Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb de voorbumper van mn break gedemonteerd om de ruitensproeiermotor te vervangen.
Los bungelend kwam ik twee piepschuim blokken tegen die heel duidelijk wel ergens voor bedoeld zijn maar al niet meer op hun kennelijk gebruikelijke positie zaten bij demontage.
Wie kan me vertellen waar deze blokken eigenlijk thuis horen?
Op de foto is ook te zien dat de ene voor D(roite) en de andere voor G(auche) bedoeld is.
Ik gokte erop dat het ding ergens onder de koplamp zou moeten zitten maar ik kon daar geen plek vinden om 'm zonder demontage van bumperbalk of koplamp in te krijgen.
Wie weet raad?
Los bungelend kwam ik twee piepschuim blokken tegen die heel duidelijk wel ergens voor bedoeld zijn maar al niet meer op hun kennelijk gebruikelijke positie zaten bij demontage.
Wie kan me vertellen waar deze blokken eigenlijk thuis horen?
Op de foto is ook te zien dat de ene voor D(roite) en de andere voor G(auche) bedoeld is.
Ik gokte erop dat het ding ergens onder de koplamp zou moeten zitten maar ik kon daar geen plek vinden om 'm zonder demontage van bumperbalk of koplamp in te krijgen.
Wie weet raad?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Overigens was dit heel nuttige info om de voorbumper snel en pijnloos te demonteren:
c5jan schreef:Bij mij zat het iets anders, bovenop de grill zaten op de buitenste 2 gaten torx schroeven, de binnenste 2 waren pennen met een torx kopje, sort kwartslag schroef, eruit te wippen met een schroevendraaier eronder.EvilTwin schreef:De bumper is een deel met de grille, je haalt hem eraf door:
bovenop 4 Torx los te draaien,
in beide wielkuipen zit er ter hoogte van de bumperovergang een vergendelpen (zou met een kwartslag moeten lossen, maar dit gaat niet echt simpl, je moet met een klein schroevendraaiertje proberen een stukje metaal in de vergrendeling vast te zetten)
aan weerszijden op de onderlip een Torx
aan de onderkant zitten op rij 3 van die vergrendelpennen.
De kwartslagschroeven in de wielkuipen gingen makkelijk los.
Wel bleef ik zitten met 2 piepschuim blokken die kennelijk ooit ergens tussen geklemd gezeten hadden maar nu zonder functie op resp. een bumpersteun en de onderflap lagen.
Heeft iemand enig idee wat de juiste montage daarvan is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Deze dingen zitten inderdaad strak onder de koplamp.
Het is best moeilijk te omschrijven zonder foto,
maar ze klemmen eigenlijk tussen de ijzeren bumperbalk en de koplampen in.
Je brengt ze aan door ze vanaf de zijkant op de ijzeren bumperbalk te plaatsen en ze dan naar binnen
te schuiven, onder de koplamp.
Volgens mij dienen ze ervoor dat de bumper niet gaat trille/rammelen op hoge snelheid.
Maar als iemand het echt weet hoor ik het graag
Het is best moeilijk te omschrijven zonder foto,
maar ze klemmen eigenlijk tussen de ijzeren bumperbalk en de koplampen in.
Je brengt ze aan door ze vanaf de zijkant op de ijzeren bumperbalk te plaatsen en ze dan naar binnen
te schuiven, onder de koplamp.
Volgens mij dienen ze ervoor dat de bumper niet gaat trille/rammelen op hoge snelheid.
Maar als iemand het echt weet hoor ik het graag

Zeg maar André
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ik heb ze er al vanaf het begin niet in zitten en merk er niks van dat rammelen wat jij bedoeld Andre.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik kan me voorstellen dat blokken van onderstaand type van opzij ingeschoven kunnen worden, met die van mij kon ik geen manier vinden om dat te doen, ze horen kennelijk verder naar binnen, voorbij of over de bumpersteunen. Maar daar kon ik ze niet tussen prutsen zonder ingrijpende maatregelen, en erg buigzaam is het schuim ook niet (1 van de 2 is nu gebroken).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@Edwin,
Ik heb ze er ook niet meer inzitten en merk ook geen verschil.
Ik neem alleen aan dat ze daar voor bedoeld zijn.
@Jan,
Het ziet er toch wel uit dat het goed zit als ik de foto zo zie.
Ik heb ze er ook niet meer inzitten en merk ook geen verschil.
Ik neem alleen aan dat ze daar voor bedoeld zijn.
@Jan,
Het ziet er toch wel uit dat het goed zit als ik de foto zo zie.
Zeg maar André

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is niet mijn auto, de blokken die ik heb passen daar ook helemaal niet...

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:32
Auto: C4 Picasso 2.0 / 16v Ambiance 5p
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170852
Kleur: rood
C5Jan en akooiman.
ik wil jullie bedanken voor de uitleg om mijn ruiten sproei pomp te vervangen.
heren nogmaals bedankt.
Groeten Nekkerman.
ik wil jullie bedanken voor de uitleg om mijn ruiten sproei pomp te vervangen.
heren nogmaals bedankt.
Groeten Nekkerman.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
"Volgens mij dienen ze ervoor dat de bumper niet gaat trille/rammelen op hoge snelheid."
Zelf heb ik ze altijd gezien als bijkomende vorstbescherming voor de koplampsproeiers maar misschien zit ik er helemaal naast.
Zelf heb ik ze altijd gezien als bijkomende vorstbescherming voor de koplampsproeiers maar misschien zit ik er helemaal naast.

vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D