Verbruik ligt zo rond de 1 op 13.5 en hij komt met het verkeer prima mee hoor.
En ook nog redelijk stil binnenin. Maar inderdaad, geen strepentrekker, maar daar heb ik hem ook niet voor.
Dat doet onze 307CC wel
Sjever schreef:@Jooster , die "herrie"in de 2.0 is erg betrekkelijk, hij zal voor menigeen de stilste auto zijn die ze ooit hebben gereden
Deze motor kwalificeert niet als betrouwbaar. Postings op dit forum, berichtgeving elders waaronder televisie programma (dan moet je het vrij bont maken), gedeeltelijke erkenning door PSA, maken dit wel duidelijk. Natuurlijk zijn er mensen die geen probleem met hun 1.6 THP hebben. Maar ze zijn er ook die dat wel hebben. En dat zijn er gewoon te veel. Ik zou deze motor nooit kunnen aanbevelen. Hoe jammer ook, want voor de rest is het een heerlijke motor.macpro schreef:Niet mee eens. Er zijn probleem motoren, maar ik heb hier twee collega's met een 508 THP. Niets gemerkt van de problemen. Zolang je je huiswerk goed doet kun je daar een hele fijne auto aan overhouden.Jooster schreef:1.6 THP heerlijk maar onbetrouwbaar
Voorheen Ph2V6: 
Bij 130 is ie idd een beetje rumoerig/grommerig. Ga je sneller dan wordt ie in verhouding weer stiller.Sjever schreef:@Jooster , die "herrie"in de 2.0 is erg betrekkelijk, hij zal voor menigeen de stilste auto zijn die ze ooit hebben gereden
Voorheen Ph2V6: 

Flip schreef:
maar ik neem aan dat de 1.8 maar ook de 2 liter motoren niet veel veranderd zijn in de loop der jaren.
ehhhh om hem zelf te repareren? Daar heb je toch een garage voor (en in geval van distributietiming nog garantie ook)Flip schreef:Ben je daarbij niet technisch, dan zou ik zeker niet voor de 1.6 THP gaan.
Groeten.
Voorheen Ph2V6: