Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2014 10:01
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Eindhoven
Ik heb vorige week een C5 Break 2.0 automaat uit 2007 gekocht. Volgens het boekje moet die bandenmaat 215/55 R16 hebben.
Er zitten echter lichtmetalen velgen op met banden 205/55 R16 91H. De velgen zijn zo te zien originele Hungaro velgen, overeenkomend met de foto van een PH2 Break uit 2006 in de thread "welk type lichtmetaal velg is orgineel voor een ph2" uit 2011, zie http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=8961" onclick="window.open(this.href);return false; . Als ik op velgenland.nl naar 16 inch velgen voor een C5 PH1/2 zoek, vind ik ook alleen maar velgen voor bandenmaat 205/55-16.
Mijn reservewiel is wel een gewoon wiel met daarop een band 215/55 R16 93W zoals voorgeschreven.
De banden op de lichtmetalen velgen zijn dus iets kleiner en kunnen ook minder dragen. In de discussie tot nu toe in het subforum over de aandrijving, adviseert exroosje om er niet volgeladen de topsnelheid mee te rijden. Iceman schrijft dat de wagen zo eigenlijk niet APK-goedgekeurd had mogen worden, want de afwijking in de omtrek van het loopvlak is 1,74%, terwijl slechts 1,5% is toegestaan.
Nu zijn mijn vragen dus:
1. Is dit gebruikelijk?
2. Kan met deze velgen en banden onbekommerd rijden?
3. Of bestaan er 205/55 R16 banden met een zwaardere load index, (205/55 R16 93W?) en zou ik die dus bij voorkeur moeten monteren?
4. Hoe goed valt er in praktijk te rijden met drie van die lichtmetalen velgen met 205/55 R16 en een reservewiel met de 1,74% grotere 215/55 R16? Kun daar nog prettig en min of meer rechtuit met 130 km/u vanuit, zeg, Zuid-Frankrijk mee naar huis rijden?
5. Loop ik in de praktijk kans op problemen met de volgende APK?
Alvast dank voor jullie raad!
Er zitten echter lichtmetalen velgen op met banden 205/55 R16 91H. De velgen zijn zo te zien originele Hungaro velgen, overeenkomend met de foto van een PH2 Break uit 2006 in de thread "welk type lichtmetaal velg is orgineel voor een ph2" uit 2011, zie http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=8961" onclick="window.open(this.href);return false; . Als ik op velgenland.nl naar 16 inch velgen voor een C5 PH1/2 zoek, vind ik ook alleen maar velgen voor bandenmaat 205/55-16.
Mijn reservewiel is wel een gewoon wiel met daarop een band 215/55 R16 93W zoals voorgeschreven.
De banden op de lichtmetalen velgen zijn dus iets kleiner en kunnen ook minder dragen. In de discussie tot nu toe in het subforum over de aandrijving, adviseert exroosje om er niet volgeladen de topsnelheid mee te rijden. Iceman schrijft dat de wagen zo eigenlijk niet APK-goedgekeurd had mogen worden, want de afwijking in de omtrek van het loopvlak is 1,74%, terwijl slechts 1,5% is toegestaan.
Nu zijn mijn vragen dus:
1. Is dit gebruikelijk?
2. Kan met deze velgen en banden onbekommerd rijden?
3. Of bestaan er 205/55 R16 banden met een zwaardere load index, (205/55 R16 93W?) en zou ik die dus bij voorkeur moeten monteren?
4. Hoe goed valt er in praktijk te rijden met drie van die lichtmetalen velgen met 205/55 R16 en een reservewiel met de 1,74% grotere 215/55 R16? Kun daar nog prettig en min of meer rechtuit met 130 km/u vanuit, zeg, Zuid-Frankrijk mee naar huis rijden?
5. Loop ik in de praktijk kans op problemen met de volgende APK?
Alvast dank voor jullie raad!
