
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Huh ??? Waar is het peugeot logo ? 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Die leeuw is te groot voor de sticker



groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Waarom opeens 0W-30 olie in een 1,6THP motor Robbert?
Ik heb ook een 1,6 THP motor, bij mij hebben ze er gisteren nog gewoon 5W-30 in gedaan.
( Dat is overigens voorschrift )
Ik heb ook een 1,6 THP motor, bij mij hebben ze er gisteren nog gewoon 5W-30 in gedaan.
( Dat is overigens voorschrift )

Heb me laten vertellen dat type olie in een THP van bovengemiddeld belang is gezien gevoeligheid van de THP motor voor interne vervuiling. Die sticker laat weinig ruimte
Heb blok vandaag nog eens goed bekeken, volgens mij is ook turbo vervangen. In ieder geval het 'lucht' gedeelde van de mechaniek van de turbo, maar ik denk schoepenrad zelf ook (verscholen achter hitteschild).

Heb blok vandaag nog eens goed bekeken, volgens mij is ook turbo vervangen. In ieder geval het 'lucht' gedeelde van de mechaniek van de turbo, maar ik denk schoepenrad zelf ook (verscholen achter hitteschild).
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nieuwe motoren, nieuwe eisen en aanpassingen.... Zo ook de olieWillem v Zeijl schreef:
Ik heb ook een 1,6 THP motor, bij mij hebben ze er gisteren nog gewoon 5W-30 in gedaan.
( Dat is overigens voorschrift )
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 93#p477393" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Dit is het nieuwe onderhoudsboekje..


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Volgens dat voorschrift mag 5W30 dus ook nog gewoon.
Vanwaar dan die sticker?
Vanwaar dan die sticker?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



Meer goede keuzes, maar die op de sticker de beste 

Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Zal het je nog sterker vertellen.
Die van mij is ook voorzien van een sticker.
Daar staat Ineo 5W-30 op....
Die van mij is ook voorzien van een sticker.
Daar staat Ineo 5W-30 op....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die zit in een thp uit 2010 , imiddels zijn we een aantal jaren verder 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja, dit is het onderhoudsboekje van onze C3 van feb 2014 

Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
De ontwikkelingen gaan wel erg snel
Mijn C5 is van 21 sept 2010, deze kocht ik oktober 2013 met ruim 53000 op de teller
November 2013 vroeg ik ze of hierin olie 5W-40 mocht worden toegepast.
Daarvan had ik n.l. nog 5 liter over die bestemd was voor mijn vorige C5 uit 2002.
Die olie bleek ongeschikt. Omdat het instructieboekje daar niet erg duidelijk over is
hebben ze er uit voorzorg toen die plakker op gedaan.
Er staat zelfs ook nog de term "uitsluitend" op.
Dat houdt in dat er volgens hun zelfs geen 0W-30 olie in mag.
Mijn C5 is van 21 sept 2010, deze kocht ik oktober 2013 met ruim 53000 op de teller
November 2013 vroeg ik ze of hierin olie 5W-40 mocht worden toegepast.
Daarvan had ik n.l. nog 5 liter over die bestemd was voor mijn vorige C5 uit 2002.
Die olie bleek ongeschikt. Omdat het instructieboekje daar niet erg duidelijk over is
hebben ze er uit voorzorg toen die plakker op gedaan.
Er staat zelfs ook nog de term "uitsluitend" op.
Dat houdt in dat er volgens hun zelfs geen 0W-30 olie in mag.

Wat rijdt ze weer lekker
het overschakelen van de automaat gaat ook soepeler, nieuwe software
Overigens, toen mijn oude THP (7-2012) voor de grote operatie ging (bij 63k) is ze ook afgevuld met 0-W30 olie. Heb zelfs later nog een fles meegekregen van die olie omdat ze olie begon te verbruiken....


Overigens, toen mijn oude THP (7-2012) voor de grote operatie ging (bij 63k) is ze ook afgevuld met 0-W30 olie. Heb zelfs later nog een fles meegekregen van die olie omdat ze olie begon te verbruiken....

Vandaag dealer bijgepraat over wat importeur heeft gedaan met mijn THP, complete motorblok vervangen. Men had al wel in de gaten dat er wat speelde, importeur had bij dealer geïnformeerd wat er allemaal al aan mijn THP was gedaan. Maar importeur had hun oplossing niet teruggekoppeld dat ze besloten hadden blok te vervangen. Kreeg van dealer wel bijzondere (denk eerlijke) opmerking "bij sterke vervuiling maken wij eigenlijk alleen maar schoon, bronoorzaak wordt in feite niet weggenomen, eigenlijk weten wij dat klant na zo'n 30k kan terugkomen met zelfde probleem......."
Ik proefde ook frustratie bij de dealer. Want voor het garantiewerk krijgen zij minder per arbeidsuur vergoed dan monteur kost. Ofwel, het kost de dealer zelf ook geld al dat THP gedoe........
Die nieuwe 3 cilinders THP zijn compleet andere motoren, dus in potentie hebben die de beruchte THP problemen niet.
Ik proefde ook frustratie bij de dealer. Want voor het garantiewerk krijgen zij minder per arbeidsuur vergoed dan monteur kost. Ofwel, het kost de dealer zelf ook geld al dat THP gedoe........
Die nieuwe 3 cilinders THP zijn compleet andere motoren, dus in potentie hebben die de beruchte THP problemen niet.
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Wat de olie betreft kreeg ik vanmorgen te horen dat Total olie 0W-30 ook kan worden gebruikt.
De term "uitsluitend" op de sticker is blijkbaar niet meer van toepassing.
Hoewel niet strikt noodzakelijk ( het wordt hier geen -30 gr C ) is het bij hoger olieverbruik volgens hun beter 0W-30 te gebruiken. Bij bedrijfstemperatuur is er geen noemenswaardig verschil.
Omdat er sinds de vorige beurt 30.000 km geleden, slechts een half litertje olie is verbruikt
is daar nu nog geen sprake van.
De term "uitsluitend" op de sticker is blijkbaar niet meer van toepassing.
Hoewel niet strikt noodzakelijk ( het wordt hier geen -30 gr C ) is het bij hoger olieverbruik volgens hun beter 0W-30 te gebruiken. Bij bedrijfstemperatuur is er geen noemenswaardig verschil.
Omdat er sinds de vorige beurt 30.000 km geleden, slechts een half litertje olie is verbruikt
is daar nu nog geen sprake van.