C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hoi ,

Ik heb nog steeds het probleem als het kouder wordt dan 5 a 6 graden dan kan ik niet meer starten.
De motor draait wel goed rond. Van de week had ik weer een paar dagen dat ze het wel deed. Sleutel erin omdraaien even wachten en starten.
Vandaag moest ik dus weer startpilot gebruiken. Hoeft alleen maar de eerste keer op de dag daarna kan ik normaal starten.
Bij mij ligt het dus niet aan de gloeipluggen die heb ik dus wel vervangen maar het resultaat blijft hetzelfde. Ik heb verder nog geen tijd gehad om de BSI helemaal los te halen maar dat wil ik nog wel een keer doen. Iemand anders zei dat het misschien de brandstof filter zou kunnen zijn. Ik heb die wel op het aftapkraantje open gehad maar daar stroomde dus redelijk veel diesel uit dus ik denk niet dat die de oorzaak dan kan zijn.

We zoeken verder en met de tijd komt de oplossing hier dan ook wel te staan.

Groet,
Roberto
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Aii jammer, wachten op de dieselaars met ervaring.
Maar dat gaat wel goedkomen denk ik.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ben je wel zeker dat de startmotor wel vlug genoeg rond gaat?
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
roberto schreef:Iemand anders zei dat het misschien de brandstof filter zou kunnen zijn. Ik heb die wel op het aftapkraantje open gehad maar daar stroomde dus redelijk veel diesel uit dus ik denk niet dat die de oorzaak dan kan zijn.
Ik denk dat het kraantje voor het filter zit. Maar, ik weer uit ervaring dat je een verstopt brandstoffilter niet merkt bij het starten, maar bij stevig optrekken. (Door een misverstand met de garage was het brandstoffilter een keer niet vervangen)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 okt 2013 19:10
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Full colour navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: Donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Toevallig ook last gehad van een lekkende brandstoffilter?
Daardoor kan hij lucht aanzuigen... Sowieso preventief de filter vervangen is verstandig, voor die twee tientjes is het nog goed te doen en zit er meteen een nieuwe O-ring bij!

En de bekabeling / stekker verbindingen vlak onder de brandstoffilter kunnen trouwens helemaal oplossen door diesel, de buitenmantel van de bedrading is helaas niet diesel-proof.
Diesel/olie kan zelfs in de ribbel-buizen komen. Dus misschien dit even controleren en met die kabels een beetje spelen en desnoods vervangen?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: motor wil niet aanslaan

Bericht door BJG »

willy4 schreef:ben je wel zeker dat de startmotor wel vlug genoeg rond gaat?
Inderdaad, dat is verdachte nr 1

Daarna (2) zou ik de verstuivers op overmatig retour laten checken, cq de brandstofdruk meten tijdens de startfase
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Misschien een kennis met een auto en dan wat startkabels eraan pluggen voor extra energie en nog eens proberen?
En luister als de motor wat sneller gaat ronddraaien en wel start, dan startmotor of slechte accu.
Start motor kan slecht zijn, dan start hij wel vlot met even aanslepen.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
het kan aan de startmotor ook liggen,als de bussen van het anker versleten zijn
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: motor wil niet aanslaan

Bericht door BJG »

Ook de massakabel is wel eens het probleem bij te langzaam ronddraaien.
daarom nogmaals een eerste check:

1 Startoerental
2 Raildruk tijdens starten
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Hallo,

Ik wil niet bijdehand doen, maar heb je de accu gecontroleerd?
In mijn eerdere post gaf ik aan dat dat bij mij het probleem was
Ik heb de mijne bij een automaterialenshop laten doormeten.
De (4 jaar) oude accu gaf nog 332 A in plaats van de beloofde 680.
De nieuwe gaf zelfs meer dan beloofd: 780 A.

Probleem:
Motor draaide wel rond, maar starten ho maar.
Ook met startkabels en een andere auto geen succes.
Waarom dat niet werkte, weet ik nog steeds niet. Misschien te lichte kabels gebruikt.

Oplossing:
Nieuwe accu. Kostte 109 euro en probleem opgelost.

Ik was dolblij dat het zo snel en relatief goedkoop was opgelost.

Just my 2 cts.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hoi allemaal,
Daar ben ik weer de hele winter periode met start-pilot moeten starten,
Ik kon het euvel niet gevonden krijgen.
Van alles gedaan en uitgeprobeerd. Zitten in iedere geval diverse nieuwe onderdelen in! :shock: :o :(
MAAR sinds 2 april jl de bedrading van de brandstof hoge druk sensor nagelopen en wat blijkt er was bij een van de draden de isolatie een stuk af.
Waarschijnlijk heeft dit tegen het chassis aan gezeten waardoor er een verkeerd signaal word afgegeven.
Want nadat ik deze draad weer heb geisoleerd en de contacten in de plug heb gereinigd en goed vast gezet start ze weer normaal.(of zou het toch aan de hogere temperatuur liggen?). :o
Dit laatste vraag ik me nu nog wel af maar van de week met de temperatuur van tussen de 15 en 22 graden moest ik ook nog steeds met startpilot starten en zelfs als de auto al warm was deed ze het niet altijd uit zichzelf dus dat weerlegt de gedachte gang direct weer! ;)
In ieder geval ze start nu weer normaal en ik hoop dan ook dat dit zo blijft en anders komen we in dit draadje daar wel weer op terug.
Iedereen die mee heeft gedacht , geholpen etc van harte bedankt.
En speciale dank aan Nosmo King voor het lang mogen lenen van de Lexialaptop! :smt038 :smt023

Groet
Roberto
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Moet je met startpilot niet ontzettend uitkijken dat dát je startprobleem niet veroorzaakt op de lange duur? Ik meende dat inlaatkleppen er niet van opknapten oid.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als je steeds met die piloot moet starten wordt er een bepaalde druk niet goed bereikt. Gewoon even laten controleren bij de dieselspecialist. Zij kunnen ook die sensoren even voor je checken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Helaas te voorbarig geweest.

De auto wilde nu het weer iets kouder is weer niet aanslaan ook het loshalen van de brandstofdruksensor hielp dit keer niet.
Ik denk toch dat het die paar warme dagen waren waardoor de auto wel wilde aanslaan.

Ga van de week wel weer verder met zoeken eens moet het toch gevonden worden.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Niet om het een of ander,....maar zoals er al meerdere leden vroegen: startmotor?
Wat is het start toerental?
Accu ? Vermogen daarvan is altijd lager bij lagere temperatuur.
Succes.
Plaats reactie