Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Roman schreef:
http://www.kapaza.be/nl/citroen/citroen ... 148147.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Awel de DS5 zie ik ook wel voledig zitten als volgende wagen... Maar heb nog wel enkele jaren tijd om te beslissen ;)...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Eerst de nieuwe C5 afwachten :mrgreen:

Tijd genoeg, c4 mag nog lang blijven
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Yep even op de C5-4 wachten :smt190

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
al enig idee wanneer die te vewachten is ? :smt190
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Denk dat de C5 phase 4 nog wel even op zich zal laten wachten.
De zaken gaan immers niet zo goed bij PSA en men richt zich liever op de populairdere (goedkopere) modellen vanwege de te verwachten grote verkoopaantallen. De nieuwe C1 staat in de startblokken evenals de definitieve versie van de C-Cactus. Ik denk dat daarna eerder de C3 phase 3 aan de beurt is. Ik hoorde afgelopen week zelfs via via dat Citroën de nieuwe E-THP 3 cilindermotor (130pk) nog in de huidige C5 phase 3 gaat aanbieden. Dus deze zal dan ook nog wel even meemoeten.
Voor mij is een DS5 geen optie als eventuele opvolger van mijn C5. Ik vind het model prachtig, dat wel. Maar wat heb ik daaraan als de rijbeleving daarna tegenvalt vanwege de te stugge vering? Wokkelvering is voor mij OK maar dan aub. niet zo stug als in de DS5. Ik denk dat de DS5 zeker veel meer kopers had kunnen trekken als men deze auto ook in een comfotabeler setting had aangeboden, eventueel dan ook met hydractief. Alhoewel ik de DS lijn best mooie auto's vind vallen ze voor mij gewoon af vanwege hun te stugge onderstelafstelling. :(
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Rowi schreef:Toch een eigen karakter, zoals elke auto z'n eigen karakter heeft. Een Citroën rijdt toch anders dan een Ford, die weer anders rijdt als een VW, die toch weer anders rijdt dan... noem maar op.
Anders is niet hetzelfde als bijzonder of zelfs onderscheidend.... Een Hyundai i20 is ook anders dan de C5, heeft op zijn manier een eigen karakter (ik had er laatst 1 voor een dag). Zou de i20 om dezelfde reden ook niet bijzonder of onderscheidend willen noemen...


Wellicht komen we wel nooit nader. ;)
Rowi
Rowi
Niet nader komen? Toch wel, denk ik, we denken er niet zoveel anders over. Inderdaad is Citroen hoofdzakelijk bijzonder door de vering, en verliest hij dat bijzondere als hydractief verdwijnt. Dus ik deel die mening wel.

Dat neemt voor mij niet weg dat de auto, nu de C4, in een veld van vergelijkbare - voor mij betaalbare - auto's, voor mij de fijnst rijdende is, en ik daarvoor (deze) Citroën koop. Het hoeft voor mij allemaal niet zo bijzonder te zijn, ik heb toch niet de technische kennis om de hoogstandjes voldoende te waarderen.

Is dat niet wat de meeste kopers willen? Gewoon de voor hun gevoel fijnst rijdende, in hun budget passende auto?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Zo tech hoogstaand is de C5 ook niet meer als je kijkt wat het andere spul van citr in huis heeft..
Wordt tijd voor een nieuwe..
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ja wordt tijd. Ik zit er ook al op te wachten.
Mijne heeft de 100.000 km gepasseerd. Dan weer een 2.0 diesel als deze nog verschijnt.

Gr. Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Rowi
Rowi
100.000 km? Hij zou toch nog even mee moeten kunnen....
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
JW-NHS schreef:Een Eend heeft wél wokkels.
Die zitten in de potten die links en rechts onder de auto zitten.
Plus de batteurs en de frotteurs. Waarbij vooral de batteurs bijzonder waren.

Adri
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Morgen is de dag dat er weer een zeer onderscheidende Citroën zal worden onthuld en nog wel op de geboortedag van André Citroen! De C4Cactus zal worden gepresenteerd!
Ik ben benieuwd!! :smt038
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Teruglezend wat er over dit onderwerp allemaal naar voren is gebracht kan geconcludeerd worden dat de C5 met bollenvering nog de enige echte Citroën is, met de Ph1 als jonge klassieker.
Groet,

Frank
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Breeze schreef:
JW-NHS schreef:Een Eend heeft wél wokkels.
Die zitten in de potten die links en rechts onder de auto zitten.
Plus de batteurs en de frotteurs. Waarbij vooral de batteurs bijzonder waren.
Adri
Ja, ik weet. Vandaar ook mijn verbijzondering.
ikke schreef:Niet helemaal, dwz het principe is iets anders dan bij gewone wokkelbakken.
Om het met een gewone wokkelbak te vergelijken gaat me tever.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
fbss schreef:Teruglezend wat er over dit onderwerp allemaal naar voren is gebracht kan geconcludeerd worden dat de C5 met bollenvering nog de enige echte Citroën is, met de Ph1 als jonge klassieker.
En de C6 niet te vergeten. Al was dat eigenlijk een instant klassieker bij het verschijnen op de weg.
Groeten, Marc
Plaats reactie