Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Dat gaan we dus niet doen, een andere ontvangstunit. Het zal dus zonder sensoren blijven.
Dank je voor de info, JW!
Dank je voor de info, JW!
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Er zijn aftermarketoplossingen, heb ik ook gedaan. Op het normale ventiel schroef je, ipv het dopje, een meter/zender, binnen heb je een display. Wel opnieuw balanceren dus, dingen wegen gram of 10. Ik heb ooit via internet een atrium setje gekocht, euro of zestig dacht ik. Zouden inmiddels wel eens failliet kunnen zijn, vervangende zendertjes zag ik een tijdje terug wel ergens. Werken goed, je ziet kontinu de spanning , ook temp kun je zien, instelbaar alarm.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 mar 2007 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Locatie: Geldrop
ik heb Ionienne velgen met sensor en Baltique velgen zonder sensor. zijn deze wel compatibel met elkaar?
C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
In welk opzicht?
Ik heb 18" Atlantique voor de zomer en 17" Baltique voor de winter, resp met en zonder sensoren. Ik wissel ze zelf om en dat gaat ook meer dezelfde bouten. Ook het naafkapje verhuist mee.
Alleen bij langere ritten een keer een piepje dat de sensoren niet gevonden zijn, maar daarvan ik wel mee leven.
Ik heb 18" Atlantique voor de zomer en 17" Baltique voor de winter, resp met en zonder sensoren. Ik wissel ze zelf om en dat gaat ook meer dezelfde bouten. Ook het naafkapje verhuist mee.
Alleen bij langere ritten een keer een piepje dat de sensoren niet gevonden zijn, maar daarvan ik wel mee leven.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Zijn beide 17'' velgen. Als het type ontvangstunit enkel bepaald wordt door de diameter van de velg, lijkt het me dat je dezelfde unit kan gebruiken voor beide velgen. Misschien dat JW hier zekerheid kan brengen?john-b schreef:ik heb Ionienne velgen met sensor en Baltique velgen zonder sensor. zijn deze wel compatibel met elkaar?
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ik kan me het niet echt voorstellen, maar ik lees net dat er 2 soorten systemen zijn:kos schreef:john-b schreef:........... Als het type ontvangstunit enkel bepaald wordt door de diameter van de velg .........
- Direct, meet de druk in de band
- Indirect, meet geen druk maar gaat uit van aantal omwentelingen, snelheid e.d.
Bij de indirecte versie (en ik weet zo niet wat de C5 gebruikt, maar gezien de 'traagheid' denk ik het indirect systeem) zou de diameter een rol kunnen spelen.
Je zit overigens ook nog met de kosten van het inlezen. Er zijn garages die daar een 'aardig' bedrag voor rekenen.
wat info ......
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik ging enkel verder op wat JW hier eerder postte. Hij lijkt er meer verstand van te hebben dan ik...
JW-NHS schreef:Echter, de ontvangunit is bij gebruik van de Iroisevelgen een andere dan bij andere LM velgen. Dat hangt met name af van de diameter van de velg
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
....maar waarom dat zo is, weet ik ook niet....
Met 18" velgen heb je op zich niet minder omwentelingen dan met 16" velgen, immers de afrolomtrek van de band bepaalt dat, niet de velg.
Ik zal straks wat sommetjes maken met de band-velg combinaties, dan moet blijken of dat in werkelijkheid ook zó is.
Groet,
JW
Met 18" velgen heb je op zich niet minder omwentelingen dan met 16" velgen, immers de afrolomtrek van de band bepaalt dat, niet de velg.
Ik zal straks wat sommetjes maken met de band-velg combinaties, dan moet blijken of dat in werkelijkheid ook zó is.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In het document D4EA01ASP0 Werking : Bandenspanningscontrolesysteem wordt een tipje van de sluier opgelicht.
