Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Mijn C5, 2.0HDI fluit af en toe bij het optrekken. De ene keer doet ie het meer dan dan andere keer.. en er zijn ook dagen dat je helemaal niks hoort..
Iemand een idee wat dit kan zijn? (de turbo??)
bouwjaar 08-2003 Km-stand 173.000
Iemand een idee wat dit kan zijn? (de turbo??)
bouwjaar 08-2003 Km-stand 173.000
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Klinkt mij ook als de turbo inderdaad. Bij mijn (Xantia) HDi hoor je hem ook duidelijker bij mooi weer: dan doe je nog weleens een raampje open...
Als het echt de ene keer duidelijk veel harder dan de andere, dan zou ik me pas zorgen gaan maken, een turbo mag een beetje hoorbaar zijn maar niet gillen, heb ik me laten vertellen...
Als het echt de ene keer duidelijk veel harder dan de andere, dan zou ik me pas zorgen gaan maken, een turbo mag een beetje hoorbaar zijn maar niet gillen, heb ik me laten vertellen...



Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Fluiten bij het schakelen of koppelen? Dat klinkt me dan niet als een turbofluit...erhiemstra schreef:Hij fluit heel af en toe.. vooral als je naar een hogere versnelling schakelt.
ik heb hem nu een week niet meer gehoord..
Mijn vriendin hoort het niet eens.. dus het geluid is ook niet echt heel erg..
Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...erhiemstra schreef:ze moeten ook niet te veel weten.
Lijkt mij ook nog wel wat zo'n chip...
duur grapje zeker..?
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
2.2HDi-waardes...Jalu schreef:Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...
Maar dat fluiten heb ik op mijn 2.2 nooit echt gehoord.

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Klopt, het klinkt dus ook heel verleidelijk, maar ik durf het niet: ben bang dat de koppeling en aandrijflijn niet op dat geweld is berekend...Harm van Beek schreef:2.2HDi-waardes...Jalu schreef:Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...
Overigens, ik zit net ff te Google-en naar auto's die fluiten bij het schakelen, en het kan de koppeling zijn en het hoeft verder niets te betekenen.


inderdaad 400 Euro voor een chip, 160 plus pk en 360 nm koppel.erhiemstra schreef:Oke... ik hoop maar dat het met de koppeling te maken heeft.
Hij rijdt voor de rest.. nog uitstekend..
Ik heb 170000 km met een xantia 110 Hdi gechipt gereden. Na 275000 km zat de eerste koppeling er nog, en de aandrijfassen zijn gewoon heel gebleven. Het is ook niet de bedoeling er continue stoplicht sprintjes mee te maken..
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Hiermee impliceer je dat het doen van dergelijke acties funest is voor het mechaniek, indien de motor gechipt is.
Bedoel je dat ook?
Bedoel je dat ook?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.