Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:34
Auto: c5 berline, 2,2 hdi automaat, 2001
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 350.000
Kleur: donkergrijs
ook regelmatig ernstige veerstoring!
Ongeveer 50.000 km terug voor het eerst gezien op display. Vering viel geheel weg. Gestopt, auto afgezet en na enkele minuten weer gestart. Verder geen problemen meer.
Nu komt de storing regelmatig terug, en auto gaat steeds minder veren. Wordt een beetje bokkig.
Km stand 370.000 km. type C5, 2.2 HDI excl automaat.
Auto lekt geen olie, remdruk en stuurbekrachtiging werkt normaal. Als storing zich voordoet, blijkt dat de achterzijde van de auto in zijn hoogste stand staat.Zet dan de motor af, wacht een minuutje start en via de knoppen laat ik de auto helemaal zakken, daarna zet ik hem in zijn normale stand en kan ik weer rijden.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat het ong gaat kosten?
De auto is nog maar €600 waard, maar voor mij wel het 10-voudige!
Ongeveer 50.000 km terug voor het eerst gezien op display. Vering viel geheel weg. Gestopt, auto afgezet en na enkele minuten weer gestart. Verder geen problemen meer.
Nu komt de storing regelmatig terug, en auto gaat steeds minder veren. Wordt een beetje bokkig.
Km stand 370.000 km. type C5, 2.2 HDI excl automaat.
Auto lekt geen olie, remdruk en stuurbekrachtiging werkt normaal. Als storing zich voordoet, blijkt dat de achterzijde van de auto in zijn hoogste stand staat.Zet dan de motor af, wacht een minuutje start en via de knoppen laat ik de auto helemaal zakken, daarna zet ik hem in zijn normale stand en kan ik weer rijden.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat het ong gaat kosten?
De auto is nog maar €600 waard, maar voor mij wel het 10-voudige!
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is uitlezen met de lexia,waarschijnlijk een hoogte regeling
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Allereerst je LDS-niveau eens goed peilen. Daarna waarschijnlijk een nieuwe hoogteregelaar monteren. Die waren dacht ik maar een paar tientjes. Je kunt ook proberen het ding eerst eens goed schoon te maken., te beginnen met de stekkerverbinding.
Hoogteregelaar C5-achter
Hoogteregelaar C5-achter
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Hallo,
Dinsdagavond draaide ik de snelweg op vanaf mijn werk. Invoegen en ''pliep'' op het display verschijnt : Ernstige vering storing!
Auto blijft veren, niet bokkig gewoon zoals altijd.
Thuis gekomen en auto op slot gezet, C5 zakt niet naar beneden en blijft op hoogte staan.
Volgende gekeken en auto staat nog steeds op hoogte. Via de hoogte regeling knoppen geprobeerd hoogte te verstellen, dit lukt niet. Er verschijnt een groot kruis op het display. Dus dat werkt niet.
Zekeringen gecheckt, deze zijn oke. LDS nivo gecheckt en oke. Geen lekkage of andere narigheid.
Citroen dealer gebeld en de auto donderdagmorgen gebracht. Hij staat nu nog bij de dealer en verwacht snel een antwoord. Hoop niet dat het de pomp is!
Wordt vervolgd.
Grtz Griekel
Dinsdagavond draaide ik de snelweg op vanaf mijn werk. Invoegen en ''pliep'' op het display verschijnt : Ernstige vering storing!
Auto blijft veren, niet bokkig gewoon zoals altijd.
Thuis gekomen en auto op slot gezet, C5 zakt niet naar beneden en blijft op hoogte staan.
Volgende gekeken en auto staat nog steeds op hoogte. Via de hoogte regeling knoppen geprobeerd hoogte te verstellen, dit lukt niet. Er verschijnt een groot kruis op het display. Dus dat werkt niet.
Zekeringen gecheckt, deze zijn oke. LDS nivo gecheckt en oke. Geen lekkage of andere narigheid.
Citroen dealer gebeld en de auto donderdagmorgen gebracht. Hij staat nu nog bij de dealer en verwacht snel een antwoord. Hoop niet dat het de pomp is!
