Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
De 5008 heeft neem ik aan dezelfde diesel erin zitten. Die wil wel vooruit.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De 3008 is ook nog een best ruime bak overigens. Als Citroen zijn C5-tourer-lifestyle-wagon koers niet overboord gooit vrees ik toch ooit bij iets anders aan te belanden. Ik heb gewoon een auto met een lomp grote achterbak nodig. Zo comfortabel als leverbaar.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
De 3008 vind ik niet mooi, vandaar dat die afvalt. Doordat de C5 break van mij ook zoveel ruimte heeft, mag die blijven. Het is gewoon een heerlijke wagen, is toch al afgeschreven en brengt niet zoveel meer op. We zijn er nog niet overuit wat het gaat worden, dus kijken we regelmatig even rond. Verkopers zijn gelijk blij en bieden spontaan een proefrit aan.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Ik rijd sinds een week zelf in een C5 met wokkelvering en moet zeggen dat het veercomfort me iedere dag weer verbaast. Heb zelf ook regelmatig proefgereden in diverse C5's met hydractief maar, alhoewel het bijzondere (zwevende) karakter van het hydractieve systeem mij zeer aanspreekt, moet ik toch toegeven dat de wokkelvering het hydractieve systeem zeer zeer dicht benaderd en er nog maar weinig voor onderdoet. Sterker nog, ik durf te beweren dat de wokkelvering van mijn phase 3 soepeler veert dan het hydractieve systeem van de phase 2. Het grote nadeel van de wokkelvering is natuurlijk wel dat het de automatische niveauregulering mist waardoor je bij bijvoorbeeld het trekken van een caravan al snel vastzit aan een stel hulpveren achter.
Natuurlijk had ik ook een Peugeot 508 1.6 E-HDI kunnen kopen maar die is toch een heel stuk stugger geveerd en dat terwijl een 508 tov. zijn concurenten al redelijk soft geveerd is. De soepele wokkelvering van de C5 vind je bij geen enkel ander merk en daardoor verkies ik Citroën nog steeds boven een ander merk en blijft ze voor mij bijzonder door haar vering. :smt038
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Heb afgelopen zondag de nieuwe honda crv cityrunner bekeken..
Voor de prijs van de c4aircross heel veel meer auto..
C4p hoef ik iig nooit meer..na 12 maanden zo'n ding te hebben gehad :oops:

C4is een superwagen maar ondergewaardeerd :cit2

C5 wokkel is vele malen fijner rijden dan de wokkel varianten van andere merken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ja, maar zodra je één keer je achterbak volgooit met iets anders dan wokkels weet je ook weer wat voor voordelen hp nog meer had ... :smt190
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Maar hoe vaak gooi je er zoveel in dat hp een noodzaak is? En hoe doen andere merken dat dan?
HP of geen HP, Citroen blijft toch wel een apart merk.
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
c5jan schreef:Ja, maar zodra je één keer je achterbak volgooit met iets anders dan wokkels weet je ook weer wat voor voordelen hp nog meer had ... :smt190
Vorige week nog de grote dichte aanhanger achter de c4 gehangen ivm een verhuis..
Ok de auto zakt door, maar het ging ook hoor...
Bij de c3p had ik hulpveren geplaatst en dat ging ook super...
Dus er zijn oplossingen zat...
Trouwens is citroen ook niet alleen hp..
De 2cv is ook legendarisch en heeft ook wokkels

Let op persoonlijk vind ik ook dat Hp bij citroen hoort..
En zou het ook jammer vinden als dit verdwijnt..
Maar schijnbaar vindt het grote autokopende publiek dit niet :smt089
Rowi
Rowi
Citroenfan39 schreef: ik durf te beweren dat de wokkelvering van mijn phase 3 soepeler veert dan het hydractieve systeem van de phase 2
Heb er maar even in mogen rijden, maar ik ben het er mee eens. Geldt ook voor de C4.
Roman schreef:C4 is een superwagen maar ondergewaardeerd
Helemaal mee eens :smt023
Rowi
Rowi
Wat bij mij dan toch de vraag opwerpt waarom ze deze soepele vering niet ook in de DS serie plaatsen, met in de topmodellen (DS5 en wat er nog achteraan komt) de keuze tussen deze en hydractieve vering.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
@Roman: vanwaar je stelligheid geen C4P meer te willen ?

Als er voor mijn C8 tzt een andere moet komen wordt dat ws. een C4GP, weer een C8 (maar dan van na 2006) of misschien zelfs een VW Touran ofzo...

eSpace valt af, Caddy's, kangoo's e.d. ook, zijn mij teveel bedrijfswagens...

(als je MPV met ca 90 doorvoerruimte in de laadbak nodig hebt, heb je niet heel veel keuze... :oops: )
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
C4GP is een mooie auto. Maar geen EB6V graag...
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Roman schreef: Trouwens is citroen ook niet alleen hp..
De 2cv is ook legendarisch en heeft ook wokkels
Niet helemaal, dwz het principe is iets anders dan bij gewone wokkelbakken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
MichielC5 schreef:Maar hoe vaak gooi je er zoveel in dat hp een noodzaak is? En hoe doen andere merken dat dan?
HP of geen HP, Citroen blijft toch wel een apart merk.
Minstens wekelijks. En aan spiegels en koplampen verstellen heb ik zo´n hekel...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
jpiek schreef:@Roman: vanwaar je stelligheid geen C4P meer te willen ? )
12 maanden en de nodige ellende in een nieuwe c4p.
Uiteindelijk heeft de dealer zich enorm ingespannen om de auto terug in te nemen..
Dingen die door citroen als produkt eigenschap worden weggewimpeld..
En als het dan een produkteigenschap is dan sorry hoef ik zo n auto niet meer..
Terwijl de evasion mij destijds aan citroen gekoppeld heeft..

Maar goed gelukkig zijn er ook mensen die er heel tevreden van zijn..
Plaats reactie