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2014 10:01
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Eindhoven
(Ter info: de oorspronkelijk thread is http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=15074" onclick="window.open(this.href);return false; . Het begon met de vraag waarom mijn toerental bij 120 km/u iets hoger was dan ik verwachtte)
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Oei , je snijd hier een onderwerp aan , waar niet iedereen met elkaar eens is.
Maar op je vragen terug te komen
1. nee is niet gebruiklijk , dat is namelijk 215/55/16
2. Velgen zijn orgineel , dus ja . Banden is zwaar discussie punt hier.
3. er besttan wel banden met een zwaarder load index
4. je zou er gewoon mee moeten kunnen rijden , met verschillende maten , verstandig ????
5. die heeft iceman al beantwoord voor je , hij had eigenlijk niet goedgekeurd mogen worden.
Maar op je vragen terug te komen
1. nee is niet gebruiklijk , dat is namelijk 215/55/16
2. Velgen zijn orgineel , dus ja . Banden is zwaar discussie punt hier.
3. er besttan wel banden met een zwaarder load index
4. je zou er gewoon mee moeten kunnen rijden , met verschillende maten , verstandig ????
5. die heeft iceman al beantwoord voor je , hij had eigenlijk niet goedgekeurd mogen worden.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Er is niet voor niets een voorgeschreven bandenmaat.
En een voorgeschreven loadindex.
Niet dat ik je de les wil lezen, maar er zal een goede rede zijn waarom juist dit formaat banden er onder zit.
Ik ben van mening dat groter/breder geen probleem is, maar kleiner/smaler is in mijn ogen vragen om problemen.
Je hebt wel 1500kg auto (ex bestuurder/passagiers/lading) op de weg te houden.
Mocht je willen voelen hoe het is met de banden die er onder horen, dan mag je gerust langs komen.
Greetz Iceman
En een voorgeschreven loadindex.
Niet dat ik je de les wil lezen, maar er zal een goede rede zijn waarom juist dit formaat banden er onder zit.
Ik ben van mening dat groter/breder geen probleem is, maar kleiner/smaler is in mijn ogen vragen om problemen.
Je hebt wel 1500kg auto (ex bestuurder/passagiers/lading) op de weg te houden.
Mocht je willen voelen hoe het is met de banden die er onder horen, dan mag je gerust langs komen.
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb op dit moment een 205/55/16-94V gemonteerd, dus die hogere loadindex is er.
De 91 mag 615 kg per band dragen en de 93 mag er 650 hebben. Dat betekent 4x35kg verschil.
Ik weet het, ik ben altijd eigenwijs en tegendraads maar dat is echt geen drama om je druk over te maken. We rijden MAAR 120 km/h, onze banden worden NIET heet en we rijden echt niet dagelijks met 2460kg in totaliteit aan boord. Al deze getalletjes mag je best met enig zout nemen......
Er is natuurlijk altijd een ruime veiligheidsmarge aanwezig in deze getallen.
De 91 mag 615 kg per band dragen en de 93 mag er 650 hebben. Dat betekent 4x35kg verschil.
Ik weet het, ik ben altijd eigenwijs en tegendraads maar dat is echt geen drama om je druk over te maken. We rijden MAAR 120 km/h, onze banden worden NIET heet en we rijden echt niet dagelijks met 2460kg in totaliteit aan boord. Al deze getalletjes mag je best met enig zout nemen......
Er is natuurlijk altijd een ruime veiligheidsmarge aanwezig in deze getallen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
MAAAAAAR
Jij heb origineel 205/65/15 er onder, dus in jouw geval geld: Dus dat is weer een ander verhaal.
Eigenlijk zou je er dan 205/60/16 onder moeten hebben, die hebben maar 0,76% afwijking.
Greetz Iceman
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Let wel op dat je met de grote van 15 inch 16 inch 17 inch grote verschillen van banden prijzen gaat krijgen, kijk ook even bij de bandenboeren wat de banden doen aan prijzen!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Onder mijn C5 zat origineel 195/65/R15 dus ik heb slechts een minimale afwijking.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Moeten er geen 205 s onder jouw break zitten die had ik namelijk ook bij mijn 15 inch velgen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is niet "origineel".....GW-tje schreef:Onder mijn C5 zat origineel 195/65/R15 dus ik heb slechts een minimale afwijking.
