Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2010 12:19
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 32000
Kleur: Metallic Antraciet
Motorproblemen kunnen natuurlijk ook met de zware caravan (1300-1700 kg) te maken hebben. M.n. de vervuiling van de motor en het uitlopen van de ketting. Maar ik zou graag willen weten of dit bij een nieuwe THP motor ook dan te verwachten is. Ik heb alle klachten genoemd bij de dealer en gevraagd om zwart op wit te zetten dat ze niet meer zouden voorkomen.
Maar dat doet ie niet. Ik moet het hebben van de Citroen garantie. Geeft dus geen zekerheid en dus twijfel of ik wel een nieuwe THP moet kopen.
Gr. Han.
Maar dat doet ie niet. Ik moet het hebben van de Citroen garantie. Geeft dus geen zekerheid en dus twijfel of ik wel een nieuwe THP moet kopen.
Gr. Han.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
2.0 Hdi geen idee..
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik denk dat de dealer bij geen enkel motortype zo'n garantie op papier gaat zetten. Immers, daarmee geeft hij opeens 10 jaar garantie ipv de normale 2. Garantie geven kost geld. Je kunt bij citroen de garantie voor een bepaald bedrag uitbreiden naar 5 jaar, mogelijk kun je met die meerkosten iets in de onderhandeling.
Wat je hem wel schriftelijk kunt laten verklaren is dat er geen (vervuilings) problemen met de THP motor zijn, zoals hij ook mondeling zegt , ook bij zware belasting met bv een caravan.
Loop je dan toch tegen problemen aan sta je in elk geval sterker.
Wat je hem wel schriftelijk kunt laten verklaren is dat er geen (vervuilings) problemen met de THP motor zijn, zoals hij ook mondeling zegt , ook bij zware belasting met bv een caravan.
Loop je dan toch tegen problemen aan sta je in elk geval sterker.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat gaat hij natuurlijk niet doen, en is ook niet reëel om dat van hem te vragen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als hij het mondeling zegt is het juridisch hetzelfde. Dus als je het hem vraagt om dat dan ook even op het verkoopcontract te vermelden lijkt me dat niet onredelijk.
Je kunt natuurlijk het verkoopgesprek ook opnemen.
Je kunt natuurlijk het verkoopgesprek ook opnemen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2010 12:19
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 32000
Kleur: Metallic Antraciet
Het blijft een moeilijke afweging. Ik neig toch naar een nieuwe C5 Tourer THP 155 Collection Hydractive. Pas leverbaar in maart 2014. Met bijkopen van garantie uiteraard. Ik heb al verschillende offertes in huis.
Ook even een zijstapje gemaakt naar een bestaande 2.0 HDI. Maar ik maak net te weinig km. per jaar. Heb ik nog niet doorgestreept. Heeft een fijn koppel, alleen weer geen hydractive vering.
Gr. Han.
Ook even een zijstapje gemaakt naar een bestaande 2.0 HDI. Maar ik maak net te weinig km. per jaar. Heb ik nog niet doorgestreept. Heeft een fijn koppel, alleen weer geen hydractive vering.
Gr. Han.
Berichten: 238
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 52000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Contacteer:
robb schreef:exroosje schreef:ehh,
heb je ze herinnerd aan de uitzending van tros radar. De distributiespanner zou onderdeel moeten zijn van de toen gedane belofte dat distributieproblemen zouden worden opgelost zonder nadeel voor de klant.
Geeft psa geen thuis, dan zou ik radar een mailtje sturen.
Ik heb Citroën Klantenservice vorige week een papierenbrief gestuurd met de klacht dat ik voor de laatste reparatie aan het distributiekettingsysteem 50% moest betalen (zijnde €300), terwijl in de eerder aangehaalde Radar-uitzending mevrouw Peugeot (=PSA=Citroën) toch duidelijk stelt dat alle kosten vergoed worden. Tot nu toe geen enkel antwoord gekregen, zelfs geen bevestiging van ontvangst.
Even aankijken nog, de volgende brief wordt aangetekend verstuurd.
Ik ben niet boos, wel zwaar teleurgesteld...

Voor de statistieken en de annalen: vandaag heb ik een schrijven van Citroën Nederland ontvangen met de mededeling dat de reparatie aan het distributiesysteem toch voor 100% onder garantie valt, ik ontvang een restitutie...


Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Als ik de keuze nog moest maken zou ik weer voor de THP en dan uiteraard met H3+ gaan; hoewel ik tevreden ben over de wokkelvering, mis ik wel het speciale gevoel van HP-vering, als is het alleen maar om me volle belading in een recht liggende wagen te rijd. Dat vond ik op vakantie altijd hartstikke stoer ............ alle wagens met hun kont bijna op de grond en de Citroëns mooi vlak.Han schreef:Het blijft een moeilijke afweging. Ik neig toch naar een nieuwe C5 Tourer THP 155 Collection Hydractive.
Gr. Han.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

Afgelopen maandag mijn THP naar de dealer gebracht en donderdagochtend weer opgehaald
hij rijdt weer zoals het hoort. Weg onregelmatige loop, terug de power die ik gewend was. Rijdt weer zoals nieuw.
Probleem zat inderdaad in sterk vervuilde (aanslag) kleppen. Deels veroorzaakt door eerdere onregelmatige loop door problemen met distributieketting en deels door slechte (rubberen?) klephoedjes of iets dergelijks (daarlangs lekte ook olie) Cilinderkop is eraf gegaan, kleppen zijn gereinigd/gepolijst, klephoedjes of eist dergelijks vervangen door nieuwe betere versie, alles weer ingebouwd, ander olie in het blok en rijden maar. En dat is een groot verschil met wat het was. Ik heb weer een hele lekkere THP
De problemen die nu bij mij zijn opgelost, komen vaker voor volgens de dealer, ik was dus niet de eerste

