Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Daarmee is dat snel op te sporen, als je er mee om kunt gaan Is het gereedschap dat een Cit dealer in z'n assortiment heeft zitten omdat het tot de standaard uitrusting behoort zoals Citroën dat levert? Of moet je daarvoor als dealer behoren tot het gilde der freaks, die gewoon alles willen hebben wat ooit maar gebruikt zou kunnen worden? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 dec 2013 01:31 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Het setje dat JBG laat zien (TY8001, 1ste foto hieronder) is 'hand-operated vacuum pump' van 'Jinhua Tianyou Technology Co'. Klinkt niet erg PSA'erig  Ik heb een setje gekocht om het remcircuit te kunnen ontluchten (2de foto hieronder). Volgens mij heeft dat al (een flink deel van) de functionaliteit van het setje dat BJG laat zien. Mijn setje kostte 25 Euro. De kwaliteit is ook naar maar voor hobby-gebruik voldoende.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
15 dec 2013 10:45 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Mijn 2.0 HDi [RHY (90pk)-versie, dus zonder intercooler. Die heeft de RHZ (110 pk) wel, plus een turbo die met vacuum versteld kan worden] heeft ook last van schokken. Maar dan is een specifiek toerenbereik. Dat was rond de 1300 toeren waar het niet zo lastig is, maar kruipt nu tot boven de 1500 toeren wat dus ~80 km/u in z'n 5 is. Dan wordt het wel irritant. Kan het vacuüm-circuit hier ook een rol spelen? Het enige motorelement dat met vacuüm verbonden is , is de EGR. Als ik dat slangetje dichtmaak, merk ik geen verschil. Is er nog iets anders dat door vacuüm gestuurd wordt? [Edit: Ik heb zelfs even onder de motorkap onder achter plastic afdekking gekeken. Is eenvoudiger dan ik dacht... Antwoord is: Nee. Vacuumpomp --> rembekrachtiger --> solenoid EGR --> EGR. That's all.]
|
15 dec 2013 11:08 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
JW-NHS schreef: Daarmee is dat snel op te sporen, als je er mee om kunt gaan Is het gereedschap dat een Cit dealer in z'n assortiment heeft zitten omdat het tot de standaard uitrusting behoort zoals Citroën dat levert? Of moet je daarvoor als dealer behoren tot het gilde der freaks, die gewoon alles willen hebben wat ooit maar gebruikt zou kunnen worden? Groet, JW Het zit dacht ik niet in de standaard-uitrusting. Maar iedereen die turbodrukregelingen, egr enzovoort wil controleren en verhelpen kan bijna niet zonder. Ik ben overigens niet echt iemand die alle speciaal gereedschap wil hebben Ik gebruik denk ik juist relatief weinig speciaal gereedschap, alleen dat wat echt praktisch en handig is. Maar dit stukje gereedschap gebruik ik echt zeer regelmatig. Je hebt het gewoon nodig om het vacuumcircuit goed te kunnen testen, en dat is maar al te vaak nodig om een goede diagnose te kunnen stellen. WackoH schreef: Ik heb een setje gekocht om het remcircuit te kunnen ontluchten (2de foto hieronder). Volgens mij heeft dat al (een flink deel van) de functionaliteit van het setje dat BJG laat zien. Mijn setje kostte 25 Euro. De kwaliteit is ook naar maar voor hobby-gebruik voldoende. Als je het vacuum kunt afsluiten met een kraantje kun je er iets mee controleren op lekdichtheid.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 dec 2013 22:35 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
je heb zulke setjes waar je druk en vacum mee opbouwen,en dat is wel zeer handig
|
17 dec 2013 22:47 |
|
 |
tojega
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 maart 2013 19:25 Berichten: 16 Woonplaats: Elst (GLD)
Auto: Berline 2.0 HDIF
Opties: Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Antrachic
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Gasten,
Na enige tijd gereden te hebben ben ik er nu zeker van dat het probleem weg is. Gisteren op de snelweg hoorde ik het achterruitverwarming relais inschakelen. Dat was ook gelijk het enige wat ik merkte want de auto reed zonder schokken/roeten oid. Probleem opgelost dus!!
|
26 dec 2013 11:35 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 dec 2013 01:20 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|