Wordt vervolgd.
Grtz Griekel
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Pomp is wat arbeid maar best tedoen, via de demontage bedrijven een pomp kopen, en genoeg LDS en op blokken zetten de auto, lexia eraan wel zo handig om drukloos te maken, zie de draadjes er over.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is met elkaar in tegenspraak.griekel schreef:... Via de hoogte regeling knoppen geprobeerd hoogte te verstellen, dit lukt niet. Er verschijnt een groot kruis op het display. Dus dat werkt niet.
......
LDS nivo gecheckt en oke....
Je kunt het LDS niveau alleen checken als de auto in de laagste positie staat. En dat kun jij niet bewerkstelligen, zo lees ik.....
Groet,
JW
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Die is goedkoper als een pomp.willy4 schreef:is uitlezen met de lexia,waarschijnlijk een hoogte regeling
Ik denk dat het ding gewoon niet weet hoe hoog hij staat.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Hallo JW,
Met checken bedoelde ik of er überhaupt LDS vloeistof in het reservoir zat. Dit is het geval!
Voor mij een teken dat de C5 geen vloeistof verloren is ergens...4
Met checken bedoelde ik of er überhaupt LDS vloeistof in het reservoir zat. Dit is het geval!
Voor mij een teken dat de C5 geen vloeistof verloren is ergens...4
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inderdaad JW, ik zag nivo in het reservoir. Niet zichtbaar via de vuldop maar ik had het reservoir een beetje losgedraaid en bewoog het en ik zag vloeistof bewegen, dus nivo in het reservoir.
Maar zoals ik al vermelde. De C5 staat bij de dealer. Ik wacht zijn reactie af hierop en zal de uitslag vermelden. Aangezien ik geen expert ben op dit gebied wacht ik dit ff af.
Andere conclusie lees ik dan wel...
Maar zoals ik al vermelde. De C5 staat bij de dealer. Ik wacht zijn reactie af hierop en zal de uitslag vermelden. Aangezien ik geen expert ben op dit gebied wacht ik dit ff af.
Andere conclusie lees ik dan wel...
Het euvel aan de vering van de C5 is bekend. De hoogtesensor achter is de boosdoener.
De sensor is besteld en zal er maandag onder worden gezet. Daarna zal de C5 weer veren zoals het hoort.
Grtz Griekel.
De sensor is besteld en zal er maandag onder worden gezet. Daarna zal de C5 weer veren zoals het hoort.
Grtz Griekel.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Dat zei willy4 -zoals gewoonlijk- al in de 2e post van dit draadje...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Ja, dat had ik gelezen..Betekent dat dan dat er geen reactie gedaan mogen worden omtrent dit probleem of moeten we blind varen op de conclusies die hier getrokken worden?
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Nee hoor, zeg ik dat dan?
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 aug 2011 21:11
Auto: Berline 2.0 I 16V
Opties: trekhaak/parkeersensors/fm-transmitter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 197000
Kleur: grijs
KPH: C5club sticker
Locatie: Apeldoorn
Ernstige storing veersysteem.
Bij mij verscheen vorige week ook meerdere malen de melding "Ernstige storing veersyteem". Auto bleef wel op normale hoogte staan en de nivo-regeling werkte nog prima. De achterste nivo-regelaar zelf vervangen (half uurtje werk) en sinsdien geen melding meer en het lijkt of de auto ook weer beter veert. ter info:kosten regelaar € 49,95. (ik heb me laten vertellen dat de voorste en schterste regelaar hetzelfde zijn).
groet peter
Bij mij verscheen vorige week ook meerdere malen de melding "Ernstige storing veersyteem". Auto bleef wel op normale hoogte staan en de nivo-regeling werkte nog prima. De achterste nivo-regelaar zelf vervangen (half uurtje werk) en sinsdien geen melding meer en het lijkt of de auto ook weer beter veert. ter info:kosten regelaar € 49,95. (ik heb me laten vertellen dat de voorste en schterste regelaar hetzelfde zijn).
groet peter




