startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ik heb dat nog maar eens nagevraagd (lage duty cycle). De monteur meldde dat hij dit geen gekke waarde vond. "je vroeg niet extreem veel vermogen (brandstof) en daar hoort die waarde bij" De DTC wordt gemaakt op het moment van falen. Dat moment wordt natuurlijk opgeslagen in het freeze frame. Wat MM daarna probeert na te regelen is dus hierin niet zichtbaar.
De zilveren pijl staat nu weer bij DF in Oudehaske.....wordt vervolgt.
|
05 jun 2013 22:05 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Aha dus het was alleen een freeze frame van de DTC, dat verandert de zaak, ik dacht dat het meetgegevens waren. Die hoge duty cycle krijg je als je parameters gaatmeten tijdens rijden, ik dacht dat ze dat gedaan hadden? Maar goed, ben benieuwd wat Friesland zegt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 jun 2013 22:14 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
nog een update. Vandaag de c5 weer opgehaald uit Friesland. DF heeft de pomp eraf gehad en op de testbank gezet. De pomp levert gewoon druk tot ruim 2000Bar. Daarna heeft men de pomp weer terug geplaatst en is gaan rijden met een testkast. De C5 levert gewoon normale brandstofdrukken tijdens die rit. Ze hebben na de lange rit geen enkele storing erin kunnen krijgen. Als laatste hebben ze de verstuivers nog getest op de retour... Kortom DF heeft GEEN oorzaak kunnen vinden voor de voorgekomen storingen. Helaas heeft DF geen overleg gehad met de dealer Nu weet ik het nog steeds niet,...wat e.e.a. heeft veroorzaakt (en of het terug zal komen!) Waarschijnlijk beeld ik het me in maar ik vond op de terugweg de auto wel mooi ronddraaien.
|
07 jun 2013 22:21 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
update inmiddels is er weer één en ander gebeurd: ze startte weer goed maar begon nu al weer een tijd terug slecht koud te lopen vlak na het starten. (ook het schokken elke +/-800km is nog steeds aanwezig  ) Toch maar weer naar de dealer in Hoorn om haar wat verder uit te lezen dan wat ik red met mijn scanner.....Nadat ze daar twee dagen heeft gestaan> want ze wilden haar natuurlijk koud starten. De volgende mededeling:"er staan geen DTC's opgeslagen en derhalve zal het wel niets zijn" Wanhopig wordt je daarvan. "Misschien is er een verstuiver stuk?" was de voorzichtige analyse van de monteur. Inmiddels zijn die ook weer getest en is er één vervangen. En waar ik bang voor was:....probleem is NIET weg. Een paar weken een afspraak gemaakt bij GJO (na al die goede woorden hier op het forum) Die heeft er een tijdje naar gekeken en kwam ook tot de conclusie dat ze niet goed loopt. Maar er kan niet een duidelijke oorzaak voor gegeven worden. Hij dacht misschien aan een kapotte tuimelaar. Ze staat er nu,...en wordt haar kleppendeksel gelicht. Ik hoop dat ze een oorzaak vinden. (en dat het niet de wereld kost!) fingers crossed (ik mis mijn oude XUDte blok steeds meer)
|
10 feb 2014 18:31 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
 nieuwe pand moet er uit
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 feb 2014 18:35 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
laat ik daar duidelijk over zijn: Johan was heel coulant. De diagnose kostte niets! Ik had ook zelf op de stoep kunnen gaan sleutelen maar dat had me een (paar) vrije dagen gekost. En een hoop geemmer enz. Ik heb de afspraak dat hij haar eerst openmaakt en dan overlegt hoe of wat. Hopelijk is er een duidelijke oorzaak te zien....
de andere dealer deed niets en gaf me wel een rekening. De analyse die hij maakt had ik zelf ook al bedacht> nutteloos.
|
10 feb 2014 18:42 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ben ervaringsdeskundige wat betreft defecte tuimelaars en heb minstens twee jaar met een defecte rondgereden. Toen er nog twee bij kwamen en een defecte EGR was er weinig meer van die 100 kW over. Die tuimelaars komen zo af en toe voor heb ik begrepen en als daar nu iemand ervaring mee heeft is dat het koppel Johan/Brian.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
11 feb 2014 10:25 |
|
 |
wajo
C5club Newbie
Geregistreerd: 29 aug 2013 12:13 Berichten: 1 Woonplaats: Wageningen
Auto: C5 berline 2.0 Hdif 16v
Opties: Navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10385
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
ik ben benieuwd of er inmiddels iets uit het onderzoek is gekomen. Min c5 staat sinds een kleine week bij de garage nadat hij op de snelweg uitviel en niet meer wilde starten. Verstuivers zijn goed zo is gebleken uit de test vandaag, Morgen gaan het speurwerk verder maar wellicht kan jou oplossing van de problemen de mijne ook zijn.
|
04 maart 2014 23:09 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
beste Wajo, ik ben bang dat er bij jouw dame iets anders speelt....alhoewel bang> Ik neem aan dat die van jouw wel wat storingscodes heeft opgeslagen? Worden je verstuivers wel gestuurd? De kabelboom kan ook stuk zijn geschuurd waardoor er geen prik naar de verstuivers gaan. Mijn zilveren pijl is bij GJO geweest. Daar is het kleppendeksel gelicht. Ze kwamen een stoter tegen die vast zat. Deze is weer gangbaar gemaakt. Omdat de nokkenas eraf moest is meteen de distributie meegenomen. Helaas  is er geen enkele verbetering merkbaar. Ze loopt nog steeds te schudden als ze koud is. Ik kreeg het advies van Johan om een paar keer 'dure" brandstof te tanken. Ik kan helaas nog geen beterschap melden. Ik zal binnenkort hiervoor maar weer een keer contact opnemen met GJO. (ondertussen wel beide spoorstangen vervangen omdat Johan me erop wees dat er speling op zat.) wajo: succes! Als ie niet start komt....moet dat meestal wel op te lossen zijn (wel signaal van krukassensor en BDP? Distributie op tijd? sturing op verstuivers? enz)
|
05 maart 2014 18:11 |
|
 |
|