Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Auto: C5 Ph3 2.0 HDI tourer 136 pk 01-2009. 164.500 km
klacht: Motor schakelt zichzelf uit / auto wil niet starten. Melding Emissistoring, handremstoring, onderdruk, etc.
gedaan: Luchtmassameter vervangen bij universeel bedrijf. Uitgelezen bij Citroendealer. Zekering naar computer vervangen.
diagnose: storing voeding computeruitgang. 1e vervang zekering.
Als dit niet helpt -en daar ben ik beslist bang voor- dan moet de computer vervangen worden.
Herkenbaar idee? Tips?
klacht: Motor schakelt zichzelf uit / auto wil niet starten. Melding Emissistoring, handremstoring, onderdruk, etc.
gedaan: Luchtmassameter vervangen bij universeel bedrijf. Uitgelezen bij Citroendealer. Zekering naar computer vervangen.
diagnose: storing voeding computeruitgang. 1e vervang zekering.
Als dit niet helpt -en daar ben ik beslist bang voor- dan moet de computer vervangen worden.
Herkenbaar idee? Tips?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
slechte massa of slechte accu?
Zeg maar André
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Net wat Kooiman schrijft, ik zou daar eerst maar eens naar kijken.
Zeker weten dat je accu goed is, als de startmotor nog draait is dat geen maat voor de kwaliteit van de accu.
Juist vlak na het starten is de spanning op z'n laagst en onder 11 volt slaat alles op tilt.
De massa aansluitingen links en rechts aan de binnenkant van het spatbord (ook bij PH3?
) , net achter de koplampen.
Die computer gaat eigenlijk nooit kapot.
Zeker weten dat je accu goed is, als de startmotor nog draait is dat geen maat voor de kwaliteit van de accu.
Juist vlak na het starten is de spanning op z'n laagst en onder 11 volt slaat alles op tilt.
De massa aansluitingen links en rechts aan de binnenkant van het spatbord (ook bij PH3?

Die computer gaat eigenlijk nooit kapot.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 56#p476656" onclick="window.open(this.href);return false;


