Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De DS serie rijdt dan wel weer erg stuiterig (vindt zelfs autoweek).
Wil je een HP C5, dan rest je dus alleen een 22HDI excl aut (altijd excl) of een THP automaat òf excl

Of dat in duitsland zoveel anders is weet ik niet. In belgie in elk geval niet.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Vond het stuiterige bij de DS3 reuze meevallen ( 1.6 e-hdi ) , de andere in de serie heb ik nog niet gereden , ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
;) De cijfers bewijzen het, wat betreft Citroën en bollen.
Kijk maar eens naar bovenstaande cijfers*,
dat zijn de feiten:

mee oneens: 79%
mee eens: 21%

JW

* geheel objectief gemeten onder een
grote dwarsdoorsnede van de bevolking,
n.l. de leden van dit forum.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb onlangs in een HP C5 type 3 gereden en vond hem eerlijk gezet inderdaad stug aanvoelen. Ze hebben hem erg kort gemaakt, vooral de achtervering. Hij lijkt nu erg op de wokkelvariant, en ik denk dat Citroen hier zelf bewust mee is begonnen om ze de deur uit te doen uiteindelijk. Want nu is het verschil inderdaad erg klein geworden.

Ik zou het erg jammer vinden als Citroen met de bollen zou stoppen, en persoonlijk vind ik het erg stom, alle duurdere Duitse merken hebben als optie luchtvering die het goed doen. Dus Citroen nooit mee stoppen en ga terug maar echt comfort van voorheen.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Een HP C5-3 voelt helemaal niet stug ...
Zeker niet in vergelijk met de ph1/2
Juist heel soepel, 't is per slot een mini C6 ;-)

Misschien was er iets mis

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik vond die van mij in het begin ook stug, dat komt door het 3+ gebeuren en te voorzichtig rijden, als je remt voor een drempel word de vering stugger, als je alleen snelheid mindert ga je er "bijna" als met een late DS er overheen, :smt023 prima vering.

Sjef :citrofiel
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Drempels, welke drempels? In Polen, kijk; daar had men nog eens drempels. om de een of andere reden kilometers achter elkaar. ;) Beetje flauw uiteraard.
Afgezien dat de veercilinders voor de 130.000km stand rondom vervangen waren, geen verdere klachten. Kwestie wellicht van een zware wagen, matige kwaliteit van veercilinders. Enfin. Rustig door blijven zweven.

Gert-Jan
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Als je al remt voor drempels, dan VOOR de drempel afremmen en de rem paar meter VOOR de drempel loslaten of al gas erop, zodat de voorkant van de auto weer opveert en al beweging omhoog maakt en de auto weer goed in voor/achter gewichtsbalans is. Niet remmend over de drempel. Geldt voor iedere auto, hp en wokkel.
C5 gem verbruik 1:16

2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Heb het ganse resem Citroëns vanaf het tweepeekaatje tot op heden mijn C4 P Exclusive.Moet zeggen dat mijn vorige C5 een prachtig zwevertje was.Nu ik die C4P heb is deze met luchtvering (zoals bij de grote Mercedessen!).De eerste serie luchtbalgen waren knudde en werden reeds (van fabriekswege uit)vervangen.Het comfort is iets 'sportiever' dan de C5 maar grosso modo heb ik zeker géén klachten van het veer- of algemeen comfort!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Echte liefhebbers houden niet alleen van de bollen, maar van het merk in zijn geheel.
Net als voetbalfans de club ook steunen als ze degradeert.....
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Het merk in zijn geheel is al heel lang geleden ter ziele gegaan toen het onderdeel werd van een groter geheel. Moeilijk aan te geven wat het merk Citroen tegenwoordig nog uniek maakt waardoor je liefhebber bent. Of vooral ook wordt. HP vering is wel bijzonder waardoor je zou kunnen kiezen voor een C5/C6, maar dit maakt het merk niet perse bijzonder.

Bijzonder zijn lukt tegenwoordig alleen nog in niche markten. Citroen is hiervoor te groot. Voor grote merken zijn de financiële risico's veel te groot om bijzonder te willen zijn.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ga nog maar eens sleutelen aan je troen en je zal zien dat ie nog bijzonder is!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Zit m.i. nog altijd meer "emotie" in dan b.v. een Kia ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Een citrofiel begrijpt het gevoel wel :lol:
Mensen vragen mij wel vaker waarom citroen...
Tja dat kan je niet uitleggen..
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ze blijven mooie en herkenbare auto's maken met bijzondere details. Ook onderhuids kiezen ze vaak voor ongebruikelijke oplossingen. Niet altijd even handig of geslaagd maar altijd heel Citroën.
Plaats reactie