even voorstellen en na veel gelezen te hebben gelijk vragen
Auteur |
Bericht |
robinkirk
C5club Newbie
Auto: c5 berline 16v
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 even voorstellen en na veel gelezen te hebben gelijk vragen
hallo en alvast fijne feestdagen gewenst mijn naam is robin , 36jaar , getrouwd , 1 kleine meid plus een hyperactieve viervoeter na ongeveer een 17 auto's te hebben gehad ben ik nu een tijdje op zoek na een c5 op lpg alleen iedereen raad mij af om een c5 te kopen ivm electronicaproblemen en andere ongemakken die de ph1 met zich meesleept ik heb inmiddels een c5 op lpg gevonden ( nog niet wezen kijken ) , maar misschien dat er zich hier een vorige eigenaar meld of iemand die de auto of handelaar kent http://link.marktplaats.nl/753149849ik weet het is niet veel geld voor een auto , maar mijn budget laat dan ook niet veel toe ivm 1 inkomen
|
26 dec 2013 02:21 |
|
 |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 346 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
 Re: even voorstellen en na veel gelezen te hebben gelijk vra
Hoi, welkom hier op de site met (veel) antwoorden  en ja het is een mooie wagen. aangezien je het hebt over wat er nodig is om op te letten, qua electronica tja een 12 jaar oude wagen kan kuren hebben maar vaak is dat dan een sensortje links of rechts onder de motor kap vaak een kwestie van 1 of 2 schroefjes en een stekkertje... waar je met deze km stand zeker op moet letten zijn de draagarm lagers achter(kijk naar de slijtage van de banden), en de distributie riem of die reeds vervangen is recent of dat ie binnenkort aan de beurt is.. bij lpg als de wagen de installatie al meer dan 5 a 6 jaar is dan kan het zijn dat daar ook nog wel eens een keer een filterje van moet worden vervangen.. kijk ook of de bedrading onder de motorkap netjes is vaak word dat met het aanbrengen van een lpg instalatie met tape op een bos gebonden en ergens tussen gefrot.. waar de tape na een paarjaar loslaat en het een rotzooi word.. dit zou plek 1 kunnen zijn voor je electrische storingen. ook even er onder kijken en de hydrauliek leidingen controleren als deze nat zijn van de olie, lekker laten staan... het zou nog jaren goed kunnen gaan maar kan dan ook zijn dat je volgende week een dure reparatie hebt om dat de slangen echt kapot gaan.. en dat kan duur zijn... verders een hele mooie wagen en het rijdt leker. succes met de besluitvorming  Zweef..
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
|
26 dec 2013 09:09 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Er zitten geen koplampsproeiers op,C5 met xenon hebben dat wel. De dop van lpd aansluiting mis ik, afkeur APK, Jammer geen achter wisser, Let op dat de portier vakjes goed sluiten, is wel makkelijk te maken. Automaat wanneer voor het last olie ververst? Denk nooit! geen hatchback maar heet Berline in de C5. Alarm? betwijfel ik een exclusief vaak wel, laat maar demonstreren. Rolgordijn  maar check het en ook de ramen allemaal open dicht doen. En kijk of er ook een CD speler onder de passagiersstoel zit waar zes cd in kunnen en de houder er wel in zit. Oh ja check ook even verwarming naar links en naar rechts stroming lucht. en airco koud genoeg uitkomt, moeilijk met dit weer natuurlijk.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
26 dec 2013 11:45 |
|
 |
robinkirk
C5club Newbie
Naar boven
|
hoi herman ja nu je het zegt klopt die optielijst niet helemaal maar is een missende lpg dop een apk afkeurpunt dan maar deze auto lijkt me iig wel de moeite om even een kijkje te nemen
|
26 dec 2013 12:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
LPG dop er niet op, dan is afkeur! Meestal doen ze de dop er op bij APK en halen ze er weer af, gewoon op staan met dop afleveren, verders zoals we al zeggen goed testen maar leuke auto zo.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
26 dec 2013 12:39 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
LPG let even op wat voor installatie het is: Vialle of AG.
Vialle wil weleens een pompje lusten. AG filters, drukregelaar of verdamper.