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Het laatste draadje geeft geen uitkomst. Deze storing is geeft -in tegenstelling tot dat draadje- wel meldingen op het display en deze storingen zijn wel uit te lezen en passen consequent bij de incidenten. Aan de hand van de storingen die de monteur oplas kon ik plaats en tijdstip noemen.
Zekeringkast vervangen werd ook genoemd door de monteur. Evt van een sloop.
De accu lijkt me wat onwaarschijnlijk omdat de auto prima start -in oktober zelfs na 8 dagen stilstaan bij Schiphol- en omdat de auto doorgaans.
Wanneer treden de storingen op?
Dit wordt waarschijnlijk een gevalletje van piskijken, maar meestal treden ze op nadat ik gemengd stadsverkeer en langzaam buitenweg rijd. De laatste keer was dat nadat ik Geldrop doorkruisd had naar de meest afgelegen straat, met een omleiding omdat de reguliere weg openlag. Na Geldrop over Heeze naar Leende. In Leende deed zich de storing voor.
Daarvoor: Vanuit Veldhoven over dorpen naar Bladel, achter een grote vrachtwagen die niet doorreed en voor elke drempel of rotonde in de remmen ging. In Bladel ca. 20 minuten bij een klant geweest. Na vertrek na 300 meter de eerste keer uitvallen, de 2e keer weer na ca. 300 meter en de derde keer na ca. 2 kilometer. Daarna was het over.
De motor wordt altijd elektronisch uitgeschakeld en kan niet meteen gestart worden.
De startmotor draait dan niet.
Als u hier geen logica in ziet kunt u dit laatste buiten beschouwing laten.
Zekeringkast vervangen werd ook genoemd door de monteur. Evt van een sloop.
De accu lijkt me wat onwaarschijnlijk omdat de auto prima start -in oktober zelfs na 8 dagen stilstaan bij Schiphol- en omdat de auto doorgaans.
Wanneer treden de storingen op?
Dit wordt waarschijnlijk een gevalletje van piskijken, maar meestal treden ze op nadat ik gemengd stadsverkeer en langzaam buitenweg rijd. De laatste keer was dat nadat ik Geldrop doorkruisd had naar de meest afgelegen straat, met een omleiding omdat de reguliere weg openlag. Na Geldrop over Heeze naar Leende. In Leende deed zich de storing voor.
Daarvoor: Vanuit Veldhoven over dorpen naar Bladel, achter een grote vrachtwagen die niet doorreed en voor elke drempel of rotonde in de remmen ging. In Bladel ca. 20 minuten bij een klant geweest. Na vertrek na 300 meter de eerste keer uitvallen, de 2e keer weer na ca. 300 meter en de derde keer na ca. 2 kilometer. Daarna was het over.
De motor wordt altijd elektronisch uitgeschakeld en kan niet meteen gestart worden.
De startmotor draait dan niet.
Als u hier geen logica in ziet kunt u dit laatste buiten beschouwing laten.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Even los van de problemen: het is dus een Fase 3 , niet degene in je profiel?
Zijn er nog meer dingen die je misschien opgevallen zijn? zoals slecht weer, verlichting aan in de avond,
slecht wegdek?
Zijn er nog meer dingen die je misschien opgevallen zijn? zoals slecht weer, verlichting aan in de avond,
slecht wegdek?
Zeg maar André
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je hebt het uitgeprobeerd dus en vervangen door het gemodificeerde exemplaar .., ?Bernardo A schreef:Het laatste draadje geeft geen uitkomst.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als de oorzaak gezocht moet worden in de BSM, dan zullen er storingscodes aanwezig moeten zijn, zo is te lezen in de InfoRapid 1CX7-B1AW0113Q0-Inhouden, schokken, afslaan, te weinig vermogen:
Voor de goede orde: dit gaat over een PH3, en niet over een PH1 zoals in je profiel staat
Voorts: deze PH3 is ouder dan ORGA 12013?
Vanaf dat ORGA nummer is er een nieuwe BSM gemonteerd, met een ander hoofdrelais. Dan zou dit niet meer de oorzaak mogen zijn.
Groet,
JW
En dus de vraag: welke codes levert het uitlezen op?Lees de storingscodes uit :
Storingscodes P0215 en P0245 aanwezig : Vervang de service centrale motor
Indien andere storingscodes aanwezig zijn : Deze informatie niet toepassen
OPMERKING : De storingscodes P0215 en P0245 kunnen verband houden met andere storingscodes : Vervang de service centrale motor
Voor de goede orde: dit gaat over een PH3, en niet over een PH1 zoals in je profiel staat

Voorts: deze PH3 is ouder dan ORGA 12013?
Vanaf dat ORGA nummer is er een nieuwe BSM gemonteerd, met een ander hoofdrelais. Dan zou dit niet meer de oorzaak mogen zijn.
Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Precies ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Bernardo A schreef:Auto: C5 Ph3 2.0 HDI tourer 136 pk 01-2009. 164.500 kms?


