Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
Is een airco compressor door een amateur zoals ik ben te vervangen of moet je daar niet aan beginnen. Systeem leegmaken weet ik dat ik dat niet zelf kan doen maar de rest? En gebruikte compressor of beter een nieuwe die 3 tot 4 keer zo duur is?
Wie heeft tips?
Wie heeft tips?
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Is zelf te doen en ik zou voor een tweede handse gaan.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Kijken of je een 2e hands kunt vinden, is beter voor de beurs....
Ze zijn heel goed zelf te vervangen.
Even langs de Airco man voor het leeg halen van het systeem, dat wordt ook weer verrekend met het vullen.
Houdt wel in de gaten dat je het juiste type compressor zoekt, er zijn een paar verschillende modellen.
Ook moet je de rubber ringen voor de afdichting even bij de dealer halen, dit zijn dubbele ringen en niet
ieder airco man heeft ze.
De airco specialist van het forum is Iceman geloof ik, misschien dat hij nog wat kan aanvullen.
Ze zijn heel goed zelf te vervangen.
Even langs de Airco man voor het leeg halen van het systeem, dat wordt ook weer verrekend met het vullen.
Houdt wel in de gaten dat je het juiste type compressor zoekt, er zijn een paar verschillende modellen.
Ook moet je de rubber ringen voor de afdichting even bij de dealer halen, dit zijn dubbele ringen en niet
ieder airco man heeft ze.
De airco specialist van het forum is Iceman geloof ik, misschien dat hij nog wat kan aanvullen.
Zeg maar André
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Zorg dat bij een 2dehands de olie er helemaal uit is en vermeld dit ook bij het terug laten vullen.
Koelmachine olie is hygroscopisch (trekt water aan) en je wil geen vocht in je systeem.
De O-ringen zijn groen van kleur en vervang ze aub niet door een rubber ringetje want dan is de AC zo weer leeg.
Wellicht dat je die dan bij het leeg laten halen daar kan aan schaffen.
Greetz Iceman
Koelmachine olie is hygroscopisch (trekt water aan) en je wil geen vocht in je systeem.
De O-ringen zijn groen van kleur en vervang ze aub niet door een rubber ringetje want dan is de AC zo weer leeg.
Wellicht dat je die dan bij het leeg laten halen daar kan aan schaffen.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De O-ringen die ik bij de dealer haalde waren lichtbruin........evenzo degene die eruit kwamen.
Zeg maar André
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Kan ook! 

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Een goede airco pomp kun je wel kopen bij een demontage bedrijf, zoek wel een uit die jonger is dan de oude, heb ik ook gedaan, wel met 3mnd garantie, na de derde had ik een goede rond 75 euro, dan wel de rest door de airco specialist laten doen, maar één keer hoeven betalen voor 3keer vullen, ook garantie.
De vernieuwde korte aanvoer slang was 54 euro, bij de dealer!

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club extreme Fan


Berichten: 201
Lid geworden op: 24 jun 2013 18:26
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Locatie: Anna Paulowna
Ik zou er persoonlijk nooit een tweedehandse in zetten, mogelijk is deze ook lek en dan kan je weer opnieuw beginnen met leeg laten halen, demonteren, monteren en weer laten vullen.
Met een beetje zoeken heb je een nieuwe voor rond de 300 euro.
groet, Tom
Met een beetje zoeken heb je een nieuwe voor rond de 300 euro.
groet, Tom
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2009
Xsara Picasso 2.0 16V automaat 2006
C5 2.0HDIF break automaat 2009
Xsara Picasso 2.0 16V automaat 2006
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Er zit nog wat tussen 2dehands en nieuw: een gereviseerde. Functioneert als nieuw en scheelt aanzienlijk in de kosten!