C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:29
Auto: c5 berline exlusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183.00
Kleur: muisgrijs
Locatie: Antwerpen
heb hier dus aditief voor de olie en benine staan van jet age?
kent er iemand dit product is al oud de busjes heb er plusminus 2 ton van staan.
het benzine product heb al is bij men tweetakt honda mtx gekapt .
heb amper info van dit product iemand een idee waar of hoe ze dit gebruiken?
https://www.google.be/search?q=jet+age+ ... B672%3B963" onclick="window.open(this.href);return false;

linkse (onderste busje is bekan hetzelfde )deze heb ik ook is voor automatic transmissions
kent iemand deze busjes
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Niet mee gaan klooien, lekker laten staan.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Welk probleem denk je ermee op te lossen?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:29
Auto: c5 berline exlusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 183.00
Kleur: muisgrijs
Locatie: Antwerpen
was nu niet direct van plan het in mijn C5 te kappen,maar iemand een idee waarvoor het gebruikt werd? veronderstel oude auto ?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
In mjin vorige C5 heb ik met TSL de proef op de som genomen.
De motor maakte direct minder herrie,
zelfs nog voor ik het flesje helemaal in de motor gegoten had.
Ook had het tot gevolg dat er iets minder benzine verbruikt werd.
Heb er ca 5 jaar mee gereden en nooit problemen gehad.
Altijd een soepele motorloop, nooit startproblemen, zelfs niet bij strenge Vorst

Het is zelfs zo dat ik er longlife olie in had met 3 % TSL additief en bij een grote beurt wel de Oliefilter maar niet de olie niet liet vervangen.

Alleen bijgevuld bij tekort, dat olieverbruik viel overigens mee.
Bij elke 2500 km ca. een half litertje voor een 12 jaar oude C5 met 2500000 km op de teller vindt ik nou niet bepaald verontrustend.

Mijn "nieuwe" C5 nadert de 60000 km beurt,
hoewel daar andere olie in zit ben ik van plan daar ook TSL in te doen.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
oeps, tikfoutje...
2500000 km moet natuurlijk 250000 km zijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heb je mijn opmerkingen op de vorige pagina gezien. Ik stop geen chloor in mijn blok en zombie dat wel willen koop dan snijolie

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Ja, heb ik gelezen Exroosje.
een hele poos geleden al, en mijn dank voor je bezorgdheid.

Dat neemt niet weg dat ik dat spul al Jaren toepaste in de motor van mijn oude C5
en zonder problemen of schade.

Als het spul chloor bevat wil dat nog niet zeggen dat schade optreedt
Zeker niet als het gebonden is.

Vrij Chloor is bij atmosferische omstandigheden gasvormig en uiterst giftig,
doch eenmaal gebonden met natrium doet met Pasen iedereen het op z'n ei in de vorm van keukenzout.
Terwijl iedereen weet dat natrium ook niet zo'n onschuldig stofje is.

Chloor vindt in de chemische industrie op veel gebieden toepassing,
en er zijn veel producten die zonder het element chloor niet eens zouden bestaan.

Voordat ik het in mijn C5 toepaste zat het al 20 jaar schadevrij
in mijn oldtimerbromfietsen van begin Jaren 50.
Ook simmerringen pakkingen en kunststofdelen worden niet aangetast.

De motoren lopen soepeler , lagers zijn aantoonbaar slijtvaster
ben er van overtuigd al eerder schade te hebben gehad als ik het niet had gebruikt

Niemand heeft mij ooit voorbeelden van schade veroorzaakt door TSL laten zien
en zolang dat niet gebeurt ga ik met mijn huidige C5 gewoon de proef op de som nemen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij verbranding komen er al snel nare stofjes vrij als er in 1 van de componenten chloor of een verbinding daarvan zit.
Met wat er tegenwoordig allemaal in de uitlaatkanaal zit aan gevoeligheden is het lastig om ervaringen uit het verleden te projecteren op verwachtingen hoe modern spul er op reageert...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb het spul ook in mijn Xantia gebruikt. Maar zou het nu niet meer doen.

Vooral omdat de communicatie van hun nogal rammelt.
Enerzijds melden ze als voordeel dat er geen chloorhoudend oplosmiddel in zit, maar dat het wel boordevol andere chloorhoudende componenten zit wordt verzwegen. Op een manier die niet liegen is maar ook ver bezijden een openhartige waarheid ligt.

Dat je auto er stiller van wordt als je het erin giet vermoed ik ook waar te hebben genomen bij mijn Xantia. Of het effect er na een dag of week nog is weet ik niet. Ik vermoed (maar ga het niet proberen ) dat een busje snijolie hetzelfde effect heeft.

Wat een verschil is met 10 jaar geleden is dat automotoren veel gevoeliger zijn voor vervuiling. Wat TSL hierin precies doet is altijd maar afwachten. Het zegt zelf te reinigen, maar waar blijft het vuil dan?

