Auteur |
Bericht |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 motor start niet
Beste mensen,
Vanmiddag stond dochter met de C5 vast in de parkeergarage: de motor sloeg niet aan. Ik met de metro er naar toe. ANWB gebeld, deze kon er weinig aandoen, e.e.a. gecontrolleerd, wel was er iets dat draaide onder de zekeringskast/computer? Hij heeft de drie stekkers losgehaald en er weer opgezet. Een beetje gerommeld aan de draden, maar niets had effect. De auto naar buiten gesleept en wachten op de berging. Tijdens het wachten toch nog een paar keer geprobeerd te starten. Wel bleef het brongeluid onder de motorkap als het contact helemaal uit was. Het stopte, bij het omdraaien van de contact sleutel.......Na het weer uitzetten, van het contact, kwam dat bromgeluid weer. Iets draaide of ratelde onder de zekeringen/'kast met drie stekkers'. Na drie uur kwam de berging........ De auto staat inmiddels 2,5 uur voor de deur. Toch nog even proberen na het forum gelezen te hebben. De truc met de sleutel proberen. De accu was inmiddels nagenoeg leeg. Iets heeft de accu in een korte tijd leeggetrokken, dat gebrom/geratel vermoed ik.
Wie heeft een donker bruin vermoeden wat hier aan de hand is? Computer defect??
Morgen proberen de accu op te laden. En dan?
Alvast bedankt voor de reacties. Mvgr. Carracha
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
03 nov 2013 01:40 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Beste mensen, Ter aanvulling. De zekeringskast wordt de BSI genoemd, datgene wat er onder zit de BMI. Althans dat begrijp ik na een paar uurtjes zoeken op internet en leders op het forum onder 'Electronica'. Nu zou het zou kunnen zijn dat daar een relais inzit dat ratelt en stroom weglekt uit de accu. Is er iemand die mij verder kan helpen? Het is zo stil...... Groeten, Carracha.
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 11:54 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Mijn eerste reactie is leg hem eens aan de Lexia om duidelijker te krijgen wat er aan de hand is.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
04 nov 2013 12:01 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Dank voor je reactie. De auto staat voor de deur met een nagenoeg lege accu (zie eerste bericht),die moet eerst wat meer power hebben.
Een lexia heb ik niet bij de hand. De garage bellen is een alternatief, wel een heel kostbare gezien het soms (on)voorspelbare gedrag van een dealer.
MVGR, Carracha
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 12:27 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Had ik gelezen. Je kan ook even zoeken op het forum naar iemand bij jouw in de buurt met een Lexia die je kan helpen. Daarom is het makkelijk als je je woonplaats vermeld, kunnen de leden met een Lexia je helpen.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
04 nov 2013 12:42 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Goeie tip Edwin!!
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 12:53 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Toch nog even de Wegenwacht gebeld. Je weet het maar nooit. Al komt hij maar even aan de praat.... Wat blijkt: geen aansturing op de bobinegalerij, krukaspositie sensor wellicht defect. Er is een modificatie voor...
Oftewel de krukassensor is kapot. Blijkt 9 van de 10 gevallen zo te zijn.
Makkelijk te doen??
groeten, Carracha.
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 16:52 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start (nog steeds) niet
 Easyparts verkoopt krukaspositiesensoren. Twee of met drie polen. De vraag is: welke heb ik nodig voor mijn C5 Break, motor EW10J4 (RFN). De sensor met één schroef heb ik nog niet kunnen loshalen. Ik moet alles op de tast doen van boven af, na de luchtaanvoer/filter verwijderd te hebben. Overigens zag ik een flinke hoek van <90 graden in de kabel zitten......Het kan dus ook nog een kabelbreuk zijn! Maar goed, vrijdag heb ik meer tijd. Nog andere tips?? Mvrg. Carracha
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 18:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik het artikelnummer van deze sensor opzoeken en hier neerpennen.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 nov 2013 19:57 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Hallo JW,
Je bedoelt vermoedelijk het identivicatienummer en dat is dan VF7DERFNC76421906
Alvast bedankt.
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
04 nov 2013 23:35 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Via je VIN kom ik op dit plaatje: De krukassensor staat op #4. De oorspronkelijke sensor had # 1920 FP, daarvoor is RP (Replacement) # 1920 EN gekomen. In het document B1HA4FP0 Functie : Injectie vind ik nog de volgende info: Citaat: 3. Toerensensor (1313)
3.1. Functie De sensor is tegenover de tanden op het vliegwiel aangebracht. Taak van de computer van het motormanagementsysteem aan de hand van de ontvangen informatie : --Controle van het stationair toerental --Bepalen van de stand van het draaiend gedeelte --Berekening van de ontstekingsvervroeging --Regelen van het stationair toerental
3.2. Beschrijving De sensor is van het inductieve type. Samenstelling van de sensor : --Een permanente magneet --Een spoel De sensor levert een elektrisch signaal als er een tand op het vliegwiel passeert (verandering van het magnetisch veld). De 58 tanden dienen om het toerental van de motor te bepalen. De 2 ontbrekende tanden dienen om de stand van de krukas te kunnen bepalen (geen signaal). OPMERKING : Deze spleet is niet afstelbaar. 3.3. Elektrische bijzonderheden Functie van de aansluitingen van de stekkers : --Aansluiting 1 : Signaal --Aansluiting 2 : Massa --Aansluiting 3 : Afscherming (*) (*) Afhankelijk van de uitvoering. Weerstand tussen aansluiting 1 en 2 : 425 - 525 Ω. Bijzonderheden van de verzonden signalen : Wisselspanning met variabele frequentie.
3.4. Opstelling Opstelling : Op het koppelingscarter. Die opmerking bij 3.3 laat het verschil zien tussen de de uitvoering met 2 dan wel 3 aansluitingen. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 nov 2013 00:37 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 212 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Bedankt JW! 
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
05 nov 2013 07:46 |
|
 |
ignace
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 apr 2010 17:16 Berichten: 4
Auto: citroen C5² 03/2006 DW10 136 pk vol aut. 6 boite
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10711
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 43210
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: motor start niet
hela mannen, niet te vergeten de pomp in tank ! ! pomp moet 3 bar druk op systeem brengen. of motor draait NIET
|
05 nov 2013 13:47 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Uiteraard Maar eerder schreef carracha: Citaat: Wat blijkt: geen aansturing op de bobinegalerij, krukaspositie sensor wellicht defect Dat lijkt me dan toch een ander verhaal te zijn. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 nov 2013 14:12 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: motor start niet
Zou er dan een vonk worden afgestuurd als er geen brandstofdruk is?
|
05 nov 2013 22:27 |
|
 |
|