Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De meeste bsm s zijn niet verschrikkelijk duur, zo rond de 120 euro dacht ik.
Natuurlijk nog veel geld, maar de irritatie over het uitvallen is denk ik meer waard dan genoemd bedrag.
Natuurlijk nog veel geld, maar de irritatie over het uitvallen is denk ik meer waard dan genoemd bedrag.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zou zoiets via de Vos of Bart Ebben te verkrijgen zijn of moet dit ivm inlering een nieuw onderdeel zijn?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nieuw gezien je graag het aangepaste model wil en niet de oude variant ...
Ik heb hem preventief vervangen idd rond de 100 euro, ( paar minuten werk en goed zelf te doen ) het zijn mij deze problemen voor dat bedrag niet waard, gezien er in mijn auto ook het " probleem BSM geval " zat ....
Ik snap niet dat je hiermee zolang wil doorrijden, even opzoeken of dit zo is ... bij de dealer 1 minuut en je weet het.
Volgens mij misschien tijd voor een ander want de huidige is niet echt doortastend.
Ik heb hem preventief vervangen idd rond de 100 euro, ( paar minuten werk en goed zelf te doen ) het zijn mij deze problemen voor dat bedrag niet waard, gezien er in mijn auto ook het " probleem BSM geval " zat ....
Ik snap niet dat je hiermee zolang wil doorrijden, even opzoeken of dit zo is ... bij de dealer 1 minuut en je weet het.
Volgens mij misschien tijd voor een ander want de huidige is niet echt doortastend.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kennelijk niet bij zijn dealer?

C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
@Menno
Voor jouw beeldvorming:
Ik ben eerst (10 dagen terug) naar mijn (universeel) garagist geweest voor dit probleem. Die las de computer uit en stelde vast dat de LLM kapot was. Deze heeft hij vervangen en hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn. De auto reed daarna wel beter, maar de maandag daarop -vorige week maandag dus- trad de storing opnieuw op. Toen moest ik toch bij en Citroendealer zijn. Die las de auto uit en kreeg als resultaat dat er bij een uitgang een storing op een voeding zat.
HET ADVIES DAARBIJ volgens dat systeem van Citroen: vervang een bepaalde zekering. De zekering leek goed te zijn, maar is vervangen.
Eergisteren trad het probleem dus opnieuw op.
Ik ga niet meteen bij de eerste storing de opdracht geven om preventief maar alle elektronica in de auto te vervangen. Dan worden de exploitatiekosten van die auto zo hoog dat ik voor het zelfde geld net zo goed meteen een Rolls Royce kan gaan rijden. Dan heb je in ieder geval nog waar voor je geld.
Ik heb gisteren het 508 forum bezocht. Onderhuids zijn een 508 en een C5 sterk gelijk aan elkaar.
Bij de 508 is de zekeringkast vervangen bij een terugroepactie.
En: met een vergelijkbaar probleem is bij een 508 de computer vervangen, zonder de storing op te lossen.
Lukraak onderdelen vervangen is dus niet altijd het recept voor een succesvol verhelpen van het probleem. En voor onnodig geld uitgeven hebben we de overheid al. Die is professioneel op dat gebied, dat hoef ik niet te overtreffen.
Ik ga dus eerst de zekeringkast vernieuwen en daarna de computer.
Voor jouw beeldvorming:
Ik ben eerst (10 dagen terug) naar mijn (universeel) garagist geweest voor dit probleem. Die las de computer uit en stelde vast dat de LLM kapot was. Deze heeft hij vervangen en hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn. De auto reed daarna wel beter, maar de maandag daarop -vorige week maandag dus- trad de storing opnieuw op. Toen moest ik toch bij en Citroendealer zijn. Die las de auto uit en kreeg als resultaat dat er bij een uitgang een storing op een voeding zat.
HET ADVIES DAARBIJ volgens dat systeem van Citroen: vervang een bepaalde zekering. De zekering leek goed te zijn, maar is vervangen.
Eergisteren trad het probleem dus opnieuw op.
Ik ga niet meteen bij de eerste storing de opdracht geven om preventief maar alle elektronica in de auto te vervangen. Dan worden de exploitatiekosten van die auto zo hoog dat ik voor het zelfde geld net zo goed meteen een Rolls Royce kan gaan rijden. Dan heb je in ieder geval nog waar voor je geld.
Ik heb gisteren het 508 forum bezocht. Onderhuids zijn een 508 en een C5 sterk gelijk aan elkaar.
Bij de 508 is de zekeringkast vervangen bij een terugroepactie.
En: met een vergelijkbaar probleem is bij een 508 de computer vervangen, zonder de storing op te lossen.
Lukraak onderdelen vervangen is dus niet altijd het recept voor een succesvol verhelpen van het probleem. En voor onnodig geld uitgeven hebben we de overheid al. Die is professioneel op dat gebied, dat hoef ik niet te overtreffen.
Ik ga dus eerst de zekeringkast vernieuwen en daarna de computer.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is hij la is uitgelezen met een LEXIA
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik zou overigens voor een BSM een veel hoger bedrag gesdacht hebben als 120 euro. Eerder iets met een 0 meer.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Beste Bernardo, het is niet enkel preventief, zie inforapid .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
BSM is geen BSIexroosje schreef:Ik zou overigens voor een BSM een veel hoger bedrag gesdacht hebben als 120 euro. Eerder iets met een 0 meer.

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Precies willy .... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
aha , die is neem ik aan wel zoiets
Verwarring ontstond omdat de titel computer kapot is.
Verwarring ontstond omdat de titel computer kapot is.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Er zit een sticker op de deurstijl in het midden, tussen voor en achterdeur. Hier staat o.a. het chassisnummer, kg aanduidingen en een nummer e2*2001/116*0360. Kan dit dat ogrenummer zijn?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee dat is niet het organummer ...
Dat bestaat uit 5 cijfers , begint hoogstwaarschijnlijk met 11 of 12 en daarachter staat CJ
Dat bestaat uit 5 cijfers , begint hoogstwaarschijnlijk met 11 of 12 en daarachter staat CJ
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=1203" onclick="window.open(this.href);return false;