Bij de PH1 zit er onder de Break 205/65-15 94H, dan wel 215/55-16 93W voor de zware uitvoeringen.
Kennelijk heeft de vorige eigenaar er wat anders onder gelegd, de banden van de Berline dus.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2014 10:01
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Eindhoven
Allereerst, ik vind dit een spannende ontdekkingstocht 
We hebben te maken met drie problemen:
1. afwijkende breedte (smaller)
2. afwijkende omtrek loopvlak (kleiner), en
3. afwijkende load index (lager).
Bij elk van deze drie problemen is dus de vraag: ziet Citroën er een probleem in, zie ik er een probleem in, ziet de APK er een probleem in, en als het antwoord op een van deze vragen ja is: kan ik de verkoper-tevens-APK-keurmeester iets verwijten.
1. Gezien het feit dat mijn velgen indertijd door Citroën als "de" lichtmetalen velgen op dit model werden geleverd, ziet Citroën kennelijk geen probleem in de smallere breedte. Ik dan ook niet. En de APK ook niet, voor zover ik weet.
2. Ik heb de berekening van Iceman nog eens bestudeerd. Als je bij standaard 215/55 R16 invult (de voorgeschreven bandenmaat volgens sticker in de auto) en bij "nieuwe" 205/55 R16 (wat ik heb), dan komt er -1,71% uit. (Zie http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) Volgens die website valt dat binnen de acceptabele marges, want de uitkomst zou tussen -2% en 1,5% moeten liggen (let op het minteken). Andersom (overstappen van 205/55 R16 naar 215/55 R16) levert 1,74% op en wordt blijkbaar als problematisch beschouwd, maar van 215/55 R16 naar 205/55 R16 kan kennelijk wel---althans, volgens (wijlen) de gbshop. Alternatief kun je er 205/60 R16 opzetten, maar of dat beter is, is maar de vraag, dan zit je met 1,48% nog maar net binnen de marge de andere kant op. Ik neem aan dat de Citroën de wagen heeft geleverd met 4 lichtmetalen velgen met 205/55 R16 en een standaard reservewiel met 215/55 R16 en dat in orde vond zo. Dat doe ik dan ook maar.
3. De afwijkende load index: daar lijkt me dus inderdaad iets niet helemaal in orde. De load index van mijn banden is lager dan voorgeschreven (91 ipv 93). Ik neem dus aan dat Citroën de auto indertijd niet zo heeft geleverd, maar dat de vorige eigenaar heeft gemeend op de banden te kunnen bezuinigen. Vind ik niet leuk, maar aan de andere kant: ik ben niet van plan om volbeladen te gaan scheuren: met aanhanger kom ik niet buiten Nederland (dus geen Franse snelheden); met gezin niet harder dan 140 km/u; alleen en zonder noemswaardige lading laat ik de meter in Duitsland nog wel eens oplopen tot 160 km/u. Ik heb de neiging om het maar zo te laten totdat de banden aan vervanging toe zijn. Ik zou kunnen proberen de verkoper te bewegen er alsnog zwaardere (gebruikte) banden op te zetten---maar dat kost mij ook weer extra tijd (is een uur rijden van huis). Maar... had hij de auto met deze banden (91 ipv 93) wel goed mogen keuren?
Herman
We hebben te maken met drie problemen:
1. afwijkende breedte (smaller)
2. afwijkende omtrek loopvlak (kleiner), en
3. afwijkende load index (lager).
Bij elk van deze drie problemen is dus de vraag: ziet Citroën er een probleem in, zie ik er een probleem in, ziet de APK er een probleem in, en als het antwoord op een van deze vragen ja is: kan ik de verkoper-tevens-APK-keurmeester iets verwijten.
