garage heeft een On-line verbinding met het Citroën netwerk, daar haalt hij Software updates en aanpassingen vandaan.
De Diagbox van Forummers is een Off-Line systeem, daarmee kun je storingen bekijken en zonodig wissen, dan wel vinkjes anders zetten.
Maar ik denk dat de aanpassing van de Eco-Modus daarmee niet geprogrammeerd en gerealiseerd kan worden.
Groet,
JW
De Diagbox in de garage heeft een On-line verbinding met het Citroën netwerk, daar haalt hij Software updates en aanpassingen vandaan.
De Diagbox van Forummers is een Off-Line systeem, daarmee kun je storingen bekijken en zonodig wissen, dan wel vinkjes anders zetten.
Maar ik denk dat de aanpassing van de Eco-Modus daarmee niet geprogrammeerd en gerealiseerd kan worden.
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Waarom niet, dat heeft kos toch ook gedaan .... 
Zie eerder in dit draadje -> http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 18#p487018" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie eerder in dit draadje -> http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 18#p487018" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als die dealer niet de onderste steen boven probeert te krijgen om jouw probleem op te lossen - ...
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
@kos "Willem, zoek gewoon een C5clublid (of hoe schrijf je dat?) met een DiagBox bij je in de buurt die je hierbij wil helpen."
Het is niet dat ik ze niet vertrouw bij mijn huidige garagebedrijf kos.
men was er kennelijk niet van op de hoogte anders zouden ze wel anders hebben gereageerd.
Ik kom daar al jaren, ben altijd tevreden geweest,
ben nog nooit door hun besodemieterd en technisch was alles OK.
dan ga je dat contact niet meteen opgeven.
Ze waren er blijkbaar niet van op de hoogte ( Citroen vertelt ze denk ik niet dat ze dit offline moeten doen ) en dat is iets anders als niet willen of er geen zin in hebben.
Ben zojuist via email zo vrij geweest ze van je scenario -hoe te werk te gaan- op de hoogte te stellen en wacht hun reactie af.
Nogmaals dank voor je bijdragen kos.
Denk dat we er zo hier wel uit komen.
Het is niet dat ik ze niet vertrouw bij mijn huidige garagebedrijf kos.
men was er kennelijk niet van op de hoogte anders zouden ze wel anders hebben gereageerd.
Ik kom daar al jaren, ben altijd tevreden geweest,
ben nog nooit door hun besodemieterd en technisch was alles OK.
dan ga je dat contact niet meteen opgeven.
Ze waren er blijkbaar niet van op de hoogte ( Citroen vertelt ze denk ik niet dat ze dit offline moeten doen ) en dat is iets anders als niet willen of er geen zin in hebben.
Ben zojuist via email zo vrij geweest ze van je scenario -hoe te werk te gaan- op de hoogte te stellen en wacht hun reactie af.
Nogmaals dank voor je bijdragen kos.
Denk dat we er zo hier wel uit komen.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Het leek me gewoon makkelijker en sneller om iemand van het forum hulp te vragen dan al dat over en weer mailen met je dealer die blijkbaar niet op de hoogte is van die instelling. Je hoeft voor 1 enkele instelling ook het contact met je dealer niet te verbreken.
Volgens mij hoeft het niet per sé offline te gebeuren. Dat staat zo in de procedure omdat de meesten geen Citroën account hebben om mee aan te melden...
Hopelijk komt het snel in orde!
Volgens mij hoeft het niet per sé offline te gebeuren. Dat staat zo in de procedure omdat de meesten geen Citroën account hebben om mee aan te melden...
Hopelijk komt het snel in orde!

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Onderstaand de reactie van het Citroen garagebedrijf op mijn verzoek:
Naar aanleiding van u e mail heeft onze technisch specialist deze werkmethode getest bij een andere citroen C5 type 3.
We moeten u helaas mededelen dat we bij punt 2 niet verder kwamen omdat onze diagbox altijd verbonden moet zijn met de server van citroen en wij geen optie hebben om dit te annuleren.
Kijk eens aan !
Ze hebben het wel geprobeert.
Maar geen optie om te annuleren....
Blijkbaar is men onderhevig aan beperkingen die de Citroen server stelt
en kennelijk zijn de machtsverhoudingen tussen importeur en dealers/garagebedrijven
van dien aard dat Citroen die ECO-afvaltijd bepaalt en niet toe staat dit te wijzigen.
( maar daar heb ik niets mee te maken en wil er ook niet door beperkt worden )
Nu moet ik dus op zoek naar iemand met een diagbox die mij kan helpen.
Wie van jullie (in de buurt van Rijswijk ZH) beschikt over zo'n apparaat en wil mij helpen.
Als er niks anders op zit, deins ik er niet voor terug om er mee naar Belgie te gaan.
Naar aanleiding van u e mail heeft onze technisch specialist deze werkmethode getest bij een andere citroen C5 type 3.
We moeten u helaas mededelen dat we bij punt 2 niet verder kwamen omdat onze diagbox altijd verbonden moet zijn met de server van citroen en wij geen optie hebben om dit te annuleren.
Kijk eens aan !
Ze hebben het wel geprobeert.
Maar geen optie om te annuleren....
Blijkbaar is men onderhevig aan beperkingen die de Citroen server stelt
en kennelijk zijn de machtsverhoudingen tussen importeur en dealers/garagebedrijven
van dien aard dat Citroen die ECO-afvaltijd bepaalt en niet toe staat dit te wijzigen.
( maar daar heb ik niets mee te maken en wil er ook niet door beperkt worden )
Nu moet ik dus op zoek naar iemand met een diagbox die mij kan helpen.
Wie van jullie (in de buurt van Rijswijk ZH) beschikt over zo'n apparaat en wil mij helpen.
Als er niks anders op zit, deins ik er niet voor terug om er mee naar Belgie te gaan.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dit is toch te zot voor woorden.!
Helaas heb ik geen diagbox alleen de lexia.
Helaas heb ik geen diagbox alleen de lexia.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wel erg welwillend van de garage, netjes ! 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Welwillend... 't is maar hoe je het bekijkt he... even de netwerkkabel of de wifi-connectie uitschakelen en je bent niet meer met Citroën netwerk verbonden. Lijkt me toch een kleintje!
Ik heb een Diagbox en wil je gerust helpen, Willem! Echter ik woon op 104km van Rijswijk...
Ik heb een Diagbox en wil je gerust helpen, Willem! Echter ik woon op 104km van Rijswijk...

