Denk dat de C5 phase 4 nog wel even op zich zal laten wachten.
De zaken gaan immers niet zo goed bij PSA en men richt zich liever op de populairdere (goedkopere) modellen vanwege de te verwachten grote verkoopaantallen. De nieuwe C1 staat in de startblokken evenals de definitieve versie van de C-Cactus. Ik denk dat daarna eerder de C3 phase 3 aan de beurt is. Ik hoorde afgelopen week zelfs via via dat Citroën de nieuwe E-THP 3 cilindermotor (130pk) nog in de huidige C5 phase 3 gaat aanbieden. Dus deze zal dan ook nog wel even meemoeten.
Voor mij is een DS5 geen optie als eventuele opvolger van mijn C5. Ik vind het model prachtig, dat wel. Maar wat heb ik daaraan als de rijbeleving daarna tegenvalt vanwege de te stugge vering? Wokkelvering is voor mij OK maar dan aub. niet zo stug als in de DS5. Ik denk dat de DS5 zeker veel meer kopers had kunnen trekken als men deze auto ook in een comfotabeler setting had aangeboden, eventueel dan ook met hydractief. Alhoewel ik de DS lijn best mooie auto's vind vallen ze voor mij gewoon af vanwege hun te stugge onderstelafstelling.