Laten repareren of inruilen?
Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Of het is de foute com Dan krijg je de storing ook.. Of men heeft de stuurhoeksensor niet opnieuw gecalibreerd..
|
20 sep 2013 12:40 |
|
 |
leo gerritse
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 apr 2010 21:26 Berichten: 18 Woonplaats: Woudrichem
Auto: Sedan, Business
Opties: Teveel om afzonderlijk op te noemen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103850
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Probleem is gevonden (wordt me verteld): technisch praatje is mij even ontgaan maar in ieder geval doet de wijzer van de snelheidsmeter het nu....soms, en soms niet. En wanneer hij het wel doet geeft hij een verkeerde snelheid aan. Dit kan worden opgelost door de klok er uit te halen, opsturen en laten repareren. Dan wordt hij teruggestuurd en zetten ze hem bij de garage weer in. Kosten ca. € 196,- (kosten voor uit halen, opsturen en weer terugzetten neemt de garage voor zijn rekening, zei de monteur).
Daarop zei ik dat mij gezegd was door de monteur dat het euvel van de snelheidsmeter kwam door de defecte stuurhoeksensor. Wanneer die vervangen zou zijn dan was het probleem opgelost. Dat was dus niet zo. Dus die stuurhoeksensor had ik niet nodig. Scheelt toch weer € 363,-
Fout. Die was toch kapot en moest dus toch worden vervangen, wist de monteur mij ook nog duidelijknte maken.
Kortom € 1050,- plus € 196 = € 1246,-
En dat omdat ik graag wilde dat mijn snelheidsmeter gerepareerd werd. Nog een geluk dat de onderhoudsbeurt slechts € 120,- kostte.
Da's toch een uitgave van € 1366,- slik.
En dan te bedenken dat mij in eerste instantie verteld werd dat het alleen een stuurhoeksensor zou zijn van € 363,- plus de beurt van € 120,- € 1366,- of € 483,- toch een groot verschil.
Oh ja, en nog een week mijn auto weg. Gelukkig kan ik wel een leen-auto krijgen. Moet nu morgen dus toch weer iemand regelen om 50 km voor me te rijden.
Ellende, ellende, ellende. Ooit was ik heel blij met deze garage, nu voel ik me toch enigszins uitgeknepen. Voor een volgende auto (hoop weer een C5) toch maar bij een andere garage kijken?
_________________ The comfort in my life, is given by the C5.
|
20 sep 2013 17:48 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Het probleem van de snelheidsmeter klinkt toch als het veelbekende euvel van teveel speling op het asje...kun je zelf repareren met een drup secondelijm (staat hier ergens op het forum).
Tja...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
20 sep 2013 17:54 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Iets wat ik eigenlijk nooit tegenkom maar wat eigenlijk wel zou moeten bij een fatsoenlijke garage: Als je de auto afhaalt na een reparatie de vervangen onderdelen te zien krijgen met een woordje uitleg. In feite moeten ze je zelfs vragen wat ze er mee mogen doen, het zijn tenslotte nog altijd je eigen onderdelen... Ik ben zelf nog maar 1 garage tegengekomen waar ze dat doen.
_________________ Free beats!
|
20 sep 2013 18:05 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
ik ken er 2 die zo werken.. mijn huidige dealer ook... heb het al eens geschreven, hij heeft mijn schoonvader zijn C3 afgesleept en gezocht naar de storing.. niks te vinden... hij heeft ook niks moeten betalen.. geen storing is geen reparatie is niet betalen.. zelfs niet voor het afslepen..
|
20 sep 2013 18:16 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Je moet in principe altijd de vervangen onderdelen kunnen krijgen! Meestal zal je er om moeten vragen. Bovenstaand verhaal is op zijn minst onduidelijk. ps: als een startmotor kuren begint te krijgen merk je dat echt wel EN heb je tijd genoeg om hier wat mee te doen. succes!
|
20 sep 2013 18:23 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
C5 daarweghalen en naar JO brengen! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 sep 2013 19:06 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Please name and shame, dit kan echt niet wat ze jou flikken. Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
20 sep 2013 19:15 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Gaat dit nog steeds over Autovitel in Waalwijk, waar je het in één van je eerste posts over had???? Want dat is volgens mij toch een gerenommeerd bedrijf dat goed aangeschreven staat in Citroën en Peugeotkringen... Het lijkt me toch dat die dat fatsoenlijk op moeten kunnen lossen....
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
20 sep 2013 20:25 |
|
 |
leo gerritse
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 apr 2010 21:26 Berichten: 18 Woonplaats: Woudrichem
Auto: Sedan, Business
Opties: Teveel om afzonderlijk op te noemen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103850
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Zo, auto is gerepareerd (afgelopen dinsdag al, maar ik had nog geen tijd / zin om hierover iets te schrijven).
Ik ga er niet teveel woorden meer aan vuil maken. Zoals hierboven door iemand werd voorgesteld: auto daar weghalen en elders brengen; dat heb ik niet gedaan. Gewoon de auto laten repareren waar ik hem gebracht (èn gekocht) had.
Mijn vraag was dus aanvankelijk: kleine beurt en wijzer van snelheidsmeter.
Bleken daarna nog 2 banden, stuurhoeksensor, startmotor, remlichtschakelaar èn extra reparatie van snelheidsmeter bij te komen.
Uiteindelijke kosten: € 1.364,- (en zoals ik al eerder vermeldde kwam de beurt op € 120,- en de stuurhoeksensor op € 363,-. De extra reparatie voor de snelheidsmeter kostte nóg eens € 204,- extra).
Hoop gezeik over niet (goed) gerepareerde auto die ik tòch moest betalen (zie hierboven mijn vorige berichtje) en zeer ontevreden gevoel.
