Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:10
Auto: C5 Sedan 2.0 16V Ligne Business AUT4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115000
Kleur: Vert Suroit
Goedendag,
Sinds enkele maanden heb ik dus een C5 PH3 2.0i automaat. Hij voldoet goed. Maar de laatste weken gebeurt er iets wat mij minder bevalt en wat ik met eerdere automaat-Citroëns nog niet eerder ben tegengekomen.
Ter info heeft hij 118.500 km gereden. Sinds ik hem kocht heb ik er een kleine 2500 km mee gereden.
Als de auto een tijdje stil heeft gestaan en dus een volledig koude motor (en versnellingsbak) heeft, rijdt hij normaal weg en lijkt alles normaal. Maar dan binnen 3 kilometer komt er een harde bonk uit de versnellingsbak en schiet hij in de noodloop. Dan stop ik zodra het kan en start de auto opnieuw. Daarna geen problemen meer. Dan merk ik helemaal niks en loopt hij goed. Ook als hij daarna enkele uren stil heeft gestaan. Maar als ik hem dan na bv. enkele dagen opnieuw start gebeurt het weer.
Verder gebeurt het bij gewoon rijden, dus niet bij optrekken of zo. De laatste keren reed ik rond de 80km per uur.
Iemand al eerder zoiets meegemaakt? Tips? Alvast bedankt voor de reactie.
Mvg. Ronald
Sinds enkele maanden heb ik dus een C5 PH3 2.0i automaat. Hij voldoet goed. Maar de laatste weken gebeurt er iets wat mij minder bevalt en wat ik met eerdere automaat-Citroëns nog niet eerder ben tegengekomen.
Ter info heeft hij 118.500 km gereden. Sinds ik hem kocht heb ik er een kleine 2500 km mee gereden.
Als de auto een tijdje stil heeft gestaan en dus een volledig koude motor (en versnellingsbak) heeft, rijdt hij normaal weg en lijkt alles normaal. Maar dan binnen 3 kilometer komt er een harde bonk uit de versnellingsbak en schiet hij in de noodloop. Dan stop ik zodra het kan en start de auto opnieuw. Daarna geen problemen meer. Dan merk ik helemaal niks en loopt hij goed. Ook als hij daarna enkele uren stil heeft gestaan. Maar als ik hem dan na bv. enkele dagen opnieuw start gebeurt het weer.
Verder gebeurt het bij gewoon rijden, dus niet bij optrekken of zo. De laatste keren reed ik rond de 80km per uur.
Iemand al eerder zoiets meegemaakt? Tips? Alvast bedankt voor de reactie.
Mvg. Ronald
Citroën-rijder sinds 1993; Xantia 1.8i Berline (1993), BX 19 TRD (1986), ZX 1.9TD Aura (1995), Xantia 1.9TD Break (1996), C5-I 2.0 HDI Break (2002), Xsara 1.4i Berline (1998), Xantia 1.8i Break (1998), C5-III 1.8i Sedan Ligne Business (2008), Xantia 2.0i Break Automaat Exclusive (1998), DS3 eHDI (2011), C5-III 2.0i Sedan Automaat (2008)
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Uit lezen met lexia en anders langs GJO gaan.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Mogelijk net iets te weinig olie? In elk geval kun je er zelf niets aan doen en is GJO de automaatspecialist binnen de cit garages.
Je hebt een AL4, dat is een PSA bak . Generieke specialisten zijn normaliter ook prima, maar aangezien dit een specifiek model is ben je bij GJO aan het beste adres.
Je hebt een AL4, dat is een PSA bak . Generieke specialisten zijn normaliter ook prima, maar aangezien dit een specifiek model is ben je bij GJO aan het beste adres.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Mijn Ph2 met dezelfde motor/bak-combinatie doet dat incidenteel ook, met dezelfde 'specificaties' (koude motor + bak, 80 km/h, constante snelheid, harde bonk en noodloop met alle lampjes op het dashboard branden). Wel iedere keer als ik op de cruisecontrol reed (heb het drie keer meegemaakt in 20.000km, alle keren na vertrek uit Den Oever waar de auto een (halve) dag geparkeerd stond, denk niet dat Den Oever er iets mee te maken heeft
). Mogelijkheden -naast olieniveau- remlichtschakelaar (met bijbehorende kabels), of klepjes in de bak. Suc6 ermee.

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:10
Auto: C5 Sedan 2.0 16V Ligne Business AUT4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115000
Kleur: Vert Suroit
Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen.
Ik laat hem volgende week uitlezen. En dan denk ik wat olie erbij. Dan maar weer even kijken hoe het gaat.
MVg. Ronald
Ik laat hem volgende week uitlezen. En dan denk ik wat olie erbij. Dan maar weer even kijken hoe het gaat.
MVg. Ronald
Citroën-rijder sinds 1993; Xantia 1.8i Berline (1993), BX 19 TRD (1986), ZX 1.9TD Aura (1995), Xantia 1.9TD Break (1996), C5-I 2.0 HDI Break (2002), Xsara 1.4i Berline (1998), Xantia 1.8i Break (1998), C5-III 1.8i Sedan Ligne Business (2008), Xantia 2.0i Break Automaat Exclusive (1998), DS3 eHDI (2011), C5-III 2.0i Sedan Automaat (2008)
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Bij mijn Ph2 precies het zelfde gehad, waren wel de klepjes bij die auto.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:10
Auto: C5 Sedan 2.0 16V Ligne Business AUT4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115000
Kleur: Vert Suroit
Vorige week de versnellingsbakolie laten vervangen en het leek goed te gaan. Helaas de afgelopen 3 dagen weer de 'knal' alsof er een steen tegen de onderkant van de auto knalt. Dus nu nieuwe afspraak om naar de klepjes te kijken. Helaas.
Citroën-rijder sinds 1993; Xantia 1.8i Berline (1993), BX 19 TRD (1986), ZX 1.9TD Aura (1995), Xantia 1.9TD Break (1996), C5-I 2.0 HDI Break (2002), Xsara 1.4i Berline (1998), Xantia 1.8i Break (1998), C5-III 1.8i Sedan Ligne Business (2008), Xantia 2.0i Break Automaat Exclusive (1998), DS3 eHDI (2011), C5-III 2.0i Sedan Automaat (2008)

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2014 23:58
Auto: 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Locatie: Rotterdam
wat vervelend ik heb dat ook af en toe maar de garage gaat bij mij over 2 weken de olie verversen hopelijk is het bij mij dan wel weg laat het even weten wat het bij jou is geweest ??
gr
fred
gr
fred