Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik vond het heerlijk met comfortbollen rondom ....
Bij de C5-3 gelukkig niet nodig
Bij de C5-3 gelukkig niet nodig
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2009 10:58
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart
Locatie: Havelterberg (Dr.)
Contacteer:
Hoi Menno,Menno schreef:Bij de C5-3 gelukkig niet nodig
Ik heb juist de ervaring dat de Ph3 ze véél meer nodig heeft dan mijn oude Ph1 destijds. Díe heeft me juist besmet met ´het virus´... Nu was dat een Berline. De Ph1 break was in vergelijking toen ook al véél stugger. Dus het is deels ook gewoon het verschil tussen sedan / break.
Misschien is het omdat tussen beide een dik jaar renault zat, dat ik het niet goed kan vergelijken, maar van het begin af aan vond ik 'de C5 ervaring' waar ik in m'n oude Ph1 zo gek op was geworden, bij de nieuwe C5 tegenvallen...
Nu heb ik een 2 liter benzine / LPG. In vergelijking met de V6 diesel Ph3 tourer die m'n pa nu heeft veert die van mij wel weer wat lekkerder, maar een C5 moet fijner kunnen wat mij betreft. Háált het volgens mij niet bij de Ph1. Kan dat ook zijn omdat ie rond de 200d km zit? Dat magische getal las ik ook ergens in dit draadje? (heb 'm met 150k gekocht, 2,5 jr geleden en toen was 't al zo).
Lang verhaal kort: Mag ik de fijne vering van de oude Ph1 verwachten als ik die comfortbollen op mijn Ph3 zet, of is dat gewoon voltooid verleden tijd?

http://www.deflect.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je C5-3 hp niet beter veert dan de ph1 zou ik de bollen eens laten checken ....
Deze is echt zachter dan een ph1/2 , zonder twijfel , en ik rij al heel veel hp's achter elkaar ( zonder tussenstop )
Qua moderne Citroëns is enkel de C6 soepeler geveerd.
Comfortbollen zijn er nog niet voor de 3 ( zover ik weet ) en waar ik het voor de ph1 echt nodig vond zou ik het bij deze niet eens overwegen dan zou de auto te zacht worden ....
Of misschien weer eens in een ph1 stappen, die veert half zo lekker niet , even geheugen opfrissen
Zo is mijn ervaring en gevoel.
Deze is echt zachter dan een ph1/2 , zonder twijfel , en ik rij al heel veel hp's achter elkaar ( zonder tussenstop )
Qua moderne Citroëns is enkel de C6 soepeler geveerd.
Comfortbollen zijn er nog niet voor de 3 ( zover ik weet ) en waar ik het voor de ph1 echt nodig vond zou ik het bij deze niet eens overwegen dan zou de auto te zacht worden ....

Of misschien weer eens in een ph1 stappen, die veert half zo lekker niet , even geheugen opfrissen

Zo is mijn ervaring en gevoel.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2009 10:58
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart
Locatie: Havelterberg (Dr.)
Contacteer:
Ghehheh... dat zal het zijn... Wel een goed idee eigenlijk. Collega van me heeft een Ph2, toch es een ritje van auto wisselenMenno schreef:Of misschien weer eens in een ph1 stappen, die veert half zo lekker niet , even geheugen opfrissen

http://www.deflect.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zou eerst dat ritje maken, .. 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik vind mijn 2.2 PhI een stuk minder veren dan de oude 2.0....
Kwestie van de bollen?
Kwestie van de bollen?
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Rond de 200.000 km LDS vernieuwen en bollen checken ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Klopt. lds olie vervangen scheelt ook weer veercomfort.
Wel met lexia eerst drukloos maken, blijft er weer een halve liter minder achter.
Aftappen door de slangklem los te nemen van de slang op de onderbalk bij de radiator, pass. zijde.
alles loopt er dan uit.
Ik zou alleen geen 200.000 km wachten, maar wat eerder, vooral als de leeftijd komt.
Wel met lexia eerst drukloos maken, blijft er weer een halve liter minder achter.
Aftappen door de slangklem los te nemen van de slang op de onderbalk bij de radiator, pass. zijde.
alles loopt er dan uit.
Ik zou alleen geen 200.000 km wachten, maar wat eerder, vooral als de leeftijd komt.

oh ja, comfortbollen rondom, heerlijk !

Zelf zit ik er ook aan te denken om comfortbollen te nemen, maar er is één puntje dat me tegen houd.
Zo nu en dan heb ik er een sleurhut van 1350 kg achtehangen en ben bang dat dat tot deinen gaat leiden.
De kogeldruk hou ik op +/- 65 kg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gr. Delf.
Zo nu en dan heb ik er een sleurhut van 1350 kg achtehangen en ben bang dat dat tot deinen gaat leiden.
De kogeldruk hou ik op +/- 65 kg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gr. Delf.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik hou erg van een soepel verende C5, maar ik heb bij mijn PH2 berline de comfortbollen weer vervangen door de orginele omdat ik het toch te slap vond.
En dan heb ik geen trekhaak.
Bollen vóór is een prima idee.
En dan heb ik geen trekhaak.
Bollen vóór is een prima idee.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jij had ze onder een C5 met HA3+, als ik het goed heb.
Daar zou ik ze ook niet onder zetten. Ik doe het ook niet bij mijn C5 met HA3+.
Zelf had ik ze wél onder een Xant met gewone HP, daar bevielen ze me uitstekend.
En als ik het goed heb heeft Delf ook een gewone, met HA3 dus, geen +
Daar zou ik het wellicht wél onder zetten.
Groet,
JW
Daar zou ik ze ook niet onder zetten. Ik doe het ook niet bij mijn C5 met HA3+.
Zelf had ik ze wél onder een Xant met gewone HP, daar bevielen ze me uitstekend.
En als ik het goed heb heeft Delf ook een gewone, met HA3 dus, geen +
Daar zou ik het wellicht wél onder zetten.
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik had ze wel rondom met HA3+ , een waar genot ...
Maar met zware belading of idd een sleurhut misschien niet heel verstandig.
Maar met zware belading of idd een sleurhut misschien niet heel verstandig.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als ik het goed begrepen heb, "lopen" de comfortbollen zoals de LHM bollen weer leeg. Iemand ervaring met de levensduur?
Daarnaast overweeg ik een setje op de vooras. Wie heeft hier ervaring mee qua rijeigenschappen?
Daarnaast overweeg ik een setje op de vooras. Wie heeft hier ervaring mee qua rijeigenschappen?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Even klaverblaadje een PB sturen, die had (heeft ? ) ze enkel op de vooras ....
Ik vind die dingen geweldig, ze zitten nu ook weer op m'n XM
En klopt dat ze idd niet het eeuwige leven hebben, maar daar is de prijs ook naar , zijn volgens mij navulbaar
Ik vind die dingen geweldig, ze zitten nu ook weer op m'n XM

En klopt dat ze idd niet het eeuwige leven hebben, maar daar is de prijs ook naar , zijn volgens mij navulbaar
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24