Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Bikkel


Gisteren eindelijk even tijd om mijn winterbanden te monteren.
dus eerst naar de auto op de krik en de bouten losdraaien.
Achterbanden gingen zonder enige probleem los incl. de slotbouten.
Toen de voorbanden en daar ging het dus mis schiet gewoon over de borging van de slotbout heen.
als ik het hulpstuk bekijk zie ik 2 stalen pennetjes zitten maar 4 pen aansluitingen.
uiteraard de twee pennen beschadigd en niet goed borgend meer.
nu de vragen ?
1 ) horen hier niet gewoon 4 pennen in te zitten ?
2) zijn deze pennen eruit te halen (denk het wel maar hoe?)
3) bij verwijdering hoe kan ik dit eventueel weer (nieuwe) vastmaken ?
4) hopelijk niet nodig maar hoe krijg ik deze twee bouten op een andere manier los?
nu is het geen gezicht voor 17" LM en achter 16" doppen
laatste vraag is er een bekende lekkageplek waardoor de reserve band kuip volloop met water?
hoop dat jullie antwoorden hebben want ik moet wel verder maar hoe????
dus eerst naar de auto op de krik en de bouten losdraaien.
Achterbanden gingen zonder enige probleem los incl. de slotbouten.
Toen de voorbanden en daar ging het dus mis schiet gewoon over de borging van de slotbout heen.
als ik het hulpstuk bekijk zie ik 2 stalen pennetjes zitten maar 4 pen aansluitingen.
uiteraard de twee pennen beschadigd en niet goed borgend meer.
nu de vragen ?
1 ) horen hier niet gewoon 4 pennen in te zitten ?
2) zijn deze pennen eruit te halen (denk het wel maar hoe?)
3) bij verwijdering hoe kan ik dit eventueel weer (nieuwe) vastmaken ?
4) hopelijk niet nodig maar hoe krijg ik deze twee bouten op een andere manier los?
nu is het geen gezicht voor 17" LM en achter 16" doppen
laatste vraag is er een bekende lekkageplek waardoor de reserve band kuip volloop met water?
hoop dat jullie antwoorden hebben want ik moet wel verder maar hoe????
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=12673" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Slotbouten van Citroën lekker weggooien, is rommel ...
Maar goed daarmee heb je ze nog niet los
Maar goed daarmee heb je ze nog niet los
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Op mijn "nieuwe" auto had ik er ook twee die met een luchtsleutel verrot gedraaid waren.
De oude truc toegepast, auto vlak langs een muur en de dop met een schaarkrik aangedrukt.
Ging met enige moeite los.
De oude truc toegepast, auto vlak langs een muur en de dop met een schaarkrik aangedrukt.
Ging met enige moeite los.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
als de bout echt naar de knoppen is;......moer op lassen.
succes.
(wel ontzettend balen!
)
Geen slagmoersleutel gebruiken bij slotbouten.
succes.
(wel ontzettend balen!
Geen slagmoersleutel gebruiken bij slotbouten.
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
een mogelijkheid is het gebruik van een moerverwijderaar voor slotbouten, deze erop slaan en met beleid losdraaien. Wordt bij garages gebruikt.
http://www.datona.nl/media/catalog/prod ... bouten.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.datona.nl/media/catalog/prod ... bouten.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;.
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
Sorry, deze die hier afgebeeld staat moet je er alleen opdraaien.
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
Ben er vandaag even niet bij, maar je had nog meerdere vragen staan,ik concentreerde mij alleen op de uiteindelijke manier om de bouten los te krijgen.
1.Volgens mij horen er inderdaad gewoon 4 pennen in te zitten
2. normaal gesproken kun je de pennen er niet uithalen
3. zou er ook niet mee beginnen om er pennen in te gaan zetten, beter is het gewoon naar een citroengarage te gaan om ze daar even los te laten draaien als de pengaten in de bout nog niet beschadigd zijn. Er zullen niet al te veel combinaties van van citroen "slotbouten" bestaan.
1.Volgens mij horen er inderdaad gewoon 4 pennen in te zitten
2. normaal gesproken kun je de pennen er niet uithalen
3. zou er ook niet mee beginnen om er pennen in te gaan zetten, beter is het gewoon naar een citroengarage te gaan om ze daar even los te laten draaien als de pengaten in de bout nog niet beschadigd zijn. Er zullen niet al te veel combinaties van van citroen "slotbouten" bestaan.
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
C5club Bikkel


Allen bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Robbie,
ik ga deze ook niet meer gebruiken maar als ik twee pennen er in kan doen (heb net een boortje kunnen vinden met de juiste diameter) zou ik de bouten theoretisch zonder veel romslomp moeten kunnen losdraaien.
daarna weggooien uiteraard
nu alleen een mogelijkheid de oude pinnen er uit halen en de nieuwe er in (lijmen?
)ik denk dat het dan moet lukken
het vervolg laat ik weer weten!
Robbie,
ik ga deze ook niet meer gebruiken maar als ik twee pennen er in kan doen (heb net een boortje kunnen vinden met de juiste diameter) zou ik de bouten theoretisch zonder veel romslomp moeten kunnen losdraaien.
daarna weggooien uiteraard
nu alleen een mogelijkheid de oude pinnen er uit halen en de nieuwe er in (lijmen?
het vervolg laat ik weer weten!
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Boortje is niet taai genoeg, die zal afbreken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De pennetjes zijn ook van hard staal
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Oldenhage kan ze evt ook los krijgen zonder de sleutel . En dan een gewone bout er op. Alsof iemand die wielen van je zal jatten.....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Juist, weg met die slotbouten. Ik had er een setje op dat niet van Citroen was, maar ook altijd geklooi met loskrijgen, en dat losse dingetje wat je daarvoor nodig hebt. Gewoon weggooien en een normale bout erin zetten.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Bikkel


GWtje,
ik heb net een boortje in de overgebleven gaten geperst en daarna netjes op (pen) maat afgezaagd.
vanmiddag na het werk ga ik aan de slag en hoop dat het toch (desnoods maar 2 bouten) even houd.
deze bouten ga ik inderdaad niet meer gebruiken maar moeten nu wel ff los zonder breuk of beschadiging van de LM velgen
ik geef mezelf hiermee een redelijke kans
Daarna anders de hardcore methode maar proberen.
laat het weten !
ik heb net een boortje in de overgebleven gaten geperst en daarna netjes op (pen) maat afgezaagd.
vanmiddag na het werk ga ik aan de slag en hoop dat het toch (desnoods maar 2 bouten) even houd.
deze bouten ga ik inderdaad niet meer gebruiken maar moeten nu wel ff los zonder breuk of beschadiging van de LM velgen
ik geef mezelf hiermee een redelijke kans
Daarna anders de hardcore methode maar proberen.
laat het weten !
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Winterbanden zijn gewild de laatste jaren hoor.exroosje schreef:Oldenhage kan ze evt ook los krijgen zonder de sleutel . En dan een gewone bout er op. Alsof iemand die wielen van je zal jatten.....
De kans dat is niet zo groot maar als zit je echt om het hand.
Met missinde pennen is het risico groot dat je de boel dol draait. Bij gebruik is het verstandig om zowel de sleutel als de slotbouten te controleren op speling of beschadiging.
De pennen lubberen bij veel gebruik ook uit.





