Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door EW »

Maarten schreef:Als de besparing van 130 km/h naar 110 km/h het verschil maat tussen je een auto kunnen veroorloven en niet... kul, als je het mij vraagt!

Denk je eraan dat de luchtweerstandskracht kwadratisch gaat met je snelheid en de meest bepalende factor in het brandstofverbruik boven de 100 km/u is?

Die 20 km/u is 18% snelheidsverschil. De luchtweerstand is daarbij 40% hoger.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door Roman »

Ja en?

Of de auto 1/15 rijdt of 1/18 daarvoor hoef ik hem niet weg te doen.
En dat is waar maarten op doelt..
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door bgt »

Flip schreef:
Maarten schreef:want 110 rijden waar je 120 of 130 mag lijkt mij geen probleem.
Als t maar rechts van de weg is. De irritatie komt vaak omdat ze langzaam links blijven rijden.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door Menno »

Zullen we die discussie maar elders voeren :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door bgt »

EW schreef:Denk je eraan dat de luchtweerstandskracht kwadratisch gaat met je snelheid en de meest bepalende factor in het brandstofverbruik boven de 100 km/u is?
Who cares??? LPG is gelukkig goedkoop :cit4
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door Roman »

De benzine ook..

1,43 voor de 95
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hartelijk bedankt voor alle reacties allemaal. Niet dat ik er nu helemaal uit ben, maar ik weet wel waar ik op moet letten. En dat ik vooral eens moet gaan proefrijden in de 2.0 benzine en in de 1.6 THP, maar alleen als die een modificatie heeft gehad. Bij de 2.0 zal ik dan vooral letten op het geluid.

Zelf ben ik zeer nauwkeurig met onderhoud en vertroetel mijn auto altijd erg, maar de kunst is natuurlijk wel om er 2e hands een te vinden die dat ook heeft gehad. Overigens heb ik in de C5 break veel plezier van de 2.0 benzine, vooral op lange ritten en met volle vakantiebepakking doet die het uitstekend. Wegtrekken vanuit stilstand gaat wel wat moeizamer, maar ach, de dame is toch geen sportwagen...

Overigens heb ik de tijd, de huidige C5 II 2.0 break doet het nog prima, maar de C5 III Tourer lonkt wel, ik vind het een erg mooie auto. Dus ik ga op mijn gemak verder zoeken tot de juiste auto langs komt.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door bgt »

Harm Jan schreef:Overigens heb ik in de C5 break veel plezier van de 2.0 benzine
Ik ook van mijn atm. motortje. Tuurlijk is een motor met een turbo fijner maar ja.....moet wel heel blijven.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 770
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12792CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door Jooster »

bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner
Alles is relatief... Is maar net wat je fijn vindt en hoe je de auto gebruikt. Turbo is meer vermogen en meer koppel. Maar de directe relatie tussen intrappen gaspedaal en afgifte vermogen is weg. Moet langer wachten dat vermogen vrij komt. Heb zelf de nieuwe 2.2 HDi. Is een beul. Maar bij lage belasting en laag in de toeren doet de motor schokkend weinig als je het gaspedaal intrapt. Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet. 1.6 THP doet dit wel beter overigens. Serieus punt om mee te nemen in je afweging.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door c5jan »

Schakellui rijden, de grote vrees van iedere turbodieselmotor.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door bgt »

Jooster schreef:
bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner
Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet.
Heb ik gemerkt toen ik proefritjes ging maken om te kiezen voor een nieuwe auto eind 2009.
Ik had toen ff een C4 Picasso met 1.6HDI meegekregen, wou eigenlijk weer een Picasso.......tot ik in de C5 ging rijden, en schrok toen ik de snelweg op ging. Ik was vroeger natuurlijk gewone diesels gewend en die hadden geen gat. Gewoon een grote motor met weinig pk. Die HDI heeft mij zo doen schrikken dat ik gelijk van de keuze voor een turbodiesel af was. Maar diesels zijn wel betrouwbaarder dan turbo benzine motoren. Hoe mooi de THP ook is, ik moet 1st zien dat ze makkelijk 3 ton aan km's halen. Dan vertrouw ik ze pas. Die downsized motoren krijgen veel meer op hun donder dan gewone grote benzine motoren.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door tonny25 »

bgt, helemaal mee eens. Klinkt misschien wat ouderwets maar in verhouding nooit problemen met de 2.0 benz. motor. Ook niet op LPG.

Gr. Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Gebruikersavatar
HBR
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:32
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Locatie: Leusden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door HBR »

Ik ben op zoek naar een auto met een dieselmotor. Dan zit je qua koppel nog beter i.v.m. het trekken van de caravan. Dus mijn C5 tourer op lpg is dus binnenkort te koop.
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG

Groeten Hans
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Jooster schreef:
bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner
Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet.
Ik herken dat van mijn oude werk Astra 1.7 DTI die pas wat ging doen boven de 2200 tpm, en dat was dan ook het grote verschil toen ik voor het eerst in een 2.0 HDI/110 pk P307 wegreed. Voor mijn gevoel meteen reactie en koppel vanaf 1200 tpm. Deze ervaring is de reden dat ik uiteindelijk een C5 om deze motor heb gekocht en dat dat een 2.0/136 pk is geworden was een leuke plus. Een slecht reagerende EGR-klep, bijvoorbeeld door vacuumproblemen kan overigens ook zorgen voor een slecht oppakkende motor. Door die extra balansassen in een 2.2 HDI kan ik me voorstellen dat deze wat meer moeite heeft om op toeren te komen. Mij valt juist de levendigheid van de 2.0 HDI op en dat al helemaal vergeleken met de werk-Fabia 1.2 TDI. Deze gaat nu, nadat deze 56 dKm heeft gelopen, eindelijk een beetje leven maar dan pas rond de 1800 tpm.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?

Bericht door Menno »

Idd een 2.0 HDiF 16v is een fijne en levendige dieselmotor , daar kan een 2.0 benzine niet tegenop ....,

Maar we geraken zo langzaam wel off-topic ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie