
Re: Storingsgevoeligheid hydropneumatische vering
Wellicht even letten op de koppeling.
Ik heb een 2.0 HDIF uit 2010, volgens mij model 2009 (motor met 102kW), waarvan de koppeling is kaduuk gegaan bij 85.000km.
Dit euvel, het doorslippen, begon zich pas te manifesteren bij hogere snelheden (zeg van 70-80 en hoger, om bijv in te voegen op de snelweg) en niet bij bijv. het wegrijden. vreemd maar waar.
Dit was geen garantie,moest een nieuwe in.
Verder zijn de dagrijverlichting lampjes zo rond de 100.000km vervangen. staat me bij dat deze niet zo goedkoop waren.
Wat geklepper in de achterwiel ophanging, daar zijn de rubbers van vervangen.
De lekkende veercilinders zijn ondertussen rondom vervangen, laatste bij 130.000kms.
Niet zozeer modelspecifiek, maar toch even het volgende.
Voorruit bestuurderskant (links) wilde niet meer zakken, 145000kms, verroeste staalkabeltje in het ruitmechanisme. daar zijn goedkope vervangingsetjes voor, zo'n 50 euro, maar in mijn geval moest ik de volgende dag naar engeland dus het mechanisme en inbouwen na btw kwam zo rond de 300 euro. Nu valt me op dat links veel sneller op en neer gaat, vgl met recht. (dus die komt er ook wellicht aan).
O ja, check even de bijgeleverde pas dop voor de 'beroemde' slotbouten van Citroen. Bij mij hadden de heren monteurs het voor elkaar gekregen om de palletjes van de bijgeleverde dop finaal af te slijten. Daar kom je normaliter pas achter bij bijv een lekke band en in mijn geval bij een ingeplande banden wissel.... geen wissel.

.
Goed, al deze onverkwikkelijkheden zijn mij over de laatste 70.000 kms overkomen.
Succes met de aankoop
Gert-Jan