
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Laat hem dan veren als een C5 wokkel, want een C4 onderstel heeft die al en da's geen suc6 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C4 en DS5: allebei C4 onderstel, en toch zo verschillend van vering. Ik neem aan dat je techneut moet zin om dit te kunnen begrijpen.

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb het gamma Citroëns gekend met alle mogelijke veringen.De HP vering was uiteraard de comfortabelste.Maar alles evolueert en de HP is al een beetje bijgebeend.In tegenstelling wat er gezegd is geworden gebruiken andere (grote) merken bij mijn weten niet (of geen)HP vering maar wél luchtvering (o.a.Mercedes S-klasse).Ook Citroën bij de C4P Exclusive!!De eerste serie luchtbalgen was een miserie maar nu hebben ze (bij de mijne toch)nieuwe luchtbalgen gestoken (fabrieksgarantie en gratis) van een andere en betere fabrikant.En ja bij belading blijft deze C4P ook op peil rijden en kun je met een schakelaar (zoals bij de C5)het niveau hoger of lager zetten achteraan.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
Menno schreef:De CX Break is leuk als lijkwagen, maar nog niet zo'n gedrocht als een BX Break
LOL, daar hoef ik toch zeker geen "commentaar" op te leverenJW-NHS schreef:Met dat laatste ben ik het eens.
Maar als Breeze meeleest zal daar wel "commentaar" op komen.

Mee eens.JW-NHS schreef:Overigens vond ik ook de XM Break niet geslaagd.
Adri
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En die Xm was als break een ongekend heerlijk werkpaard. Van mij een dikke 9 voor comfort en functionaliteit.
Eigenlijk is het bij mijn liefde voor Citroën net andersom. Ik vind alle breaks met HP geweldig.
Eigenlijk is het bij mijn liefde voor Citroën net andersom. Ik vind alle breaks met HP geweldig.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
HP is voor en Break natuurlijk ook ideaal, zowel qua nivellering van de vering als door de smalle wielkasten...
Toch zou ik liever een C5 break rijden dan een XM break..
Effin, ik rij nu al een tijdje een C8, en dan ben je qua (laad) ruimte achterin gewoon uitgepraat
...maar wat ik al wel vreesde: ik MIS de HP Vering !!!
Toch zou ik liever een C5 break rijden dan een XM break..
Effin, ik rij nu al een tijdje een C8, en dan ben je qua (laad) ruimte achterin gewoon uitgepraat

...maar wat ik al wel vreesde: ik MIS de HP Vering !!!

Johan

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik miste het met de Evasion alleen bij een enkele flinke hobbel... daar is hp toch beter voor.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Inderdaad een nette prijs voor de C4 Cactus!
In het artikel wordt er echter gesuggereerd dat de Cactus zou zijn gebaseerd op de C4 hetgeen niet zo is.
De C4 Cactus heeft het onderstel van de C3 en is daar in feite ook op gebaseerd. Dit las ik in een artikel in het Duitse AutoBild.
Ook las ik in het Duitse AutoBild dat op het toekomstige vlaggeschip van Citroën de DS6 de hydractieve vering niet meer wordt toegepast maar wordt vervangen door een electronisch geregelde vering. Deze zou nog beter raad weten met korte oneffenheden dat de hydractieve variant.
Ik ben benieuwd. De introductie van de nieuwe DS6 zal eind 2015 plaatsvinden volgens het artikel die trouwens illustraties toont die ook al in het Franse zusterblad AutoPlus zijn gepubliceerd.
In het artikel wordt er echter gesuggereerd dat de Cactus zou zijn gebaseerd op de C4 hetgeen niet zo is.
De C4 Cactus heeft het onderstel van de C3 en is daar in feite ook op gebaseerd. Dit las ik in een artikel in het Duitse AutoBild.
Ook las ik in het Duitse AutoBild dat op het toekomstige vlaggeschip van Citroën de DS6 de hydractieve vering niet meer wordt toegepast maar wordt vervangen door een electronisch geregelde vering. Deze zou nog beter raad weten met korte oneffenheden dat de hydractieve variant.
Ik ben benieuwd. De introductie van de nieuwe DS6 zal eind 2015 plaatsvinden volgens het artikel die trouwens illustraties toont die ook al in het Franse zusterblad AutoPlus zijn gepubliceerd.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8

Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Mijn ouders hadden in mijn jeugd een CX Pallas. En wat ik nog kan herrineren, bijzonder model en het reed heerlijk. Zelf heb ik ervaring met vele merken. Maar toen ik een proefrit maakte met onze phase 2 keek mijn vrouw mij aan met een grijns...dit is hem voor jou. Ook om dat ik met een grijns reed.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Ik sluit mij aan bij Sjever dan komt een ander merk ook in aanmerking met voorkeur een BMW.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Opvallend hoeveel mensen aangeven dat als Citroën de hydropneumatiek laat vervallen, BMW plotseling een optie wordt. Dat is ook precies hoe ik ertegenaan kijk.
Ik mis in de poll dan ook de optie "Het is niet alleen de hydropneumatiek, maar wel voor een belangrijk deel". Het is met name dat bijzondere veergedrag waardoor de C5 zich vandaag de dag met flink duurdere auto's kan meten.
Vijfentwintig jaar geleden was dat anders... toen konden alleen sommige Rolls Royces en een paar Mercedessen tippen aan het comfort van een DS of een CX. Maar ook toen was een Rolls Drophead gewoon een vulgaire pooierbak in vergelijking met een open Henri Chapron DS.
Ik mis in de poll dan ook de optie "Het is niet alleen de hydropneumatiek, maar wel voor een belangrijk deel". Het is met name dat bijzondere veergedrag waardoor de C5 zich vandaag de dag met flink duurdere auto's kan meten.
Vijfentwintig jaar geleden was dat anders... toen konden alleen sommige Rolls Royces en een paar Mercedessen tippen aan het comfort van een DS of een CX. Maar ook toen was een Rolls Drophead gewoon een vulgaire pooierbak in vergelijking met een open Henri Chapron DS.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Paar maanden verder en die XM is er , ik mis de C5-3 geheel niet , een oude XM heeft veel meer karakterMenno schreef:Vind hem nog steeds mooi en goed rijden !!!
Het is dat mijn vrouw het niets vindt anders had er nooit een C5-3 gekomen
Waar ik overigens geen seconde spijt van heb gehad, heerlijke auto!
Naast een leuke XM blijft een CX ook nog altijd een wens ....


Nu nog m'n vrouw zover krijgen, want hoewel die XM nu wel geaccepteerd is moet ik voor een CX ben ik bang meer registers opentrekken

BMW, sommige zijn leuk , maar bedankt , daar rijdt iedereen al in.
Mocht ik overstappen dan is het een maserati QP of leuke oude jaguar
En voor de vraag in de poll, voor mij is een echte Citroen er 1 die op vloeistof en gas veert!
Uiteraard zijn er zonder ook genoeg leuke ( ook onder de nieuwe ) , benieuwd wat de C5-4 gaat worden , hp beschikbaar of niet ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24