Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Naar ik denk wel. Een loze ontsteking kan geen kwaad voor de motor. Dat gebeurt al bij veel motoren, simultane onsteking van de cilinder die aan het eind van de uitlaatslag staat.
Andersom (wel injectie, geen ontsteking) zal dat, na enige tijd niet het geval zijn. Dat is nodig om de motor en de kat te beschermen, daar mag geen onverbrande benzine in terecht komen.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 nov 2013 22:44 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Ja dat zou goed kunnen.
Een defecte of slechte krukaspositiesensor leidt bij de archaischer injectiesystemen doorgaans ook tot niet-vonken.
|
05 nov 2013 22:54 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Beste mensen, Na veel geploeter op de kleine cm4 met gebruik van een spiegel eindelijk de bout los kunnen krijgen en de nieuwe sensor (1920EN)kunnen plaatsen. Spannend.....met de resterende stroom in de accu kunnen starten, de motor draait maar slaat niet aan. Helaaaaas, dat was dus niet de sensor. Wat rest?? 
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
08 nov 2013 12:40 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor start niet
ik denk dat je er toch de lexia er is moet aanhangen
|
08 nov 2013 13:02 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: motor start niet
heeft de man van de ANWB gemeten of er geen prik stond op de bobine of kwam die info naar voren via het uitlezen?
Als de bobine _gemeten_ geen voeding krijgt> met lexia verder uitlezen. Als er wel prik op staat maar er komt geen vonk,...... succes!
|
08 nov 2013 13:54 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
ANWB man constateerde geen prik op de bobine, de brandstof doet, net nog gecontrolleerd door bij de inspuiting op het koperen ventiel te drukken, de benzine spoot er uit.
Ik ga de garage maar eens bellen. Ik moet morgen met de hele familie naar Nijmegen, dus wat haast.De tijd is wat kort..... Overigen ik krijg de melding eco mode, dat betekent dat de accu wordt beschermd tegen wat?? Kan het zijn dat ik met meer spanning op de accu meer succes heb??
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
08 nov 2013 14:06 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Na de garage toch de ANWB maar even gebeld. Na de accuwagen (verkeerde hulp!) kwam een andere echte wegenwachter. Na alle zekeringen gecontrolleerd te hebben, ook die onder de zekeringenkast, diverse starts, nog sjoeger. Aan de vervangen sensor lag het niet, de bezinepomp dan? Die deed het eerder wel, volgens mij. Maar nu niet. De telefonische helpdesk van de ANWB? Kennelijke het verlossende woord. Deze zekering van de benzinepomp verbonden met en aangesloten met de plus van de accu en ja hoor.........................Leven in de motor. Deze oplossing stond ook ergens op deze site..... Alle zekeringen waren goed, dus ergens in de zekeringenkast iets niet goed. Alle foutmeldingen verwijderd, systeem uit de eco mode. Volgende actie: een andere zekeringenkast. Om leeglopen van de accu te voorkomen heeft ww een verbinden met een zekering gemaakt die makkelijk is uit schakelen. Weet iemand of de zekering ook nog andere componenten van de auto 'voedt'?
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
08 nov 2013 17:44 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Het houdt niet op..........
Zou ik even weggaan met de auto, werkt de aanjager niet meer. De betreffende zekering zit in dezelfde zekeringkast van meneer Siemens onder de motorkap, zekering is goed. Zal wel met elkaar te maken hebben.
Ik ontkoppel de accu voor de zekerheid van de auto om lekken te voorkomen. Morgen weer een dag... Iemand nog suggesties?
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
08 nov 2013 21:53 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor start niet
|
08 nov 2013 22:00 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Mogelijk moet de zekeringkast worden vervangen. Nieuw € 215,--. Nu kan ik een gelijkuitziende zekeringkast kopen uit een C5 van 1992 met een1,8 motor. Mijn c5 break heeft een 2,00 liter motor. Kan ik die zonder meer overplaatsen?? Uiterlijk hetzelfde, maar innerlijk??
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
16 nov 2013 01:32 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: motor start niet
als de nummers hetzelfde zijn
|
16 nov 2013 09:08 |
|
 |
knackor
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50 Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
..wat ik betwijfel bij een C5 uit 1992.
|
17 nov 2013 18:16 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Het is mij duidelijk dat het aan niet anders kan liggen dan aan de zekeringkast. Niet gekozen voor een gebruikte die al klaar lag bij een demontagebedrijf. Alleen het nummer klopte niet geheel, eindigend op 0004E i.p.v. 0004F. Een nieuwe met enige korting 182,-- euro. Ingezet starten en lopen, andere bijgekomen stortingen verwenen ook: ruitensproeier voor doet weer, aanjager van de kache/airco werkt weer. Er bestond nog een enige onduidelijkheid bij de dealer over wel of niet inleren van de kast: plost was het duidelijk. Inleren van de BMI-kast onder de motorkap niet nodig, inleren van BSI rechts onder het stuur aande binnenkomt is wel noodzakelijk. Natuurlijk heb ik de oude kast geopend: beetje zwart vuil op de bovenkant van de printplaat, sommige relais waren aangetast. Dit kan natuurlijk ook het geval zijn bij een gebruikte vanaf 2003. Goed dat ik uiteindelijk gekozen heb voor een nieuwe die brandschoon is. Overigens met en totaal afwijkend productienummer, maar wel onderdeelnummer 6500Y3. Ik rij weer, goed gevoel! Sluiten maar Menno! 
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
30 nov 2013 16:56 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Nee, hoor. Volgens mij mag dit gewoon open blijven...
Veel plezier met je goed rijdende limo!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
30 nov 2013 17:07 |
|
 |
Uzet1797
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 okt 2010 21:20 Berichten: 198 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Gelukkig dat je dame het weer doet maar hoe kan je zekeringkast er zo aan toe zijn geraakt? Lijkt me niet normaal, tenminste dat hoop ik anders krijgen we in de toekomst nog vaak met dit probleem te maken.
Mtvrgr, Uzet1797
|
01 dec 2013 00:31 |
|
 |
|