Re: Mogelijke aankoop C5 Exclusive 2.0 HDi+F AUT 6v Sedan
Ik ben vandaag gaan kijken naar de auto.. Het is alles wat beloofd werd, en meer. Het bleek inderdaad een Sedan te zijn, wel degelijk een Ph 3 en niet een gewone exclusive maar een exclusive plus met gps, mp3 hdd, dolby surround, raamverduisteringen, etc.. ik zou niet weten wat er niet op zat (behalve dan een open dak)
Het was volgens de eigenaar een van de eerste ph 3's verkrijgbaar in België destijds.
Hij is jaarlijks netjes op onderhoud geweest, telkens met gedetailleerde factuur.
Ik hoorde of voelde absoluut niets verkeerd aan de wagen, die reed heel lekker. Enige 'minpuntjes' waren wat krasjes aan de deur-hendels vanbuiten, een diepe kras achteraan passagierszijde aan de overgang met de bumper, dus deels op de achterbumper, deels op de carrosserie.. afkomstig van een paaltje. een klein deukje onderaan aan de wielkast en kleine beschadiging aan het leder van de passagierszetel, vermoedelijk afkomstig van een dames-handtas dier over kraste bij uitstappen.
De banden vooraan hadden hun beste tijd gehad, en er zat een braam op de remschijf.. wat me wel normaal lijkt voor originele banden en remmen rond deze km-stand.
Deze mankementjes maakten dat de dealer min. 1000eur rekende om deze weg te werken voor verkoop bij overname.
Maar.. Intussen was de eigenaar blijkbaar beter geïnformeerd, en vroeg niet langer 7000eur, maar 12.000eur

en wou na enig aandringen nog zakken tot 10.000 ...
Ik realiseer dat dit in theorie nog steeds een koopje is.. maar toch minder uitzonderlijk als 7000eur .. En hoewel ik er persoonlijk nog wel 10.000 aan zou willen geven, is mijn wederhelft momenteel onvermurwbaar, en was mijn max bod 8000 waarop de onderhandelingen stopten..
Er is immers een 2e kind op komst, die 3000 eur extra voor een auto die we in theorie momenteel niet "nodig" hebben (Xantia rijd nog goed) kan er voor haar niet af.. Moest het een Tourer model zijn, had het een ander verhaal geweest, want dat zou in functie van de kinderen zijn..Maar helaas, ze vreest dat de kofferruimte te klein is (is volgens specs idd 40 liter kleiner dan van mijn Xantia en die is momenteel soms al krap) en het idee van een extra bak op het dak was wel leefbaar voor de oorspronkelijke prijs, maar ziet ze tegen deze prijs niet meer zitten..
Ik hoop de komende dagen nog geld uit onverwachte hoek te zien vallen.. maar ik vrees er voor ... <zucht>...
En ik ga nu een beetje half depressief zitten mokken .. denk ik..