Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Haal eerst eens een in Nagele bij klijnstra scheelt een hoop en weet je of het de module is. Als het de module niet is kan ook de kabelboom defect zijn, dat heb ik eens gehad.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:44
Auto: Break 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166500
Kleur: Grijs
Locatie: Meppel
Hartelijk dank voor al jullie uitleg !
Net de module uit de auto gehaald, wat een makkie was aangezien je de bekleding gewoon weg kan duwen en de groene stekker aan de module gelijk ziet, dan de 2 schroefjes van de module losdraaid deze eruit pakt en de stekkers loshaald.
Wel een opmerking voor degene die ook zelf de IC gaat vervangen: let op het middelste pootje, deze zit onder een hoek van 90graden op de soldeerbaan gevouwen. (tijdens het verwijderen van de tin met een klein schroevendraaiertje het pootje omhoog buigen)
De ventilator kan weer zachter gezet worden!
Zag nog wel een vreemd stipje knipperen naast de temperatuuraanduiding, iemand die weet wat dat betekent??
Net de module uit de auto gehaald, wat een makkie was aangezien je de bekleding gewoon weg kan duwen en de groene stekker aan de module gelijk ziet, dan de 2 schroefjes van de module losdraaid deze eruit pakt en de stekkers loshaald.
Wel een opmerking voor degene die ook zelf de IC gaat vervangen: let op het middelste pootje, deze zit onder een hoek van 90graden op de soldeerbaan gevouwen. (tijdens het verwijderen van de tin met een klein schroevendraaiertje het pootje omhoog buigen)
De ventilator kan weer zachter gezet worden!

Zag nog wel een vreemd stipje knipperen naast de temperatuuraanduiding, iemand die weet wat dat betekent??
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Ik heb laatst ook een Mosfet vervangen van mijn kachelmodule, maar na een paar maanden helaas weer dezelfde problemen. Toch maar een nieuwe besteld, maar ook deze begint nu weer te haperen. Ik ben bang dat ik toch aan een nieuwe kachelmotor moet geloven.....
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Doe je wel warmtegeleidende pasta tussen Mosfet en koellichaam?
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Jazeker!
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:41
Auto: C5 Break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 141,000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Tuitjenhorn
Ja hoor,ook ik heb er aan moeten geloven,transistor is reeds in bestelling bij Dick Best.
Met dank aan dit forum! 


Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nou ook succes met solderen
kan goed vast zitten door de print heen, let op dat je de goede mosfet hebt.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:41
Auto: C5 Break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 141,000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Tuitjenhorn
Heb de link van Badmuts gevolgd naar Dick Best.....,we gaan het beleven,ik zal even laten weten hoe en of het gelukt is 


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Goed, ik ben er inmiddels achter waarom de kachel in mn C5 zo floot: het moduul zat met wel 1 schroefje vast, de ander was spoorloos (net als bij het pollenfilter overigens).
Dit zijn weer net van die schroefjes die je niet hebt liggen. Heeft iemand ergens nog een voorraadje?
Ik heb er wat in geprutst maar dat is ivm eenduidige de- en montage niet zo handig.
Dit zijn weer net van die schroefjes die je niet hebt liggen. Heeft iemand ergens nog een voorraadje?
Ik heb er wat in geprutst maar dat is ivm eenduidige de- en montage niet zo handig.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb er nog veel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2013 10:51
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 277712
Kleur: Rood
Locatie: Lisserbroek
Ik heb veel gelezen, maar niet alle 27 pagina's van dit draadje. Mijn probleem is dat de airco niet meer inschakelt en de aanjager doet het niet meer. In geen enkele stand. Alle zekeringen zijn goed. Is dan bij mij ook de kachelmodule overleden?
En de verlichting van het multifunctionele display is ook overleden. Zit op dezelfde groep als de airco. Kan dit door een spanningspiek gebeurt zijn?
En de verlichting van het multifunctionele display is ook overleden. Zit op dezelfde groep als de airco. Kan dit door een spanningspiek gebeurt zijn?
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2013 10:51
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 277712
Kleur: Rood
Locatie: Lisserbroek
En ja, het was de module. We hebben tegenwoordig de luxe van een break en een berline voor de deur. Heb de modules uitgewisseld en nu doet die van de break het weer. Morgen maar even een andere module op de kop tikken en een voorraadje mosfets. Zal niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt, als ik dit onderwerp zo lees.

C5club Fan


Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2008 16:44
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Locatie: Almere
zelf ook gehad dan weer wel blazen dan weer niet
bleek de koolborstels van de aanjaag motor
vernieuwd en probleem opgelost
bleek de koolborstels van de aanjaag motor
vernieuwd en probleem opgelost


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Sinds mijn kennismaking met de stekkers maakt de module af en toe geen contact, met alle bekende verschijnselen.
Stekker aandrukken en het werkt weer...
Iets zegt me dat dat niet eindeloos goed blijft gaan.
Kan trouwens ook een slechte soldering zijn van de mosfet, ik zal die binnenkort eens controleren. Misschien is dat wel de bron van alle ellende...
Stekker aandrukken en het werkt weer...
Iets zegt me dat dat niet eindeloos goed blijft gaan.
Kan trouwens ook een slechte soldering zijn van de mosfet, ik zal die binnenkort eens controleren. Misschien is dat wel de bron van alle ellende...

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2011 20:58
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: grijs
Vandaag ook de mosfet vervangen. klusje van nog geen half uur inclusief uit- en vast solderen Goede info door alle opmerkingen in dit draadje.
Ik heb de mosfet via E-Bay besteld in China, werd geleverd uit Singapore en koste me €1.94 incl. verzendkosten. Wel 3 weken op moeten wachten. Allen bedankt.
Ik heb de mosfet via E-Bay besteld in China, werd geleverd uit Singapore en koste me €1.94 incl. verzendkosten. Wel 3 weken op moeten wachten. Allen bedankt.