Auteur |
Bericht |
Bernardo A
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jun 2011 15:01 Berichten: 15
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Vandaag voor de hoofdprijs gegaan. wilde 2x niet starten (koud) wegens storing handrem. Viel op de A58 ter hoogte van Roosendaal uit en liet zich pas na 3 minuten starten. 't Was al lekker druk, ik reed op de linkerbaan. Ik zette de auto meteen in zijn vrij om hem uit te laten rollen en bij gelegenheid naar de rechterbaan te gaan. De Mondeo rechts van me remde gelijkmatig af. Ik weet nu wel hoe je een snelweg effectief compleet kunt afsluiten. Even vaart maken om voor die Mondeo te komen was er niet bij zonder motor en remmen om erachter te komen zo leiden tot een onverantwoord snelheidsverlies. Alarmlichten uitgezet en richtingaanwijzer naar rechts. Uiteindelijk liet de Mondeo me voor en kon ik naar de vluchtstrook.
De vluchtstrook is daar nix te breed, de auto weigerde en ik was op weg naar een potentiele nieuwe klant. Ik zal jullie mijn oordelen besparen over Franse auto's in het gemeen en Citroëns in het byzonder, maar er moet heel wat ten goede veranderen wil ik over een jaar nog een Franse auto rijden.
Voor mechanische defecten kan ik begrip opbrengen. Dat spul wordt gebruikt en dat kan kapot. Maar voor dit elektronisch malheur kan ik geen begrip opbrengen.
|
03 dec 2013 00:09 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Terecht, maar het is denk ik wel een slechte toevalstreffer. De vluchtstrook wordt normaliter voornamelijk bevolkt door audi's....
|
03 dec 2013 00:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 computer kapot
De diagnose is er waarom dan niet het onderdeel vervangen .... ? Zo kom je idd stil te staan
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
03 dec 2013 00:25 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Ik snap het ook niet helemaal meer eerlijk gezegd. Als je inmiddels al weet dat je auto niet betrouwbaar is ga je er toch niet op vertrouwen?
|
03 dec 2013 01:28 |
|
 |
Bernardo A
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jun 2011 15:01 Berichten: 15
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: computer kapot
De logica is dat vorige week eerst de zekering is vervangen. Dit conform de richtlijn van Citroën. Daarvan werd gisteren dus duidelijk dat dat niet de oplossing is.
De volgende stap zou dan het vervangen van de zekeringkast zijn. En dan kan ik de computer vervangen. Doe ik een gok en sla ik dat zekeringkastje over. Met 90% zekerheid spaart mij dat een soortgelijke ervaring als gisteren uit en het scheelt weer. De computer schijnt duur te zijn.
En daarover: Ik weet niet hoe jullie in het leven staan, maar ik rijd auto om geld te verdienen en niet omgekeerd. Wanneer ik binnen een jaar -buiten de reguliere onderhoudskosten- ook nog eens € 1.500, = aan reparaties kan uitgeven dan gaat de lol er wel aardig vanaf. Bovendien, what's next?
En vwb de opmerking over Audi's. Duits rijden is geen optie. Erg duur en ook niet bepaald storingsvrij. Ik denk aan Aziatisch. Niet sexy, maar betaalbaar en betrouwbaar. Het is natuurlijk niet voor niets dat Frankrijk zich sterk maakte voor een (extra) importheffing op Aziatische auto's. In Frankrijk is blijkbaar nog niemand op het idee gekomen om de kwaliteit zodanig te verbeteren dat je de concurrentie op eigen kracht wel aankunt.
|
03 dec 2013 09:51 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Eerder schreef ik: JW-NHS schreef: Als de oorzaak gezocht moet worden in de BSM, dan zullen er storingscodes aanwezig moeten zijn, zo is te lezen in de InfoRapid 1CX7-B1AW0113Q0-Inhouden, schokken, afslaan, te weinig vermogen: Citaat: Lees de storingscodes uit : Storingscodes P0215 en P0245 aanwezig : Vervang de service centrale motor Indien andere storingscodes aanwezig zijn : Deze informatie niet toepassen OPMERKING : De storingscodes P0215 en P0245 kunnen verband houden met andere storingscodes : Vervang de service centrale motor En dus de vraag: welke codes levert het uitlezen op? Voor de goede orde: dit gaat over een PH3, en niet over een PH1 zoals in je profiel staat  Voorts: deze PH3 is ouder dan ORGA 12013? Vanaf dat ORGA nummer is er een nieuwe BSM gemonteerd, met een ander hoofdrelais. Dan zou dit niet meer de oorzaak mogen zijn. En dus opnieuw de vraag: welke codes waren er bij het uitlezen? En welk ORGA nummer heb je? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 dec 2013 10:04 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Citaat: Het is natuurlijk niet voor niets dat Frankrijk zich sterk maakte voor een (extra) importheffing op Aziatische auto's. In Frankrijk is blijkbaar nog niemand op het idee gekomen om de kwaliteit zodanig te verbeteren dat je de concurrentie op eigen kracht wel aankunt. Bekende truc in het franse . In de jaren 80 hadden ze een apart loket voor de import van aziatische videorecorders. Bewust daar maar 1 ambtenaar neergezet opm de invoer te beperken. In plaats van de eigen rommel te verbeteren. Overigens kun je iets dergelijks nu niet meer zeggen. Wie zegt niet dat jouw BSI ergens uit een aziatisch land komt. Weet je nog wel de leveringsproblemen na de tsunami in Japan bij PSA? Of bv het mondiale tekort aan harde schijven door overstromingen in Thailand? Wat wel zo is is dat de fabrikanten de specs neerzetten voor dit soort onderdelen. En hierbij staat kwaliteit helaas steevast onder prijs in de prioriteit.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
03 dec 2013 10:06 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Allemaal waar. Maar ik vind gespeculeer over de Franse arbeidsmoraal (of het gebrek eraan) eerlijk gezegd weinig bijdragen aan de oplossing van het probleem...
