Auteur |
Bericht |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: motorolie
Het olieverbruik was het probleem uit de link begreep ik bij klus? Ik kan nog weinig merken over het olieverbruik. Wil je wat betrouwbaars dan zal je echt meerdere klachten van gelijke soort moeten verzamelen. Hoeveel gebruiken deze olie met en zonder problemen. Als je het mij vraagt weet ik het ook niet. Kunnen we elkaar wel bestrijden met weet ik wat voor argumenten maar geeft geen goed beeld. Klagers melden zich statistisch gezien veel vaker aan aan als iets niet bevalt of problemen geeft. Ik vind echt geen schokkende zaken op diverse fora als je een zoekopdracht uitzet. De complete gegevens van de verpakking heb ik een foto van genomen. De acea specs die toegewezen zijn aan de 5w40 olie is acea A3/B4 Olie voor lange intervallen en direct ingespoten dieselmotoren. De C waarde geeft aan dat het gaat om olie die een laag asgehalte heeft mocht deze in je verbrandingscircuit komen. Dat heeft deze olie niet in de specs. als je de docs van JW naast andere uitleg over de specificaties legt zit er een verschil in de uitleg daarvan. Waarom en wat nu de waarheid is? C1 en C2 zijn bedoeld voor motoren die met korte ritten en hebben geen besparende meerwaarde. C3 en C4 voor afstand rijders en besparende eigenschappen. Acea A3/B4 en A5/B5 zijn beiden brandstofbesparend. Lees dit en je ziet heel wat anders. http://www.tribolex.nl/acea.htmlWil je een degelijke mening geven over welke olie dan ook zal je grondig onderzoek moeten doen en niet je gevoel laten gelden. Vooralsnog zal je uit moeten gaan wat de fabrikant of leverancier toekent aan de olie. Als er overal klachten komen dan kun je best je vraagtekens zetten maar die zijn er niet. Ook niet na de jaren dat deze olie al op de markt is. Die is al een tijdje markt.
|
05 nov 2013 19:40 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
nog 1 puntje van mijn kant... je had het over complot theorien..
ik werk in de chemie en onze grondstoffen zijn van belang voor de kwaliteit van ons produkt.. alle leveranciers voldoen aan de iso normering. dus als een levering komt, dan zou die volgens zijn iso waarden zo gelost kunnen worden.. nu dat is dus absoluut niet het geval.. tankwagens die een eigen monster bij hebben mogen ze houden, wij willen een nieuw monster uit de tank.. op deze manier zijn al heel vaak tankauto;s terug gestuurd, omdat ze volgens de leverbon wel aan de specs voldeden, maar bij testen van de vloeistoffen in de wagen dus niet!!!..
onlangs was er op tv een leuke reportage over de namaak industrie in china.. die maken echt alles na!! zelfs de verpakking met het orginele logo, specs etc werden identiek nagemaakt.. dit is zelfs dikke handel in de vliegtuig industrie.. na controle bleken zelfs nagemaakte onderdelen in AF1 te zitten (vliegtuig amerikaanse president) en de kwaliteit was gewoon bagger.. blijkt dat de concorde die bij parijs ontpoft is, een stuk metaal geraakt heeft dat afkomstig was van een vliegtuig dat eerder opgestegen was, en dat was ook chin immitatie... die wel in de correcte verpakking zat...
ik wil maar zeggen, specs op verpakking in discountwinkels oid of zelfs via ebay.. wees er voorzichtig mee..
|
05 nov 2013 20:02 |
|
 |
Zwever
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16 Berichten: 615 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Naar boven
|
Roman schreef:
onlangs was er op tv een leuke reportage over de namaak industrie in china.. die maken echt alles na!! zelfs de verpakking met het orginele logo, specs etc werden identiek nagemaakt..
Maar effe goed het etiket van mijn voor 31,50 aangeschafte 5 liter TOTAL 5w30 INEO bestuderen dan, ik vond de prijs al verdacht laag...... Ik bedoel, vergeleken met de Action olie ben ik dus maar liefst 8 euro per oliewissel duurder uit !!! Alle wetenschappelijke (niet) te bewijzen argumenten ten spijt, heb ik dat bedrag er graag voorover om een beter gevoel te hebben. Als de motor dan in de soep draait, dat ik niet kan gaan denken "zal het dan toch aan die Action olie te wijten zijn". Maar ja, nu kan ik dan dus weer denken: "zou het dan toch namaak uit China zijn geweest"? dank je Roman 
_________________ Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
|
05 nov 2013 20:38 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
|
05 nov 2013 20:46 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
chathanky schreef: .....als je de docs van JW naast andere uitleg over de specificaties legt zit er een verschil in de uitleg daarvan. Waarom en wat nu de waarheid is? C1 en C2 zijn bedoeld voor motoren die met korte ritten en hebben geen besparende meerwaarde. C3 en C4 voor afstand rijders en besparende eigenschappen. .... Wellicht heb jij een andere link dan ik, als ik naar dat document http://www.tribolex.nl/acea.html kijk dat jij laat zien. Want als ík die link open staat er: Citaat: C1 en C2 hebben een betrekkelijk lage viscositeit om het brandstofverbruik bij het rijden van korte ritten te beperken, C3 en C4.zijn meer gericht op slijtagebescherming. Dat is heel wat anders dan wat jij schrijft.... Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 nov 2013 20:51 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
Roman schreef: ik werk in de chemie en onze grondstoffen zijn van belang voor de kwaliteit van ons produkt.. alle leveranciers voldoen aan de iso normering.
In de chemie hebt ge de gewone huis/tuin middeltjes,de medische en de labo producten.Allen met dezelfde specificaties maar de uitwerking (samenstelling)soms anders. Dat gebeurd ook met de oliën die uit de raffinaderij komen.Daarom ook het prijsverschil.
|
05 nov 2013 20:56 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
JW-NHS
Tiens,tiens en ik die dacht dat de viscositeit bij de SAE gerekend werd???
|
05 nov 2013 21:03 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Weer een hoop boeiends. En een verzoek aan/ tip voor degenen die roepen dat dit draadje moet sluiten: klik gewoon weg. Je hoeft het niet te lezen, je hoeft er niets te posten. Dank. Ik zie graag toch nog een paar écht overtuigende argumenten tegen (of voor) Action-olie op tafel komen. Veel verder dan ongefundeerde verdachtmakingen is het nog niet gekomen. Dat verhaal in het verwante draade http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9101&p=317370&hilit=Action#p317370 over 99% hetzelfde als Total maar daarom misschien toch heel anders- het blijft hangen in de negatieve aannamen en veronderstellingen. Wie zegt dat Total hier als betere uit de test kwam, en of het verschil tussen beide significant te noemen was aangaande gebruikseigenschappen? Aannamen en veronderstellingen, meer zijn het niet. Let wel, ik gebruik het zelf niet, maar om voor mij nog onduidelijke redenen niet...
|
05 nov 2013 22:25 |
|
 |
chathanky
BAN
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Dat is heel wat anders dan wat jij schrijft.... Klopt ik had ze door elkaar. Vergelijk het eens met de eerdere documenten van psa. Zitten net zulke gekkigheden in al wat ik schreef. 
|
05 nov 2013 23:10 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Zoals?
Ik zie daar graag de voorbeelden van, van PSA documenten die over de olie gaan dus. Want dáár hebben we het over in dit draadje.
Groet, JW