1. Gezien het feit dat mijn velgen indertijd door Citroën als "de" lichtmetalen velgen op dit model werden geleverd, ziet Citroën kennelijk geen probleem in de smallere breedte. Ik dan ook niet. En de APK ook niet, voor zover ik weet.
2. Ik heb de berekening van Iceman nog eens bestudeerd. Als je bij standaard 215/55 R16 invult (de voorgeschreven bandenmaat volgens sticker in de auto) en bij "nieuwe" 205/55 R16 (wat ik heb), dan komt er -1,71% uit. (Zie http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) Volgens die website valt dat binnen de acceptabele marges, want de uitkomst zou tussen -2% en 1,5% moeten liggen (let op het minteken). Andersom (overstappen van 205/55 R16 naar 215/55 R16) levert 1,74% op en wordt blijkbaar als problematisch beschouwd, maar van 215/55 R16 naar 205/55 R16 kan kennelijk wel---althans, volgens (wijlen) de gbshop. Alternatief kun je er 205/60 R16 opzetten, maar of dat beter is, is maar de vraag, dan zit je met 1,48% nog maar net binnen de marge de andere kant op. Ik neem aan dat de Citroën de wagen heeft geleverd met 4 lichtmetalen velgen met 205/55 R16 en een standaard reservewiel met 215/55 R16 en dat in orde vond zo. Dat doe ik dan ook maar.
3. De afwijkende load index: daar lijkt me dus inderdaad iets niet helemaal in orde. De load index van mijn banden is lager dan voorgeschreven (91 ipv 93). Ik neem dus aan dat Citroën de auto indertijd niet zo heeft geleverd, maar dat de vorige eigenaar heeft gemeend op de banden te kunnen bezuinigen. Vind ik niet leuk, maar aan de andere kant: ik ben niet van plan om volbeladen te gaan scheuren: met aanhanger kom ik niet buiten Nederland (dus geen Franse snelheden); met gezin niet harder dan 140 km/u; alleen en zonder noemswaardige lading laat ik de meter in Duitsland nog wel eens oplopen tot 160 km/u. Ik heb de neiging om het maar zo te laten totdat de banden aan vervanging toe zijn. Ik zou kunnen proberen de verkoper te bewegen er alsnog zwaardere (gebruikte) banden op te zetten---maar dat kost mij ook weer extra tijd (is een uur rijden van huis). Maar... had hij de auto met deze banden (91 ipv 93) wel goed mogen keuren?
Herman
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Voor wat het waard is: mijn cc sloeg steeds af bij stevig accelereren toen de auto nog op berline banden met de net wat andere diameter stond. Die werden overigens ook belachelijk heet. Met breakbanden geen enkel probleem meer gehad.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja dat is in NL geen issue ...hjhaverkort schreef: Maar... had hij de auto met deze banden (91 ipv 93) wel goed mogen keuren?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
De overstap naar 215/55/R16 is geen probleem, die maat hoort er onder.
Als je hem vergelijkt met wat je er nu onder hebt dan klopt het dat je daar een afwijking in krijgt.
Waarom de boven grens afwijking word gesteld op 1.5% en de onder grens op -2% weet ik niet.
Ik zal die vraag eens neer leggen bij de lokale banden man.
Greetz Iceman
Als je hem vergelijkt met wat je er nu onder hebt dan klopt het dat je daar een afwijking in krijgt.
Waarom de boven grens afwijking word gesteld op 1.5% en de onder grens op -2% weet ik niet.
Ik zal die vraag eens neer leggen bij de lokale banden man.
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij onzer Ooster- en Zuiderburen wél, terecht naar ik meen.Menno schreef:Ja dat is in NL geen issue ...hjhaverkort schreef: Maar... had hij de auto met deze banden (91 ipv 93) wel goed mogen keuren?
Wij zijn slap op dit punt, zoals je ook ziet met de aftermarket Xenon
Groet,
JW



