C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
Ik heb een C5 Break 2.0 HDI, maar daar rijd ik heel weinig mee. Nu heb ik een Xsara Picasso waar geen cruise control in zit. Kan ik de cruise control van de C5 overzetten naar mijn Xsara Picasso? Als het mogelijk is, dan heb ik de vraag wie dit voor mij wil doen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Ik heb geen idee of jij deze kan overzetten. (geintje) Ik denk dat je eerst moet gaan controlleren wat de onderdeelnummers zijn van jou cc in de C5 en wat het onderdeelnummer is bij een Xsara Picasso die je nog hebt. Zijn deze gelijk zal het geen problemen moeten opleveren anders zal het waarschijnlijk niet gaan.
Anders vraag eens bij de dealer, die kan makkelijk achter beide nummers komen.

Succes.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
Ik zal eens bij een dealer gaan informeren, bedankt voor de tip.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zit er in jouw C5 een originele CC, die via de stengel onder het stuur bediend wordt?
Dan is dat artikelnummer 6242Z9.

Maar zit er in jouw Picasso een COM2000 waar deze ingeprikt kan worden, of heb jij nog de eerdere uitvoering zonder Multiplex technologie?
Bij de COM2000 uitvoering wordt de 6242Z9 maar ook de 6242Z8 gebruikt, dat is afhankelijk van de ORGA. Die laatste is de CC regeling zoals die ook in de C5 PH2 zit
Van belang is ook of je een elektronisch gaspedaal hebt dan wel een kabelbediende smoorklep. Ik veronderstel het eerste.

Als je de laatste 8 cijfers van de VIN van de Picasso geeft kan ik dat allemaal voor je checken.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
De laatste acht cijfers van de VIN is: 25834747.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
In de C5 zit een originele CC, met de stengel onder het stuur.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Volgens de gegevens in de DataBase zou er voor jouw ORGA 10777FV de stengel 6242Z9 van je C5 in moeten kunnen, maar er zou ook een 6242Z8 in passen.
Het verschil zit in de snelheidsbegrenzer, die heeft de Z8 wél, de Z9 niet.

Jouw COM2000 is de 6242C3
Je zou het kunnen proberen en dan kijken of je 'm met een Lexia aan de praat krijgt. Want dat zal hoe dan ook nodig zijn.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
Ik ben op autogebied een leek, maar wat is een Lexia? Ik ben redelijk technisch, en gezegend met twee rechterhanden. Is deze ombouw iets wat ik in eigen beheer kan doen, of kan het advies gegeven worden om hier niet aan te beginnen?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Waarom haal je niet op de sloop een picasso cc ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
En dan blijft de C5 ook orgineel. :smt190
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:20
Auto: Break Difference HDI 2.0
Opties: trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: beige
Locatie: Almere
Menno, ik heb begrepen dat je auto erop "voorbereidt" moet zijn. Daaruit begrijp ik dat je het dan hebt over aansluitingen of van dat soort zaken.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In de COM2000 zit de aansluiting voor de CC stengel.
Voorts loopt alle communicatie vanaf de COM2000 naar andere delen zoals het motormanagement via het VAN/CAN signaal, dat is er dus ook al.
Wat dan zou kunnen ontbreken is de aansturing van al die zaken, da's een softwarekwestie.
Daarom moet het systeem aan de Lexia gehangen worden, da's de apparatuur waarmee je het systeem kunt uitlezen en zonodig aanpassen.

In het systeem wordt ook een signaal gebruikt vanaf het koppelings pedaal. Dat zal vermoedelijk ontbreken, hetgeen betekent dat dit gesimuleerd moet worden. Dat heb ik destijds ook gedaan bij mijn eerste Xantia, daar is prima mee te leven.
Voorts zie ik dat in het CC systeem gebruik gemaakt wordt van een dubbel signaal afkomstig van de remschakelaar. Of dat bij deze Picasso aanwezig is weet ik niet.

Overigens deel ik de mening van Menno en Herman: haal er eentje uit een sloop Picasso, dan hoef je je C5 niet te verminken en hou je die origineel.
Zonodig kun je daar dan ook de ontbrekende delen uithalen als het niet lukt de CC aan de praat te krijgen zonder die spullen dan wel dat je toch die koppelingsschakelaar wilt gebruiken.
Dat zou ik in elk geval doen als de proef met de CC stengel uit je C5 geslaagd is, ook zonder extra spullen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie