Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2013 16:59
Auto: c5 2.0 16v exclusive break
Opties: jbl soundsysteem pdc xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 196.000
Kleur: blauw
Locatie: Lelystad
Top idd 10 min werk en de bc werkt weer goed.
Gebruik een tangetje om die zwarte puntjes samen te knijpen dan trek je het gedeelte er zo af. Ik kan er hopelijk weer ff tegen aan.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Dat van dat tangetje...... Zie mijn bericht van 5 december 2011 in dit draadje...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2013 16:59
Auto: c5 2.0 16v exclusive break
Opties: jbl soundsysteem pdc xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 196.000
Kleur: blauw
Locatie: Lelystad
@Maartenr
Sorry niet gezien....
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Heb het ook geprobeerd. Deze kop kun je met beleid eraf frunikken. Géén scherpe voorwerpen gebruiken. De kop zit met een spreidvorkje er bovenop. Je ziet hier het einde van de flatcable die is omgevouwen en zo contact vormt voor het drukknopje.
Hier zie je de flatcable die door het holle staakje loopt.
Tot slot het ringetje met het drukcontactje.
Schoonmaken, contactjes iets opbuigen en weer in elkaar!
Als je de staak goed vasthoudt, hoeft de COM2000 dus niet uit elkaar. Maar trek niet te hard inderdaad, de flatcable zit alleen maar geklemd!
(dit was overigens een sloop-COM; ter lering ende vermaeck van marktplaats voor 25 euro)
Als je de staak goed vasthoudt, hoeft de COM2000 dus niet uit elkaar. Maar trek niet te hard inderdaad, de flatcable zit alleen maar geklemd!
(dit was overigens een sloop-COM; ter lering ende vermaeck van marktplaats voor 25 euro)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, die is niet meer als nieuw te verkopen 
Bedankt, mocht ik het ooit nodig hebben.
Ok, dopje eraf wippen (niet in beeld), 2 vorkjes samen knijpen, draaigedeelte eraf wippen, tussenstuk van de staaj af.
Maar - tussen welke 2 delen zit nu het probleem precies? En die flatcable, waar zit die aan vast? Of zit ie juist los?
Bedankt, mocht ik het ooit nodig hebben.
Ok, dopje eraf wippen (niet in beeld), 2 vorkjes samen knijpen, draaigedeelte eraf wippen, tussenstuk van de staaj af.
Maar - tussen welke 2 delen zit nu het probleem precies? En die flatcable, waar zit die aan vast? Of zit ie juist los?
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Vandaag in de auto de andere kant even gedaan, die is wat ingewikkelder.
Met een zo groot mogelijke schroevendraaier in de spleet en liefst nog 1 aan de onderzijde; losdraaien: Houdt je hand of een zakje eromheen want er komen 2 bolle pennetjes met veertjes om je oren!
Daarna hangt het er zo bij: Contactzijde van de flatcable met het ringetje: Naar links het koppelingetje eraf schuiven: De 2 bolle pennetjes met veertjes zijn aan de kant gelegd.
Hier de behuizing van de koppeling met bolle pennen en het ringetje.
Met een zo groot mogelijke schroevendraaier in de spleet en liefst nog 1 aan de onderzijde; losdraaien: Houdt je hand of een zakje eromheen want er komen 2 bolle pennetjes met veertjes om je oren!
Daarna hangt het er zo bij: Contactzijde van de flatcable met het ringetje: Naar links het koppelingetje eraf schuiven: De 2 bolle pennetjes met veertjes zijn aan de kant gelegd.
Hier de behuizing van de koppeling met bolle pennen en het ringetje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Daarna contacten netjes schoonmaken/krabben en het koppelingetje in elkaar zetten:
Hier is wel wat geduld voor nodig. Heb je dat niet? Begin er dan niet aan!
Pen in de behuizing en dan de contactveer in de vergrendeling schuiven met je nagel. Hij past maar op 1 manier. Eerst aan de ene kant en dan, door hem licht met je nagel naar binnen te buigen, aan de andere kant. Daarna schuif je het geheel weer op het vorkje en druk je hem aan. Tadaaaa!
Zo simpel is het. Zonder uitbouwen van stuurwiel en COM2000.
Pen in de behuizing en dan de contactveer in de vergrendeling schuiven met je nagel. Hij past maar op 1 manier. Eerst aan de ene kant en dan, door hem licht met je nagel naar binnen te buigen, aan de andere kant. Daarna schuif je het geheel weer op het vorkje en druk je hem aan. Tadaaaa!
Zo simpel is het. Zonder uitbouwen van stuurwiel en COM2000.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2011 18:46
Auto: C5 2.0 liter exclusive automaat
Opties: Licht metalen velgen, trekhaak, .....
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 177000
Kleur: blauw
Locatie: Middelburg
Ik heb hier het zelfde probleem, maar met mijn handigheid
vrees ik dat ik de boel eerder sloop dan repareer. Dus zal ik eens opzoek gaan naar een garage die dit voor een niet te gek bedrag kan en wil doen.

Voetganger is een chauffeur die een parkeerplaats heeft gevonden.