|
03 dec 2013 16:59 |
|
 |
Bernardo A
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jun 2011 15:01 Berichten: 15
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 computer kapot
JW-NHS schreef: En dus opnieuw de vraag: welke codes waren er bij het uitlezen? En welk ORGA nummer heb je?
Ik weet niet meer welke codes het waren. Dat zal ik na moeten vragen. Maar het waren wel andere codes. Waar vind ik dat ORGA nummer?
|
03 dec 2013 18:43 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: computer kapot
In de linker deurpost. als je de voordeur open doet.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
03 dec 2013 18:46 |
|
 |
Bernardo A
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jun 2011 15:01 Berichten: 15
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Overigens ben ik dit vergeten te melden. Vanaf de storing gisteren bleef het lamje van het motormanagement branden. Ik kreeg de melding Emissiestoring en deze is vrij hardnekkig geweest. De auto kreeg ik van de snelweg in een noodloop, waarbij "service" bleef branden, het toerental hoger was en dat lampje brandde. Bij de eerste afrit ben ik van de weg gegaan en heb ik de auto aan de kant gezet. Het lampje bleef nadien branden. toen ik van de klant terugreed was het uit.
Ik was gisteren laat thuis en vanochtend om 10.00 uur had ik de volgende nieuwe klant. Vanochtend deed zich hetzelfde voor als gisteren: "storing handrem" + niet starten. Weer de melding Emissiestoring en het lampje van het motormanagementsysteem bleef weer branden, Ik moest tanken en heb 10 liter Vpower getankt. Toen ik van de klant vertrok bleef het lampje weer uit. Ik heb vanmiddag in ieder geval wel een Wynns dieselclean gekocht en in de tank gedaan. Daarna nog 50 liter Vpower getankt. Er moest 50 liter brandstof bij.
|
03 dec 2013 18:55 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Het reinigend vermogen van vpower bestaat, dat van dieselclean is kwestieus. Mijn ervaring met dieselcleaners en vpower in 1 tank is dat het niet meer vooruit te branden is. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring, alhoewel dat gegeven de andere problemen niet bovenaan je prioriteitenlijstje zal staan.
Zijn de aardpunten al goed bekeken?
|
03 dec 2013 22:42 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: computer kapot
@bernardo, je doet er verstandig aan de auto even te laten bekijken door de dealer. Er is vermoedelijk echt iets aan de hand, (geweest) en met V-power en/of dieselclean zal je dat niet gaan oplossen vrees ik.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 dec 2013 22:48 |
|
 |
Bernardo A
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 jun 2011 15:01 Berichten: 15
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Die Vpower met reiniger heeft dit probleem niet verholpen. Maar goed, de motor zal schoon zijn.
Ik ben vorige week maandag bij een Citroëndealer geweest. die heeft de auto in mijn bijzijn uitgelezen en daar kwam uit dat er een storing bij een voeding uit de computer was. Waarschijnlijk is de computer dus de boosdoener. Moet ik het organummer controleren en de contactpunten. En anders moet ik er toch aan geloven, want zo kan ik niet doorgaan.
|
03 dec 2013 23:25 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: computer kapot
Ja, aan de hand van het organummer kun je nagaan of de inforapid zoals JW die quote van toepassing is. Zo ja, dan is de diagnose duidelijk en onontkoombaar...
Wat je beschrijft zou overigens enigzins kunnen duiden op een temperatuurafhankelijke fout in de computer. Bij lage snelheden is het onder de kap welicht wat warmer dan bij hogere snelheden.
|
03 dec 2013 23:36 |
|
 |
|