Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
beste mede C5-ers,
sinds een maand is de distributie en multiriem (en spanrollen/waterpomp) vervangen. Sindsdien maakt mijn C5 een ratelend/klingelend geluid als hij stationair loopt en de hydrauliekpomp in werking treed. Ik heb de boel proberen te ontluchten maar het probleem blijft.
iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? wat het kan zijn?
groeten Maurits
sinds een maand is de distributie en multiriem (en spanrollen/waterpomp) vervangen. Sindsdien maakt mijn C5 een ratelend/klingelend geluid als hij stationair loopt en de hydrauliekpomp in werking treed. Ik heb de boel proberen te ontluchten maar het probleem blijft.
iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? wat het kan zijn?
groeten Maurits
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Heb je dat zelf vervangen of laten doen? (maakt natuurlijk niet zoveel uit voor het ratelen, maar je zou ermee terug kunnen gaan en hun het laten oplossen)
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
een goede kennis van mij heeft het gedaan, is eerste monteur bij een garage. Vrijdag ga ik er wel mee terug om het samen proberen op te lossen.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Het hydraulische systeem wordt volgens mij ongemoeid gelaten bij de distributieriemvervanging en de pomp is elektrisch, heeft dus niets met die riem te maken. Ik denk dat de pomp zelf de boosdoener is omdat je het geluid hoort als die in werking treed.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
Bedoel je dan de pomp die via de multiriem wordt aangedreven? Kan het een lager zijn in die pomp?
Systeem werkt verder wel naar behoren.
Groeten Maurits
Systeem werkt verder wel naar behoren.
Groeten Maurits
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De hydrauliekpomp zelf werkt op 12 volt, kun je ook los proberen zonder de motor te starten, dan kun je het beter horen als het daar in zit.
Anders dit even lezen.........http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... en#p374825
Anders dit even lezen.........http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... en#p374825
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Die pomp is van de stuurbekrachtiging
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Slechte krukaspulley?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
dat zou natuurlijk ook nog kunnen of dat de multiriem niet goed ingesteld staat. ik heb de indruk dat het ontstaat als de hydrauliekpomp in werking gaat maat het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn. Misschien dat ik toch maar wat eerder op onderzoek uit ga want als het wel de krukaspoelie is, moet ik dara niet te lang mee wachten.
groeten Maurits
groeten Maurits
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De pomp van de stuurbekrachtiging draait natuurlijk altijd wanneer de motor draait. Ratelen kan hier duiden op een luchtlek.
De hydrolische pomp voor het veersysteem is elektrisch en draait alleen als het veersysteem daarom vraagt. Ook hier kan lucht een oorzaak zijn.
Welke pomp denk jij te horen?
De hydrolische pomp voor het veersysteem is elektrisch en draait alleen als het veersysteem daarom vraagt. Ook hier kan lucht een oorzaak zijn.
Welke pomp denk jij te horen?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
tja dat is een lastige ik hoor regelmatig iets inschakelen als de auto stationair draait. dan begint ie te ratelen/ tringelen.
dus zeg het maar. Ik denk dat ik vanmiddag even bij de jongens van Franse Auto in Groningen langs rijd om te kijken of zij kunnen ontdekken wat het is.
geeft me geen rustig gevoel als ik niet weet wat het is
dus zeg het maar. Ik denk dat ik vanmiddag even bij de jongens van Franse Auto in Groningen langs rijd om te kijken of zij kunnen ontdekken wat het is.
geeft me geen rustig gevoel als ik niet weet wat het is
C5club extreme Fan


Berichten: 141
Lid geworden op: 23 nov 2011 12:01
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09866
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 136.000
Kleur: Zwart EXLD
Locatie: Uppsala Zweden
Electrische koppeling van de airco?prins schreef: ik hoor regelmatig iets inschakelen als de auto stationair draait.
Ondanks dat het winter is schakelt deze bij mijn C5 nog steeds af en toe in.
Zet de climate control een op Eco.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
ga het ff proberen, laat het wel weten of ik verder ben gekomen met mijn zoektocht
groeten Maurits
groeten Maurits
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
als ik de climat control in ECO-modus zet heb ik het geluid niet, als ik hem op auto zet, hoor ik hem wel als de aircopomp inschakelt. Dat zal het dus zijn denk ik. Kan het kwaad als ik hier tot vrijdag mee door rij?
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Zit er wel genoeg LDS in?
Je zult niet de eerste zijn waarvan een slangetje aan de veerpoot losschiet...
Je zult niet de eerste zijn waarvan een slangetje aan de veerpoot losschiet...
C4GP 2.0 16V LPG-G3


