Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Daarmee is dat snel op te sporen, als je er mee om kunt gaan ;)

Is het gereedschap dat een Cit dealer in z'n assortiment heeft zitten omdat het tot de standaard uitrusting behoort zoals Citroën dat levert?

Of moet je daarvoor als dealer behoren tot het gilde der freaks, die gewoon alles willen hebben wat ooit maar gebruikt zou kunnen worden?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 dec 2013 01:31
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Het setje dat JBG laat zien (TY8001, 1ste foto hieronder) is 'hand-operated vacuum pump' van 'Jinhua Tianyou Technology Co'. Klinkt niet erg PSA'erig ;)

Ik heb een setje gekocht om het remcircuit te kunnen ontluchten (2de foto hieronder). Volgens mij heeft dat al (een flink deel van) de functionaliteit van het setje dat BJG laat zien.
Mijn setje kostte 25 Euro. De kwaliteit is ook naar maar voor hobby-gebruik voldoende.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


15 dec 2013 10:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Mijn 2.0 HDi [RHY (90pk)-versie, dus zonder intercooler. Die heeft de RHZ (110 pk) wel, plus een turbo die met vacuum versteld kan worden] heeft ook last van schokken. Maar dan is een specifiek toerenbereik. Dat was rond de 1300 toeren waar het niet zo lastig is, maar kruipt nu tot boven de 1500 toeren wat dus ~80 km/u in z'n 5 is. Dan wordt het wel irritant.

Kan het vacuüm-circuit hier ook een rol spelen? Het enige motorelement dat met vacuüm verbonden is , is de EGR. Als ik dat slangetje dichtmaak, merk ik geen verschil.
Is er nog iets anders dat door vacuüm gestuurd wordt?

[Edit: Ik heb zelfs even onder de motorkap onder achter plastic afdekking gekeken. :smt190
Is eenvoudiger dan ik dacht...
Antwoord is: Nee. Vacuumpomp --> rembekrachtiger --> solenoid EGR --> EGR.
That's all.]


15 dec 2013 11:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
JW-NHS schreef:
Daarmee is dat snel op te sporen, als je er mee om kunt gaan ;)

Is het gereedschap dat een Cit dealer in z'n assortiment heeft zitten omdat het tot de standaard uitrusting behoort zoals Citroën dat levert?

Of moet je daarvoor als dealer behoren tot het gilde der freaks, die gewoon alles willen hebben wat ooit maar gebruikt zou kunnen worden?

Groet,
JW

Het zit dacht ik niet in de standaard-uitrusting.
Maar iedereen die turbodrukregelingen, egr enzovoort wil controleren en verhelpen kan bijna niet zonder.

Ik ben overigens niet echt iemand die alle speciaal gereedschap wil hebben ;)
Ik gebruik denk ik juist relatief weinig speciaal gereedschap, alleen dat wat echt praktisch en handig is.
Maar dit stukje gereedschap gebruik ik echt zeer regelmatig. Je hebt het gewoon nodig om het vacuumcircuit goed te kunnen testen, en dat is maar al te vaak nodig om een goede diagnose te kunnen stellen.
WackoH schreef:
Ik heb een setje gekocht om het remcircuit te kunnen ontluchten (2de foto hieronder). Volgens mij heeft dat al (een flink deel van) de functionaliteit van het setje dat BJG laat zien.
Mijn setje kostte 25 Euro. De kwaliteit is ook naar maar voor hobby-gebruik voldoende.

Als je het vacuum kunt afsluiten met een kraantje kun je er iets mee controleren op lekdichtheid.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 dec 2013 22:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
je heb zulke setjes waar je druk en vacum mee opbouwen,en dat is wel zeer handig


17 dec 2013 22:47
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 maart 2013 19:25
Berichten: 16
Woonplaats: Elst (GLD)
Auto: Berline 2.0 HDIF
Opties: Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Antrachic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
Gasten,

Na enige tijd gereden te hebben ben ik er nu zeker van dat het probleem weg is. Gisteren op de snelweg hoorde ik het achterruitverwarming relais inschakelen. Dat was ook gelijk het enige wat ik merkte want de auto reed zonder schokken/roeten oid. Probleem opgelost dus!!


26 dec 2013 11:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hevig schokken tijdens regeneratie roetfilter
:smt023

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 dec 2013 01:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.