Auteur |
Bericht |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 motor wil niet aanslaan
hallo, Een probleem erbij. De motor wil niet aanslaan terwijl hij wel goed rond wordt gedraaid door de startmotor. Ik heb de gloeipluggen al vervangen maar dit geeft dus geen enkel resultaat. Als ik start met startpilot dan wil hij na een tijdje want hij moet wel lang rond draaien, wel starten. Als de motor eenmaal gestart is dan kan ik ook gewoon rijden en zelfs na even uitgeweest te zijn de wagen weer normaal starten. Ik heb ook al de kabel tussen de gloeipluggen met behulp van een extra kabel aangesloten (vanwege misschien een draadbreuk) maar ook dat hielp niet. Ik heb de accu al opnieuw via een accu lader opgeladen. Geprobeerd met een 2e auto en startkabels maar dat maakt ook niet uit. Ik wil niemand sturen maar kan dit een druk of vacuum probleem zijn ? en zoja waar moet ik dan het beste kijken of beginnen? Kan ik dat ergens meten (ik heb geen echte apparatuur hiervoor)! Ik weet het zelf niet meer maar ik hoop dat iemand mij wat kan helpen en of vertellen het liefst met een foto als het over bepaalde onderdelen hebt. Groetje Roberto
|
19 nov 2013 21:04 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
een lek test doen op de verstuivers
|
19 nov 2013 21:15 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi Willy4
Hoe doe ik een lek test op de verstuivers? Kan ik die rubber slangetjes er zo aftrekken zonder dat er iets breekt of scheurt? En dan?
Groet Roberto
|
19 nov 2013 21:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
 er zit een vergrendeling op die moet je wegnemen,en dan deze erop aansluiten
|
19 nov 2013 21:35 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Ha Willy4,
Heb je dus speciaal gereedschap voor zie ik. Dus het kan niet op een andere manier om een indicatie te krijgen. Jammer dan kan ik het dus nu niet zelf doen. Maar bedankt voor dit antwoord.
Groet, Roberto
|
19 nov 2013 21:37 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
een lek test is niet veel werk,het is vlug gebeurd
|
19 nov 2013 21:41 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Een verstuivertest kun je best zelf doen!
- Grote injectiespuit halen bij de apotheek, neem iets van 40 of 50 ml. - Koppel een retourleiding van een verstuiver af en sluit hem aan op de spuit. - Laat iemand de motor starten voor bijvoorbeeld 5 seconden en kijk dan hoeveel ml er in de spuit terecht is gekomen. - Herhaal dit bij de overige verstuivers en noteer steeds de retourhoeveelheid in de spuit.
Nadat alle 4 de verstuivers gedaan zijn en je hebt netjes getimed met die 5 sec. dan heb je een redelijk vergelijk van de retourhoeveelheden. Heb je nu een slechte verstuiver dan is dat degene die het meeste gelekt heeft. Is de lekkage marginaal dan haal je hem er op deze manier niet zo gemakkelijk tussenuit. Door 4 spuiten ineens aan te sluiten kun je natuurlijk in 1 oogopslag zien waar de boosdoener zit. De set die Willy4 gebruikt is eigenlijk niets meer dan een luxere uitvoering van hetgeen ik hier heb omschreven.
Succes!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 nov 2013 21:59 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
heb je een opvoerpompje onder de motorkap? (bosch inspuitsysteem) Daar zit een terugslagklepje in. Die gaan nog wel eens stuk. Dan loopt de bramdstof terug en staat je rail droog.....niet starten is gevolg. Als je opvoerbalgje hebt,....voor het starten eerst een paar keer pompen. Als ie dan wel start heb je het probleem.
succes.
|
19 nov 2013 22:19 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
De opvoerpomp in de tank, hoor je die wel ratelen bij het omdraaien van de contactsleutel?
|
20 nov 2013 00:12 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Er zijn 2 soorten inspuitsystemen door elkaar gebruikt: Siemens en Bosch als je opvoerpomp in de tank hebt> dan zit er geen opvoerbalgje onder de kap. (Bosch) Als je wel een balgje hebt zit er geen pomp in de tank maar is de HDpomp zelfaanzuigend. (Siemens)
Ik gaf in mijn vorige post aan dat dit een Bosch systeem is maar ik haalde ze juist daar door elkaar. Sorry!
|
20 nov 2013 08:07 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi allemaal,
Ik ga in ieder geval kijken voor de verstuiver test. Maar waar kan ik zien of er en opvoerbalgje zit? (foto mogelijk) En als het dus gemakkelijk herkenbaar zou zijn dan zou ik zeggen dat ik geen opvoerbalgje heb. Dan zal ik een luisteren of er een pomp in de tank kan horen. Ik heb inmiddels begrepen dat hij onder de achterbank zou zitten.
Groetjes, Roberto
|
20 nov 2013 15:08 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Pagina 121 van het handboekje wat bij de auto hoort. Deze staat ook bij het downloadgedeelte van dit forum. Daar zie je de positie van het balgje onder de afdekkap van de motor bij een 2.0 HDI - 90pk.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 nov 2013 15:48 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi, Ja ik heb het gezien op blz 121 en ik heb dat dus niet in de auto zitten. Daarna heb ik de achterbank weggeschoven en geluisterd of er iets begon te ratelen, maar ik hoor alleen maar gezoem en geen geratel. Maar mij lijkt dat wel de pomp te zijn.
Aan de andere kant klinkt het ook plausible dat de diesel terug loopt omdat hij wel wil starten met behulp van startpilot.
Groetjes, Roberto
|
20 nov 2013 16:40 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Als hij wel op startpilot wil aanslaan heb je denk ik ergens een luchtlek.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 nov 2013 16:49 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motor wil niet aanslaan
Hoi Gwtje
Weet je misschien ook een manier omdat luchtlek te ontdekken of moet ik alle leidingen langsgaan en kijken of er iets te zien valt? Of moet hij bij dat luchtlek diesel naar buiten druppelen als de motor wel loopt?
Ik hoor graag van je
Groet, Roberto
|
20 nov 2013 18:45 |
|
 |
|