Mijn dame kreunde en steunde al enige tijd bij het in en uit veren.. het bekende probleem... Aangezien ik zelf beschik over twee rechter handen en een zéér handige vriend, hebben we besloten om het ADAL varkentje zelf te gaan wassen...
Vanmorgen was het dan zo ver, om klokslag half negen begonnen met het opbokken van mijn dame, vervolgens de vering in de onderste stand, de remleiding, ABS sensor kabel, de splitpen van de veerbol en de torsiestang ( gedeeltelijk) gedemonteerd. Na het losdraaien van de grote bout van de achteras, kon de draagarm me naar de werkbank.
Het demonteren van de ADAL viel reuze mee, met standaard gereedschap is het goed te doen! Monteren van de nieuwe Febi- Bilstein revisie set ( eBay €50.30 per kant) was ook eenvoudig door gebruik te maken van een tooltje dat mijn vriend gedraaid had ( bus ter grootte van de lagerschaal, maar iets kleiner in diameter) en een m14 draadeind met ringen en moeren. Door gebruik te maken van een draadeind konden we goed bepalen hoe strak de lagers op de bus geperst moesten worden waarna we met een schuifmaat de dikte van een eventuele vulring te kunnen bepalen. ( was in mijn geval niet nodig!)
Montage ging uiteraard in omgekeerde volgorde!
Mijn dame rijd weer als een jonge française! Nu nog opnieuw uitlijnen en ze is weer klaar voor vele kilometers. Al met al is de klus enorm mee gevallen! 4 uur liefde en €100,60.