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Als ik mijn neus boven het flesje hou ruik ik geen chloorlucht.
Dus als het chloor zou bevatten is dit sowieso gebonden.

Wat er met het vuil gebeurt?
Daar kan ik geen antwoord op geven.
Mogelijk verdwijnt het via de uitlaat, Wat er in gaat komt er ook wel weer uit toch?
maar bij die antieke brommers en ook mijn vorige C5 heb ik nooit een chloorlucht geroken.
Ook is er geen overmatige aanslag in de uitlaat. Zelfs minder.
Anders wordt het misschien in oplossing gehouden of gebonden met koolstofdeeltjes
Voor de eerste keer 5% bestanddeel TSL in de olie.

Antieke brommers zoals o.a Rex, Mosquito en Berini M13 (eitje) worden overigens meestal gereden met Aspen grasmaaierbenzine gesmeerd met tweetaktolie in verhouding 1:50 , en dat oliebestanddeel bevat dan 5 % TSL....
In tweetaktmengsel is dat 1: 1000. Dus waar praten we over?

Heb nooit nadelige gevolgen ondervonden, naast rustiger motorloop en iets zuiniger verbruik, ook bij die oldtimers koekt het mengsel niet aan en kanaaltjes verstoppen ook niet.
De laatste 80000 km die ik met mijn oude C5 reed heb ik die olie niet vervangen maar alleen bijgevuld met olie van Praxis waaraan 3% TSL toegevoegd was.

Natuurlijk kun je er een versleten motor niet mee repareren, alles heeft zijn grenzen, laat dat duidelijk zijn.

Maar het valt ondertussen wel op dat als er kritiek komt dat dit altijd van horen zeggen is.

De eerste die er zelf met feiten aantoonbaar schade van ondervond moet ik nog tegenkomen.

Ik zal tzt de resultaten laten weten.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jouw ervaringen met dit spul zijn allemaal met oudere motoren.

Bij nieuwere motoren worden andere materialen gebruikt, met name aluminium is zeer gevoelig voor Chloor in een of ander vorm.
In dat verband wil ik de discussie in herinnering roepen die gespeeld heeft rond de EGR koeling van L A, daarin is het "gebruik" van chloor in gebonden vorm nadrukkelijk aan de orde gweest.

Maar als jij dit wilt gaan toepassen in jouw 1.6 THP, dan zijn we benieuwd naar jouw ervaring ermee, in de komende paar jaar :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Al mijn oudere motoren zijn met uitzondering van de Mosquito's ( gietijzeren zuiger en cilinder) van aluminium. Het mosquito carter is trouwens ook van aluminium evenals de carburateur.
Aluminium motorblokken bestonden in de Jaren 30 al. Dat is dus niets nieuws.

Tegenstanders verwijzen naar engelstalige webzijdes die algemene info geven over weerstandverlagende eigenschappen van additieven. De merknaam TSL kwam ik daar nog niet in tegen.

Confrontatie met feiten ga ik niet uit de weg, ben benieuwd naar hun eigen persoonlijke ervaringen. Maar wie er aantoonbaar slechte ervaring mee heeft moet ik nog tegenkomen.

Ben in soortgelijke gevallen vaker gewaarschuwd. Als je dan bij hen doorvroeg hadden ze het ook van horen zeggen of ergens gelezen en kregen een soort angstgevoel.
Wegens feitengebrek ging ik dan tegen dit zogenaamd "beter weten" in en volgde mijn intuitie. Meestal in mijn voordeel.

Daarom ga ik dat dus bij de komende beurt gewoon toevoegen...
En hou jullie op de hoogte.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2014 01:03
Auto: 1.6 HDIF Ligne Business Sedan
Opties: Stereoboomm MP3 converter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10445
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 304000
Kleur: NOIR OBSIDIEN met
Locatie: Twello
Contacteer:
Ik heb vandaag een busje Fin25 binnengekregen. Afgelopen week is het oliefilter vervangen en olie ververst. Morgen voeg ik het goedje toe.Wat ik merk zal ik delen.
"Take it as it comes" Jim Morrison
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Willem v Zeijl schreef: Wegens feitengebrek ging ik dan tegen dit zogenaamd "beter weten" in en volgde mijn intuitie. Meestal in mijn voordeel.

En hou jullie op de hoogte.
Feit: TSL vertelt halve waarheden
Feit: Citroen raadt het af.
Feit: Het is erg dure snijolie
Feit: verdomd weinig motorfabrikanten raden aan een motor mij snijolie te smeren

Welke feiten wil je er tegenoverstellen?

TSL is geloof, beetje vergelijkbaar met samenzweringstheorieën en UFO's

As je je er gelukkig bij voelt, ga je gang.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Plaats reactie