Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Met de niet correct ontvangen waarde snelheidsmeter rij ik al van meet af aan. De teller werkt gewoon feilloos.
Dit heeft bij mij iig nooit tot problemen voor de werking van de automaat opgeleverd.
Olie checken is mijn inzien het eerste wat je kan (laten) checken.
Dit heeft bij mij iig nooit tot problemen voor de werking van de automaat opgeleverd.
Olie checken is mijn inzien het eerste wat je kan (laten) checken.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dit is dus duidelijk:
1- kapotte ABS sensor op 1 of meerdere wielen;
2- VEEEEEEEL te weinig olie in de AL4.
gauw iets aan doen, lijkt mij want die AL4 gaat dat niet lang volhouden...
1- kapotte ABS sensor op 1 of meerdere wielen;
2- VEEEEEEEL te weinig olie in de AL4.
gauw iets aan doen, lijkt mij want die AL4 gaat dat niet lang volhouden...
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:41
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 152732
Kleur: Grijs
Locatie: peer
weer even een update
ik heb vandaag de boite olie op peil gezet gelijk het moest.
was ongeveer half liter te weinig .
fouten gewist maar na nog geen minuut en weer het zelfde probleem.
motor toerental is 800
ingaande as is 768
als ik de foute gewist heb
staat advies druk 2.70 BAR oliedruk 2.40BAR.
dit is goed maar als ik dan even voor en achteruit rij
is het adviesdruk 2.70 en oliedruk soms 1.60 en soms 0.80 bar.
dit is dus niet goed maar wat is de oorzaak ??
ook de fouten die ik op het begin had blijven terug komen maar zonder fout code .
en de snelheids meter doet het niet als ik deze via lexia test doet hij ook niks .iemand nog een ideetje
ik heb vandaag de boite olie op peil gezet gelijk het moest.
was ongeveer half liter te weinig .
fouten gewist maar na nog geen minuut en weer het zelfde probleem.
motor toerental is 800
ingaande as is 768
als ik de foute gewist heb
staat advies druk 2.70 BAR oliedruk 2.40BAR.
dit is goed maar als ik dan even voor en achteruit rij
is het adviesdruk 2.70 en oliedruk soms 1.60 en soms 0.80 bar.
dit is dus niet goed maar wat is de oorzaak ??

ook de fouten die ik op het begin had blijven terug komen maar zonder fout code .
en de snelheids meter doet het niet als ik deze via lexia test doet hij ook niks .iemand nog een ideetje

C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2013 19:09
Auto: C5 break 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donker grijs
zie heel veel suggesties, maar hoe is de staat van de accu?
Ik vraag dit, omdat ik in het verleden een lijst aan storingen had, door toedoen van een rotte accu
De auto startte wel maar sloeg niet aan
De automaat bokte onder het rijden
Benzinemeter werkte niet goed
Spiegels klapte wel of niet uit
Storing in katalysator
Rookgas problemen
onder het rijden ging in het dashboard alles uit,om na 2 seconden weer te gaan werken
In een garage met lexia alles laten resetten, waarna het weer een tijdje goed ging.
De monteur liet zich bij het starten ontvallen, dat mijn accu de winter niet door zou komen
Rij na het vervangen van de accu alweer 3 maanden probleemloos rond
Ik vraag dit, omdat ik in het verleden een lijst aan storingen had, door toedoen van een rotte accu
De auto startte wel maar sloeg niet aan
De automaat bokte onder het rijden
Benzinemeter werkte niet goed
Spiegels klapte wel of niet uit
Storing in katalysator
Rookgas problemen
onder het rijden ging in het dashboard alles uit,om na 2 seconden weer te gaan werken
In een garage met lexia alles laten resetten, waarna het weer een tijdje goed ging.
De monteur liet zich bij het starten ontvallen, dat mijn accu de winter niet door zou komen
Rij na het vervangen van de accu alweer 3 maanden probleemloos rond
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik verwacht dat hier een AL4 overleden is. Het pompgedeelte bouwt onvoldoende druk op om juist te kunnen schakelen. Dat wordt opereren.........toch maar naar GJO?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Grote kans dat de klepjes de storing van de bak veroorzaken, deze regelen idd de oliedruk.
De overige storingen hebben waarschijnlijk niet direct met het probleem te maken.
De overige storingen hebben waarschijnlijk niet direct met het probleem te maken.

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:41
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 152732
Kleur: Grijs
Locatie: peer
@pantarhy de accu is in zeer goede staat en nog maar half jaartje oud.
@gw-the laten we hopen van niet
@jw-nhs dus denk je toch aan die klepjes?
dan ga ik ze maandag bestellen en open gooien die handel lijkt me een vrij simpel werkje.
heb de how to gelezen hier op de site met foto s en alles bij dus vrij makkelijk.
dank je wel allemaal ik hou jullie op de hoogte
@gw-the laten we hopen van niet
@jw-nhs dus denk je toch aan die klepjes?
dan ga ik ze maandag bestellen en open gooien die handel lijkt me een vrij simpel werkje.
heb de how to gelezen hier op de site met foto s en alles bij dus vrij makkelijk.
dank je wel allemaal ik hou jullie op de hoogte
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
noem dat maar simpel.
Da's lef.
Da's lef.

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:41
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 152732
Kleur: Grijs
Locatie: peer
@ boes als je de how to leest lijkt het een simpel werkje we zullen het maandag weten 


Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
GW-tje zit juist! Olie druk is niet in orde. dat kan meerdere oorzaken hebben. Begin eerst eens bij de oliedruksensorbedrading! (heb ik al eerder geroepen). Als de oliedruk niet in orde is werkt de boel niet.
En weet je heel zeker dat de bak op niveau is? Het verschil in niveau tussen een stilstaande en draaiende motor is meer dan een halve liter (is mijn ervaring)
Klepjes gaan mijn inziens het probleem niet oplossen
En weet je heel zeker dat de bak op niveau is? Het verschil in niveau tussen een stilstaande en draaiende motor is meer dan een halve liter (is mijn ervaring)
Klepjes gaan mijn inziens het probleem niet oplossen
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:41
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 152732
Kleur: Grijs
Locatie: peer
@ oldenhage
1 liter ingedaan want was inderdaad te weinig in en er is ongeveer een half liter terug uitgekomen kan ook iets minder zijn .
klopt ja dat van de sensor heb je al gezegd en deze heb ik nog niet nagekeken morgen meteen doen kun je die ook door meten?
zo ja wat moet hij dan aan geven ??
1 liter ingedaan want was inderdaad te weinig in en er is ongeveer een half liter terug uitgekomen kan ook iets minder zijn .
klopt ja dat van de sensor heb je al gezegd en deze heb ik nog niet nagekeken morgen meteen doen kun je die ook door meten?
zo ja wat moet hij dan aan geven ??

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
gewoon even de geribbelde mantel verwijderen, al een aantal keren gehad dat deze doorgescheurd was er 1 of meerdere draden aan massa lagen
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jan 2014 17:41
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 152732
Kleur: Grijs
Locatie: peer
@oldenhage
dank je maar bedoel de sensor zelf met multiemeter moet deze toch door te meten zijn of niet?
of denk je dat het enkel aan de bedrading gaat liggen ?
wat zou het kunnen zijn dat mijn snelheids meter het niet meer doet dat heeft niks met olie druk te maken he ofwel ??
dank je maar bedoel de sensor zelf met multiemeter moet deze toch door te meten zijn of niet?
of denk je dat het enkel aan de bedrading gaat liggen ?
wat zou het kunnen zijn dat mijn snelheids meter het niet meer doet dat heeft niks met olie druk te maken he ofwel ??