C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
De auto die in mijn profiel staat heb ik in januari met ca. 436.000 km verkocht. Het is nu bovengenoemde auto geworden. Of ik die ook zo lang houd weet ik niet. Het is een prachtpak en hij rijdt werkelijk goddelijk.
Maar helaas rijd ik iedere rit met de vrees of ik mijn bestemming wel zal halen en hij kost een vermogen aan reparaties. Dat tast het plezier in die auto wel erg aan.
Het derde remlicht werkt niet. uitgelezen als kortsluiting, dus dat wordt voor de APK in januari de draadboom vervangen. Versnellingskabel gebroken, aansluiting airco kapot geweest, luchtmassameter en op de motorkap zitten blaasjes. Een Citroengaragist liet me weten dat dit wel een productiefout is, maar valt niet in de garantie.
Die motorkap laat ik volgend jaar wel overspuiten.
En nu dreigt dus die computer.
Afijn, zolang ze auto's met veerbollen blijven bouwen neem ik dit op de koop toe, maar zodra de veerbollen eruit gaan neem ik ook afscheid van Citroen, of welk Frans fabricaat dan ook.
Ik ga dit profiel wel aanpassen.
Maar helaas rijd ik iedere rit met de vrees of ik mijn bestemming wel zal halen en hij kost een vermogen aan reparaties. Dat tast het plezier in die auto wel erg aan.
Het derde remlicht werkt niet. uitgelezen als kortsluiting, dus dat wordt voor de APK in januari de draadboom vervangen. Versnellingskabel gebroken, aansluiting airco kapot geweest, luchtmassameter en op de motorkap zitten blaasjes. Een Citroengaragist liet me weten dat dit wel een productiefout is, maar valt niet in de garantie.
Die motorkap laat ik volgend jaar wel overspuiten.
En nu dreigt dus die computer.
Afijn, zolang ze auto's met veerbollen blijven bouwen neem ik dit op de koop toe, maar zodra de veerbollen eruit gaan neem ik ook afscheid van Citroen, of welk Frans fabricaat dan ook.
Ik ga dit profiel wel aanpassen.

C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:01
Auto: breek 2.0 HDI 136 pk
Opties: business, veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 165000
Kleur: zilver
Als je het niet erg vind wacht ik ermee tot die weer die kuren vertoont. Voor dat geld kan je dat nog wel doen, dat is het probleem niet, maar als je net zolang onderdelen blijft vervangen totdat het probleem zich kennelijk niet meer voordoet geef je ook een vermogen uit aan het vervangen van goed functionerende onderdelen.Menno schreef:Je hebt het uitgeprobeerd dus en vervangen door het gemodificeerde exemplaar .., ?Bernardo A schreef:Het laatste draadje geeft geen uitkomst.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik snap de frustratie maar was dit dan niet onder garantie ?
Veel van wat je opnoemt zijn zwakke punten, en indien aangepakt is de hdi uiterst betrouwbaar ....
Zoals bv die blaasjes, tja hebben alle auto's met alu onderdelen helaas last van.
Ik heb er werkelijk nooit gezeur mee.
Als je zoveel "pech" hebt kan je de raammechanismes ook nog wel verwachten
En idd net als JW benieuwd of het orga ervoor of erna valt, want dan is het met wat in de inforapid staat echt opgelost !
Dat wordt niet voor niets door Citroën aangegeven.
Veel van wat je opnoemt zijn zwakke punten, en indien aangepakt is de hdi uiterst betrouwbaar ....
Zoals bv die blaasjes, tja hebben alle auto's met alu onderdelen helaas last van.
Ik heb er werkelijk nooit gezeur mee.
Als je zoveel "pech" hebt kan je de raammechanismes ook nog wel verwachten

En idd net als JW benieuwd of het orga ervoor of erna valt, want dan is het met wat in de inforapid staat echt opgelost !
Dat wordt niet voor niets door Citroën aangegeven.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
(Het derde remlicht werkt niet. uitgelezen als kortsluiting,) voor dat je de draadboom gaat vervangen (kan mij niet voorstellen dat die defect is, eerst het remlicht los halen en 12 volt op de aansluiting zetten, geen licht dan is dat defect, en daarzijn wel weer draadjes over te vinden,
En de draadboom testen aan de draadzijde, iemand even laten remmen en kijken als er stroom op komt te staan zo nee? dan draadboom nazoeken op beklemming en of vervanging.
En de draadboom testen aan de draadzijde, iemand even laten remmen en kijken als er stroom op komt te staan zo nee? dan draadboom nazoeken op beklemming en of vervanging.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.