Probleem zat inderdaad in sterk vervuilde (aanslag) kleppen. Deels veroorzaakt door eerdere onregelmatige loop door problemen met distributieketting en deels door slechte (rubberen?) klephoedjes of iets dergelijks (daarlangs lekte ook olie) Cilinderkop is eraf gegaan, kleppen zijn gereinigd/gepolijst, klephoedjes of eist dergelijks vervangen door nieuwe betere versie, alles weer ingebouwd, ander olie in het blok en rijden maar. En dat is een groot verschil met wat het was. Ik heb weer een hele lekkere THP

De problemen die nu bij mij zijn opgelost, komen vaker voor volgens de dealer, ik was dus niet de eerste

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Toch triest hoor voor een auto met slechts 70k op de klok ....
Tweedehands rijders zijn straks echt de pineut met zo'n THP als deze wat ouder wordt.
Mooi dat hij weer top is, mag ook wel als ik dat lees
Tweedehands rijders zijn straks echt de pineut met zo'n THP als deze wat ouder wordt.
Mooi dat hij weer top is, mag ook wel als ik dat lees

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Idd, met 70k op de klok hoort dit gewoon niet. Blij dat ik leaserijder ben, stel je voor dat dit je privé auto is, gekocht met zuur verdiend geld
Ik zou 2e hands zo'n THP niet kopen, al merk (lees) ik wel dat het aantal problemen fors minder aan het worden is. Blijkbaar zijn ze het eindelijk aan het leren. Mag ook wel, die THP komen inmiddels in allerlei varianten voor in heel veel modellen van Peugeot.
Hiervoor reed ik Laguna, in 180k nooit een sleutel aan het blok gezeten. En dat terwijl die Laguna's de naam hebben.....

Ik zou 2e hands zo'n THP niet kopen, al merk (lees) ik wel dat het aantal problemen fors minder aan het worden is. Blijkbaar zijn ze het eindelijk aan het leren. Mag ook wel, die THP komen inmiddels in allerlei varianten voor in heel veel modellen van Peugeot.
Hiervoor reed ik Laguna, in 180k nooit een sleutel aan het blok gezeten. En dat terwijl die Laguna's de naam hebben.....

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Tja, nu weer top. Maar voor hoelang?
Als de dealer al zegt dat dit soort problemen vaker voorkomt bij deze motoren dan heb ik er heel erg weinig vertrouwen in zeker gezien het aantal klachten over deze THP's op Citroën en Peugeot fora maar ook bij Mini en BMW.
Ik hoop dat deze motoren door PSA snel de laan worden uitgestuurd en dat er weer een betrouwbaar blok zoals de voorgaande EW motoren (lopen probleemloos een paar ton) ervoor in de plaats komt.
Als je een dure auto zoals een Citroën C5 THP aanschaft, toch zo'n 32 duizend euro, mag je toch minimaal verwachten dat je er een paar ton een goede auto aanhebt en dat je niet wordt geconfronteerd met zulke mega motorische problemen waarbij kompleet de hele motor uit elkaar moet worden gebouwd. Inderdaad een financieel fiasco als je zo'n auto privé bezit!
Hoezo BMW een goede motorenbouwer? Gewoon troep is het! Het was een grote fout van PSA om samen met BMW motoren te gaan ontwikkelen. Kijk maar ééns op BMW fora en lees maar ééns over de mankementen aan de motoren en de overige techniek van dit merk. Daarvan schieten je de tranen in de ogen.
Als de dealer al zegt dat dit soort problemen vaker voorkomt bij deze motoren dan heb ik er heel erg weinig vertrouwen in zeker gezien het aantal klachten over deze THP's op Citroën en Peugeot fora maar ook bij Mini en BMW.
Ik hoop dat deze motoren door PSA snel de laan worden uitgestuurd en dat er weer een betrouwbaar blok zoals de voorgaande EW motoren (lopen probleemloos een paar ton) ervoor in de plaats komt.
Als je een dure auto zoals een Citroën C5 THP aanschaft, toch zo'n 32 duizend euro, mag je toch minimaal verwachten dat je er een paar ton een goede auto aanhebt en dat je niet wordt geconfronteerd met zulke mega motorische problemen waarbij kompleet de hele motor uit elkaar moet worden gebouwd. Inderdaad een financieel fiasco als je zo'n auto privé bezit!
Hoezo BMW een goede motorenbouwer? Gewoon troep is het! Het was een grote fout van PSA om samen met BMW motoren te gaan ontwikkelen. Kijk maar ééns op BMW fora en lees maar ééns over de mankementen aan de motoren en de overige techniek van dit merk. Daarvan schieten je de tranen in de ogen.


Geweldig, ik leer iedere dag bij. Allemaal troep daar bij BMW, ik wist het echt niet. Ik wist het natuurlijk al van Volkswagen, Audi, Opel, Mercedes (roest!) maar nog niet van BMW. Maar ik ben weer helemaal bij en uiteraard volkomen overtuigd. Prutsers zijn het, allemaal! 

Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ja, Rowi, je hebt er goed aan gedaan om weer een Citroën te bestellen
(al nieuws over de aflevering?
is niet hatelijk bedoeld).



Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