|
05 nov 2013 23:44 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Dat mag je pas beweren als je kunt onderbouwen 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 nov 2013 23:52 |
|
 |
chathanky
BAN
Naar boven
|
Vergelijk de aangeleverde docs hier van psa eens met die je net geplaatst heeft en zoek de verschillen, sorry dat het misschien niet helemaal duidelijk voor je was zoals ik het schreef.
BJG ik hoef niks te onderbouwen je hoeft deze twee alleen te vergelijken. Geldt dat onderbouwen alleen voor mij of ook voor het sterk in twijfel trekken van de specs die aangegeven staan? Ik dacht dat Jan ook al zoiets had geschreven vanavond. Ik zie er weinig reactie op om een onderbouwing neer te zetten.
|
06 nov 2013 00:02 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Het zou normaal zijn als jíj laat zien waar in de PSA doc's tegenstrijdigheden zitten mbt de olie specs. Jíj beweert dit immers Groet, JW

|
06 nov 2013 00:06 |
|
 |
chathanky
BAN
Naar boven
|
Nou zeg, even teruglezen wat jezelf publiceert hier is toch niet te veel gevraagd? Ik neem aan dat je het zelf ook eerst even doorneemt voordat je wat plaatst.
|
06 nov 2013 00:08 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Pardon, publiceer ik wat? En er zou wat mis zijn met mijn geheugen?
Ik heb PSA doc's gequote die over olie gaan. Daarin heb ik geen tegenstrijdigheden ontdekt. Jij stelt wat anders, en dus aan jou de vraag: waar zitten die tegenstrijdigheden in de PSA doc's?
Groet, JW

|
06 nov 2013 00:11 |
|
 |
|