C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
als de motor onvoldoende compressie maakt,gaat hij ook slecht starten
en zeker een diesel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat merk je goed aan té snel ronddraaien van de startmotor overigens.

Aanslepen is geen optie bij een automaat.

Overigens heeft de dieselpomp ook een retouraansluiting en daar komt iig bij mij een beste plens diesel uit bij het starten...
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
spijtig dat je zo ver is,als er echt een diesel kenner in de buurt woont
laat die dan is kijken en luisteren

iemand die er echt van op de hoogte is,kan al veel uitmaken bij het starten,horen bij het geluid en zien bij de retourleiding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Meten met een plastic zakje is wel heel erg basic. Beetje Mc Gyver-achtig! ;)
Ik had de injectiespuiten aanbevolen omdat je dan in ieder geval de waarden in ml.met elkaar kunt vergelijken. Nu meet je net iets te grof.

Zoals Willy4 zei, gloeibougies controleren en ook de Luchtmassameter. Maar het snelst ben je waarschijnlijk weer op pad met een diagnose van een dieselspecialist die toch iets meer apparatuur heeft om vlot te kunnen zien waar het hem aan schort.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
... een dieselspecialist die aan huis komt...?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Hele stomme vraag: is de distributieriem nog wel heel?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ja die is nog heel,hij start nog met warme lucht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Oh, dat had ik even gemist. Ja, dan zit ie er nog wel.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
c5jan schreef:... een dieselspecialist die aan huis komt...?
Dat hoeft toch niet?
Met enige moeite krijgt hij 'm wél aan de praat, dan kan hij naar zo iemand toe rijden :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Als je zakjes gebruikt kun je ze na de test ook wegen om toch een nauwkeurig resultaat te hebben.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hoi,

Ja met die plastic zakjes was het inderdaad de bedoeling dat ik ze ging wegen en dan had ik ook een goed indicatie lijkt mij.
Maar zover kwam het niet eens want ik had ze dus alle vier tegelijk aangesloten en er kwam geen diesel in de zakjes terecht. Wat je ziet op de foto is dan ook dat er een klein beetje in de slangetjes zit. En bij elke verstuiver zat er ongeveer het gelijke in de slang. En de 4 gevulde zakjes komt van de retour leiding. Want ik heb de test 4 keer uitgevoerd voor de zekerheid. Maar ik heb begrepen dat dat zo correct is.

De distributieriem is inderdaad nog heel ik heb kunnen starten met veel warme lucht in de inlaat.

De gloeipluggen daar zitten nieuwe in en de spanning die er op komt ligt bij gloeien rond de 11 volt en de stroom die er door gaat ligt rond de 48 Ampere. dus die willen wel.

Nu heb ik vanmiddag zitten rommelen aan de stekkers in de bsm als ik het correct benoem?! in ieder geval het kastje waarin ook de zekeringen zitten onder de motorkap.
En nu starte de motor wel ineens na toch een nacht in de garage te hebben gestaan.
Dat vond ik wel vreemd ik ben nog wat gaan rond rijden kijken en voelen of die zich anders gedroeg maar daar was verder niets op aan te merken.
Vannacht laat ik hem buiten de garage staan en dan morgen ochtend eens kijken of die dan ook weer aan wil slaan. Als dat zo is dan zit er een probleem in de (BSM) of stekker(s).
Weet iemand of die stekkers of een gedeelte daavan iets te maken kan hebben met het starten van de auto Of is dit een toevals treffer?
Morgen weet ik meer te vertellen of die het wel of niet doet.

Groet,
Roberto
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
je moet de stekkers nog is eraf doen,en zien of erbij die gevonkt hebben of groen zijn uitgeslagen
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik heb ooit eens de stekker die het dichts bij het spartbord zit vervangen omdat deze bij de draad van de brandstofopvoerpomp ingebrand was en geen contact meer maakte. Kon de Dame dus ook met geen mogelijkheid gestart krijgen.
Het lijkt mij dus het beste dat je wat Willy al aangeeft de stekkrrs eens loshaalt en bekinkt, eventueel met een vergroorglas.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hallo allemaal,

Vandaag na een zeer koude nacht en een ochtend temp. van 0ngeveer 5 graden starte de motor vrijwel direct.
Moest even voorgloeien ( zag dit aan het lampje met de gloeispiraal) en toen dat lampje uitging direct gaan starten binnen 2 seconden starte de motor.
Dit lijkt mij weer goed.
Dus waarschijnlijk heeft dit euvel in de stekker(s) gezeten??????

Ik ga nog wel even doen wat Willy4 zei en dat is deze stekker grondig na kijken op aanslag en of verbranding.
Ik vermeld een dezer dagen dan wel mijn bevindingen van de bewuste stekker.
Even uit nieuwsgierigheid is er iemand die weet of een duidelijk schema heeft welk draadje waarvoor bestemd is van de grijze stekker? :smt017

In ieder geval mocht het zo zijn dat het euvel nu opgelost is en blijft, bedank ik iedereen die mee heeft gedacht en optie's heeft genoemd om dit probleem te verhelpen. :smt023 :smt038


Groetjes
Roberto
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:smt023
Plaats reactie