Daarin is te lezen:
In het document D4EA01D3P0 Beschrijving - Werking : Bandenzender is nog te lezen:
JW
Daarin is te lezen:
Bij een 18" velg is die acceleratie groter dan bij een 16" velg, de straal waarop de sensor bevestigd is, is immers groter.De wielzendermodule meet de spanning, temperatuur en acceleratie van de band en stuurt via de HF-antenne een radiofrequentiesignaal naar de elektronische eenheid bandenspanningscontrole
In het document D4EA01D3P0 Beschrijving - Werking : Bandenzender is nog te lezen:
Groet,1. Beschrijving
....
De wielzendermodules zijn voorzien van bewegingssensoren.
De bewegingssensor in de wielzendermodule is van het piëzokeramische type
.....
2. Functie
De wielzendermodule zorgt ervoor dat de benodigde informatie met betrekking tot de band wordt teruggestuurd ten behoeve van de detectiefunctie voor een te lage bandenspanning.
Het radiografische signaal dat de wielzendermodule uitzendt, bevat :
--Een meting van de spanning
--Een meting van de temperatuur
--Een meting van de versnelling
--Een identificatiecode
--Een meting van de spanning van de batterij van de wielzendermodule
De voeding wordt verzorgd door een lithiumbatterij met een levensduur van ongeveer 10 jaar, om te zorgen voor een onafhankelijke werking.
De wielzendermodules versturen een radiografisch signaal met een frequentie van 433,92 MHz.
3. Werking
3.1. Stationaire modus
Modus waarin de wielzendermodule zich bevindt wanneer er geen beweging wordt geregistreerd (Stilstaande wagen).
In deze modus verstuurt de wielzendermodule elke 13 u een commando of bij een drukverschil (>60mb).
3.2. Rijdend
Modus waarin de wielzendermodule zich bevindt wanneer de wagen in beweging is.
Door de centrifugaalkracht die ontstaat tijdens het draaien van het wiel, kan de bewegingssensor bepalen of de auto stilstaat of rijdt.
De minimale snelheid voor de detectie van beweging van de auto is 20 km/u.
Tijdens het rijden verzendt de wielzendermodule om de minuut, of om de 5 seconden als een lekke band wordt gesignaleerd, een signaal.
OPMERKING : De overgang van de rijmodus naar de stationaire modus vindt plaats wanneer er gedurende een periode van 10 minuten geen beweging is geregistreerd.
JW
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Zal allemaal wel, maar na mijn post van deze ochtend, vanmiddag wel 3 keer de melding van
"banden spanning " niet gecontroleerd
"banden spanning " niet gecontroleerd
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Twee dagen geleden schreef je nog:
Toch maar even aan de Diagbox (laten) hangen om de sensoren uit te zetten
Groet,
JW
Zo zie je maar, zoiets moet je noooooit hardop roepenSjever schreef:Heb in de 5 jaren dat ik met sneeuwbanden en sensors reed één keer een melding gekregen,
en bij deze auto in de 2 weken dat ze er op liggen ook nog niks gezien of gehoord.
Toch maar even aan de Diagbox (laten) hangen om de sensoren uit te zetten
Groet,
JW
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik zwijg!
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Bij mij liggen de winterbanden zonder sensors nu een paar weken onder de auto.
De zomerbanden liggen opgeslagen naast de auto en s'morgen geeft het display keurig aan dat alles in orde is.
Ik vraag me af hoe lang ik weg kan blijven voor de C5 in de gaten heeft dat ze er niet meer onder zitten.
Tot nu toe alleen maar korte ritjes gemaakt.
De zomerbanden liggen opgeslagen naast de auto en s'morgen geeft het display keurig aan dat alles in orde is.
Ik vraag me af hoe lang ik weg kan blijven voor de C5 in de gaten heeft dat ze er niet meer onder zitten.
Tot nu toe alleen maar korte ritjes gemaakt.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 mar 2007 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Locatie: Geldrop
Bij de C5 III: half uurtje
C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa





