Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2014 10:18
Auto: Citroen Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 243000
Kleur: rood
Hoi hoi allen
Ik vroeg mij af mijn contact slot wil ik vervangen door een 2e hands slot van de sloop omdat mijn aanjager het in de auto niet doet en mijn achteruit verwarming nu heb ik hem geplaatst maar hij start niet. Dus de oude er weer in gezet.
Volgens de dealer de problemen zijn ontstaan met de aanjager en mijn achterruit verwarming er zou dus slijtage zijn in contactslot.
nu heb ik de andere geplaatst maar niet starten dus begreep dat hij hij moet worden ingelezen of resetten maar hoe moet ik dan zoiets laten doen bij de dealer of kan je dit zelf ook doen
het slot wat ik heb is compleet.
weet iemand hoe of wat ik kan doen.
garage kost veel.
Ik vroeg mij af mijn contact slot wil ik vervangen door een 2e hands slot van de sloop omdat mijn aanjager het in de auto niet doet en mijn achteruit verwarming nu heb ik hem geplaatst maar hij start niet. Dus de oude er weer in gezet.
Volgens de dealer de problemen zijn ontstaan met de aanjager en mijn achterruit verwarming er zou dus slijtage zijn in contactslot.
nu heb ik de andere geplaatst maar niet starten dus begreep dat hij hij moet worden ingelezen of resetten maar hoe moet ik dan zoiets laten doen bij de dealer of kan je dit zelf ook doen
het slot wat ik heb is compleet.
weet iemand hoe of wat ik kan doen.
garage kost veel.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je zal ook bij een Xsara over een lexia/diagbox moeten beschikken om dergelijke dingen in te leren ,....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2014 10:18
Auto: Citroen Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 243000
Kleur: rood
Hoi menno
Ja snap ik maar wat kost zo iets en los ik daar het probleem mee op.?
Ja snap ik maar wat kost zo iets en los ik daar het probleem mee op.?
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Eh, misschien snap ik het niet goed: maar waarom is een versleten contactslot de oorzaak van een weigerende aanjager en achterruitverwarming??
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Je zou eerder aan de zekering denken, kun je wel starten met de oude slot?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2014 10:18
Auto: Citroen Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 243000
Kleur: rood
hey allen
ik kreeg te horen van de garage dat de aanjager mee gaat in het contactslot en de achterruit verwarming krijgt ook dat is wat er bij de citroen garage word door gegeven en dat er een nieuw contactslot in moest.
meer weet ik niet en dacht hier zal men misschien wel een oplossing weten voor mijn probleem.
ik kreeg te horen van de garage dat de aanjager mee gaat in het contactslot en de achterruit verwarming krijgt ook dat is wat er bij de citroen garage word door gegeven en dat er een nieuw contactslot in moest.
meer weet ik niet en dacht hier zal men misschien wel een oplossing weten voor mijn probleem.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2014 10:18
Auto: Citroen Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 243000
Kleur: rood
ja zeker start hij met het oude slot zekeringen zijn heel.Herman schreef:Je zou eerder aan de zekering denken, kun je wel starten met de oude slot?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het slot zal niet veel stroom geven, meestal via relais geschakeld, dus een relais niet goed?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik vind het een raar verhaal... als je niet kunt starten, of de contactstand niet goed werkt, dan kan ik volgen waarom het contactslot vervangen moet worden.
Maar nu...
Zijn de achterrruitverwarming en de aanjager er tegelijkertijd mee opgehouden?
Ik weet niet veel van de Xsara, maar zitten de knoppen daarvoor toevallig op hetzelfde bedienings-element in de middenconsole?
Maar nu...
Zijn de achterrruitverwarming en de aanjager er tegelijkertijd mee opgehouden?
Ik weet niet veel van de Xsara, maar zitten de knoppen daarvoor toevallig op hetzelfde bedienings-element in de middenconsole?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik snap de reden van het vervangen ook niet........maar je zal bij het vervangen van het contactslot hem moeten inleren. De startonderbreker moet je als het ware introduceren aan je mm. Daarvoor heb je een lexia nodig en wat ervaring in de bediening ervan is ook wel handig.
Maar ik zou toch denken dat grote verbruikers niet rechtstreeks gevoed worden vanaf het contactslot? Net wat Herman aangeeft zou ik het zoeken bij een relais.
Advies: verdiep je eerst in het schema voordat je zaken gaat los trekken.
Succes.
Maar ik zou toch denken dat grote verbruikers niet rechtstreeks gevoed worden vanaf het contactslot? Net wat Herman aangeeft zou ik het zoeken bij een relais.
Advies: verdiep je eerst in het schema voordat je zaken gaat los trekken.
Succes.
C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Bij de Xantia 1 was het een bekend probleem dat de aanjager en achterruitverwarming niet werkten als gevolg van een defect contactslot.
Hoe dan ook, je kunt ook bij het Xsara-contactslot de schakelaar van het goede slot overzetten naar het oude slot, dan start hij wel weer.
Hoe dan ook, je kunt ook bij het Xsara-contactslot de schakelaar van het goede slot overzetten naar het oude slot, dan start hij wel weer.