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik bedoel niet de dealer hoor maar het verschil per land waar bij de één meer mogelijk is dan de andere, jammer van die service!Herman schreef:Dit is toch te zot voor woorden.!
Helaas heb ik geen diagbox alleen de lexia.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik zit ook verveeld met die korte tijd voordat de auto in ECO modus springt. Het is me nu niet helemaal duidelijk of ik hiervoor een BSI update zou nodig hebben (is immers een van de eerste C5 phIII's) of dat een setting via de diagbox voldoende is..
Ik heb al eens geïnformeerd voor zo'n BSI update bij mijn garage, maar die rekenen daar sowieso 140 eur voor aan "als alles goed loopt", want het zou toch wat concentratie vereisen en niet risicoloos zijn. En moest het mislukken worden de uren aangerekend die ze nodig zouden hebben om de BSI terug aan de praat te krijgen .. Veel vertrouwen gaf het me niet.. Zeker niet toen ik vermelde dat ik geen optie heb om de apèl lichten aan of uit te zetten, en ik hen vertelde dat die te voorschijn getoverd kon worden middels een setting in diagbox (hier toch ergens gelezen) en als antwoord kreeg: "Dat kan niet, die diagbox dient trouwens enkel om foutcodes uit te lezen en diagnoses te stellen, daar kunnen we niets mee aanpassen in de auto".. Terwijl ik hier toch andere verhalen lees..
Maw, denk ik dat ik daar toch aan het verkeerde adres zit om zo'n dingen te laten doen..
@kos: Mss is het dan wel een beter idee dat ik eens langs jou zou passeren om dit te bekijken ? ik denk niet dat ik ver van je af woon. Kan en passant die optie voor die apèl lichten ook aangepast worden..
Ik heb al eens geïnformeerd voor zo'n BSI update bij mijn garage, maar die rekenen daar sowieso 140 eur voor aan "als alles goed loopt", want het zou toch wat concentratie vereisen en niet risicoloos zijn. En moest het mislukken worden de uren aangerekend die ze nodig zouden hebben om de BSI terug aan de praat te krijgen .. Veel vertrouwen gaf het me niet.. Zeker niet toen ik vermelde dat ik geen optie heb om de apèl lichten aan of uit te zetten, en ik hen vertelde dat die te voorschijn getoverd kon worden middels een setting in diagbox (hier toch ergens gelezen) en als antwoord kreeg: "Dat kan niet, die diagbox dient trouwens enkel om foutcodes uit te lezen en diagnoses te stellen, daar kunnen we niets mee aanpassen in de auto".. Terwijl ik hier toch andere verhalen lees..
Maw, denk ik dat ik daar toch aan het verkeerde adres zit om zo'n dingen te laten doen..
@kos: Mss is het dan wel een beter idee dat ik eens langs jou zou passeren om dit te bekijken ? ik denk niet dat ik ver van je af woon. Kan en passant die optie voor die apèl lichten ook aangepast worden..

C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Je kan beter een fatsoenlijke garage zoeken.. 
Mensen zo moeilijk kunnen doen
Mijn dealer heeft zelfs de interfacekabel van mijn zoon zijn 206cc geactiveerd.
Kostenloos zelfs.

Mensen zo moeilijk kunnen doen

Mijn dealer heeft zelfs de interfacekabel van mijn zoon zijn 206cc geactiveerd.
Kostenloos zelfs.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
@Robin: Je woont inderdaad slechts een 30km van me vandaan. Ik wil er gerust eens voor je naar kijken. Aangezien je aangeeft dat je een van de eerste modellen hebt, weet ik niet of die opties er in zitten, daarvoor heb ik te weinig C5's aan mijn DiagBox hangen gehad.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)