En dit was de tweede keer dit jaar dat ik niet naar behoren werd geholpen bij deze garage (ik heb hier in 2010 2 auto's gekocht!).
Ruim een week mijn eigen auto niet (wel gratis leenauto) en tenslotte:
Uitleg over hoe en wat: nee Vraag wat te doen met oude onderdelen: nee Woordje van medeleven over ontstane situatie of excuses: nee
Ooit was ik helemaal idolaat van Autovitel. Ik werd hier destijds heel goed en naar volle tevredenheid geholpen. Nu veel monteurs maar tevreden ben ik echt niet meer.
Jammer. Ik hoop dat de snelheidsmeter het blijft doen want bij Autovitel kom ik NIET meer terug.
_________________ The comfort in my life, is given by the C5.
|
04 okt 2013 10:50 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Dat is heel jammer, zie net weer reklame hierboven van hen, zit er soms een andere directie? Laten ze hier maar eens lezen want zo zou ik niet gauw wat reparaties daar laten doen. Ik hoop dat er gauw wat weerwoord van hen komt en een oplossing. Nu is het verhaal van één kant. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
04 okt 2013 11:50 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Mijn 3 vorige auto's kwamen van Autovitel /Dombosch, altijd netjes behandeld, en zou als ze in het afgelopen half jaar het goede type auto voor me gehad hadden mijn vierde daar gekocht hebben. Dus het lijkt mij dat ze er een andere bedrijfsvoering zijn gaan toepassen,misschien het gevolg van de crisis? Verkeerde manier voor continuïteit lijkt mij. Misschien wil Hans Quist zelf nog reageren in deze?
Sjef
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
04 okt 2013 20:06 |
|
 |
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Laten repareren of inruilen?
leo gerritse schreef: Hoop gezeik over niet (goed) gerepareerde auto die ik tòch moest betalen (zie hierboven mijn vorige berichtje) en zeer ontevreden gevoel.
(mijn persoonlijke mening) Zoek contact met je dealer, en dan niet de werkplaats. Je geeft zelf aan dat je meerdere Citroëns daar heb gekocht. Geef hun de kans om jou naar tevredenheid te bedienen. (sales/aftercare)
|
04 okt 2013 21:31 |
|
 |
leo gerritse
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 apr 2010 21:26 Berichten: 18 Woonplaats: Woudrichem
Auto: Sedan, Business
Opties: Teveel om afzonderlijk op te noemen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103850
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
Het klopt dat het verhaal nu van één kant verteld wordt. Maar wanneer er echter een andere mening van het bedrijf komt, dan verandert het niets aan de manier hoe het gelopen is. Feit is dat mijn auto in eerste instantie gerepareerd zou zijn en zelfs tijdens de proefrit volgens de monteur geen gebreken meer vertoonde. Wij rijden de volgende dag bij de garage weg en merken helemaal niets van de reparatie. De gebreken die de auto vertoonde vòòr dat hij 'gerepareerd' was, waren nog steeds aanwezig! Wanneer ik dan direct terug ga, mijn auto weer achter moet laten maar nìet mijn zojuist betaalde geld voorlopig terug kon krijgen totdat de auto wèl gerepareerd zou zijn (omdat ze toch die onderdelen besteld hadden), gaf mij een bijzonder onprettig, zeg maar gerust onbetrouwbaar, gevoel. Ze begrepen wel dat ik het niet leuk vond maar ja, ik had betaald dus kon mijn geld niet terug krijgen. Sjef, dat jij je 4de auto daar weer had willen kopen begrijp ik. Sterker, het is dat het momenteel nog niet haalbaar was voor mij, anders had ik waarschijnlijk ook wel mijn volgende auto daar gekocht (lees het begin van dit hoofdstuk maar; ik twijfelde al tussen laren repareren en inruilen). Maar de manier waarop het nu uiteindelijk gelopen is en het gevoel dat ik er aan over heb gehouden heeft er nu voor gezorgd dat het vertrouwen echt verdwenen is. Ik zal nu bang zijn om daar een auto te kopen/laten repareren. Misschien ben ik te kortzichtig, maar gezien de reacties die hierboven staan denk ik dat dat wel meevalt.
Ach, het zal altijd wel wat zijn. Alleen ben ik iemand die, wanneer ik me belazerd voel, niet meer met die mensen in zee ga die mij dat gevoel geven. Helaas voor mij is dat wat betreft auto's nu de eerste keer. Zo als dit gegaan is heb ik nog niet eerder meegemaakt. Komt het door de crisis? Ik weet het niet; zou niet mogen (vind ik). Wat ik wel weet is dat mijn auto het nu in ieder geval (nog) wel doet. Dat die wijzer mij dus € 567,- heeft gekost vind ik (zeker na wat ik hier op het forum hier over gelezen heb) erg veel. Daar komt dus de manier hoe één en ander is gelopen nog bij.
Wanneer ik enthousiast en tevreden over iets of iemand ben, dan steek ik dat niet onder stoelen of banken (lees ook maar eens het andere stukje van mij over Autovitel toen ik de auto daar gekocht heb). Maar wanneer ik het tegendeel mee maak dus ook niet.
Ik sluit dit hoofdstuk nu maar af. Hopen dat de auto nog een tijd meegaat en voor een volgende auto zien we dan wel weer. Zoals mijn vader altijd zegt: 'Ze bakken overal brood'.
_________________ The comfort in my life, is given by the C5.
|
04 okt 2013 21:47 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Laten repareren of inruilen?
If you fool me once: shame on you.
If you fool me twice: shame on me.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
05 okt 2013 12:19 |
|
 |
|