ADALS zijn bij een Berline niet heel veel voorkomend volgens mij, waar breaks ze vreten.
En elektronicastoringen vallen heel erg mee: als ze er al zijn komt dat omdat iemand zelf aan het spul is gaan knutselen zonder verstand van een auto met CAN-bus (C5 en 307 waren de eersten).
En inderdaad: de LPG-dop is afkeur. Veel keuringstations zorgen dat ze er één zelf hebben liggen zodat ze de auto er niet op hoeven af te keuren. Ze willen nog weleens spontaan een andere plek dan jouw auto uitkiezen.
Oh en nog een Vialle lpg-puntje, wat ik zelf heb moeten ervaren (maar dat hoeft absoluut niet, kan nog jaren duren): injectoren willen op den duur wel eens wat minder worden waardoor je een backfire kunt krijgen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
26 dec 2013 13:51 |
|
 |
robinkirk
C5club Newbie
Naar boven
|
iedereen heeft het over adals ?? wat zijn dat voor dingen 
|
26 dec 2013 13:55 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
ADALs = Achterste DraagArmLagers. Deze zijn bij de C5 berucht omdat ze vroeger of later voor bijgeluiden, slechte uitlijning en weggedrag/veergedrag zorgen bij kapot gaan.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
26 dec 2013 13:59 |
|
 |
Kwekkel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2011 13:01 Berichten: 141 Woonplaats: Uppsala Zweden
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09866
kilometerstand: 136.000
Kleur: Zwart EXLD
Naar boven
|
Kijk ook tijdens een proefrit of de velichting het doet en het blijft doen. Had ik dus niet gedaan en later bleek de draaischakelaar in de pook rot te zijn. Schijnt meer voor te komen. Ik heb het kunnen herstellen maar indien niet mogelijk een dure reparatie.
Is een exemplaar met cruise control niet iets? Zou zelf niet meer zonder willen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
|
26 dec 2013 14:09 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Dat is inderdaad een belangrijke. Eigenlijk voor alle Peugeots en Citroëns van na ongeveer 2000: Alle knoppen en handels aan het stuur moeten het meteen doen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
26 dec 2013 14:10 |
|
 |
robinkirk
C5club Newbie
Naar boven
|
oke bedankt voor de snelle reacties allemaal nu zal iedereen denken oke die zoekt een ander merk op ik ga morgen me eigen auto even wassen en schoonmaken en dan even een ritje leeuwarden plannen ja ben dus zeer geintresseerd in de auto en ook zeer benieuwd of deze auto mij het alfa romeo gevoel dat ik destijds had kan geven op een franse manier ( omelet du fromage avec un pain de brie ) ik houd jullie op de hoogte 
|
26 dec 2013 17:31 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
Laat het resultaat maar even weten als de auto goed is of wat anders mee is. 
klik
|
26 dec 2013 17:49 |
|
 |
Kwekkel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2011 13:01 Berichten: 141 Woonplaats: Uppsala Zweden
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Organummer: 09866
kilometerstand: 136.000
Kleur: Zwart EXLD
Naar boven
|
Succes. Ennehhh... heb geduld. Voordat ik de mijne kocht heb ik ook de nodige kilometers gemaakt en in een stuk of 8 proefgereden. 
|
26 dec 2013 18:21 |
|
 |
robinkirk
C5club Newbie
Naar boven
|
o maar geduld heb ik wel hoor rij nu in een 86golf op lpg en die is traag dus heb heel veel geduld voordat ik ergens aankom  ik zal zeker even feedback over de auto geven na een testrit tevens ook over het bedrijf 
|
26 dec 2013 20:53 |
|
 |
Kornstra
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 maart 2013 11:41 Berichten: 20 Woonplaats: Tuitjenhorn
Auto: C5 Break 2.0 16v
kilometerstand: 141,000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
robinkirk schreef: ik weet het is niet veel geld voor een auto , maar mijn budget laat dan ook niet veel toe ivm 1 inkomen
Ik wil niet zeiken...,maar is deze auto dan wel een verstandige keuze? (Nee,ik ben géén vrouw)
|
26 dec 2013 22:32 |
|
 |
|