Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Ik ben heel voorzichtig aan het rondkijken naar een Phase 3, een C5 Tourer (occasion). Moet er een op benzine zijn, maar welke motor is de beste: ik zie veel 1.8 benzine's staan voor redelijke prijzen. Verder natuurlijk veel 2.0 benzine's te koop. Of toch wat langer wachten tot een 1.6 THP betaalbaar wordt?
Tips, adviezen?
Groeten, Harm Jan
Tips, adviezen?
Groeten, Harm Jan

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:11
Auto: C5 3.0 V6 exclusive tourer
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Hoi harm jan,
ik heb laatst een P3 tourer 3,0 v6 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Ik had eigenlijk dezelfde gedachten ivm verbruik ed..De rede dat ik voor deze motor ben gegaan is de soeplesse en minimale hoger verbruik (gem 10,3). De 1,8 en 2,0 moeten bij het vrij hoge gewicht van de auto te hard werken naar mijn mening. Hierdoor gaan ze meer verbruiken. De THP zou mijn 2de keus zijn geweest. Ben wel door derden aangesproken op problemen met de ketting. Hoever dit waar is weet ik niet.
Succes met de ev aankoop
ik heb laatst een P3 tourer 3,0 v6 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Ik had eigenlijk dezelfde gedachten ivm verbruik ed..De rede dat ik voor deze motor ben gegaan is de soeplesse en minimale hoger verbruik (gem 10,3). De 1,8 en 2,0 moeten bij het vrij hoge gewicht van de auto te hard werken naar mijn mening. Hierdoor gaan ze meer verbruiken. De THP zou mijn 2de keus zijn geweest. Ben wel door derden aangesproken op problemen met de ketting. Hoever dit waar is weet ik niet.
Succes met de ev aankoop
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Omdat de thp teveel problemen heeft, en de 1.8 te licht is , heb je bij de benzine motor eigenlijk alleen de keus in de 2.0 en de 6 cilinder in mijn ogen.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:57
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Locatie: 3e byte rechts
Ik heb de 2.0 benzine gehad en op zich is het wel een fijne motor. Het enige wat me altijd heeft gestoord is dat het motor geluid op de snelweg nadrukkelijk aanwezig is in het interieur. Daarvoor had ik een Peugeot 407 SW met dezelfde 2.0 benzine motor en die had hetzelfde gedrag.
De 1.6 THP hebben we in onze 207cc liggen en dat is een fijnere motor dan de 2.0 benzine. Maar de THP motoren staan bekend om hun problemen met de distributie. Het zijn echter heerlijk stille motoren met lekker veel kracht en een aangenaam verbruik.
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een THP versie en goed de historie nakijken.
De 1.6 THP hebben we in onze 207cc liggen en dat is een fijnere motor dan de 2.0 benzine. Maar de THP motoren staan bekend om hun problemen met de distributie. Het zijn echter heerlijk stille motoren met lekker veel kracht en een aangenaam verbruik.
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een THP versie en goed de historie nakijken.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety 

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je niet teveel km's maakt zou ik een V6 zeker ook meenemen in het lijstje !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Hangt er van af wat je zoekt in de C5. Bij de C5 gaat het al snel om een soepele comfort cruiser, anders kiest men meestal een koektrommel van een ander merk. Dit zijn naar mijn mening de opties:
1.8 te licht
2.0 te veel herrie
1.6 THP heerlijk maar onbetrouwbaar
Niets dus. Als de 3.0 ook niets is zou ik vooral de lijst aanpassen en kijken naar de diesels. Daar zitten stille smeuïge comfort cruisers. Liefst met 6 bak automaat.
1.8 te licht
2.0 te veel herrie
1.6 THP heerlijk maar onbetrouwbaar
Niets dus. Als de 3.0 ook niets is zou ik vooral de lijst aanpassen en kijken naar de diesels. Daar zitten stille smeuïge comfort cruisers. Liefst met 6 bak automaat.

Of een 1.8 en die, na de garantie, laten chiptunen voor wat extra vermogen? (Zei de Nitwit op autogebied...)
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:57
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Locatie: 3e byte rechts
Niet mee eens. Er zijn probleem motoren, maar ik heb hier twee collega's met een 508 THP. Niets gemerkt van de problemen. Zolang je je huiswerk goed doet kun je daar een hele fijne auto aan overhouden.Jooster schreef:1.6 THP heerlijk maar onbetrouwbaar
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety 

Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
@Jooster , die "herrie"in de 2.0 is erg betrekkelijk, hij zal voor menigeen de stilste auto zijn die ze ooit hebben gereden 

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Benzine zonder turbo is geen chip kandidaat, daar schiet je niets tot weinig mee op ....Rowi schreef:Of een 1.8 en die, na de garantie, laten chiptunen voor wat extra vermogen? (Zei de Nitwit op autogebied...)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Ik ben zelf van een C5 Phase 1 (2.0 16v ) naar een Phase 3 tourer 1.6 THP gegaan.
Bevalt erg goed; wel navragen of de distributieketting al vervangen is. Was , als ik het goed begrijp, een probleem bij de eerste series, maar nu een " non-issue".
Bevalt erg goed; wel navragen of de distributieketting al vervangen is. Was , als ik het goed begrijp, een probleem bij de eerste series, maar nu een " non-issue".
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zo is het. De THP is gewoon een bijzonder fijne motor die je de V6 doet vergeten, behalve aan de benzinepomp 
De 1.8 is te licht, de 2l eigenlijk alleeen interessant als je op gas wilt rijden want voor de rest verouderd en bv niet met 6-bak geleverd (4 traps auto of 5 hand). Dus altijd herrie bij hogere snelheden door hoge toerentallen. De 2l had er bij de ph2 eigenlijk al uit gemoeten, zeker de combi met de AL4 automaat.
Ik durf de stelling zelfs aan dat de THP fijner rijdt als de V6 omdat een V6 erg veel extra gewicht in de neus legt, waarmee de C5 een beetje gaat "waggelen".
Overigens is een diesel ook niet te versmaden. Qua chiptuning ook een veiliger optie als enig benzine auto. Ook de THP wil je eigenlijk niet chippen, omdat je bij motor problemen niet de verlengde garantie van PSA wilt mislopen.

De 1.8 is te licht, de 2l eigenlijk alleeen interessant als je op gas wilt rijden want voor de rest verouderd en bv niet met 6-bak geleverd (4 traps auto of 5 hand). Dus altijd herrie bij hogere snelheden door hoge toerentallen. De 2l had er bij de ph2 eigenlijk al uit gemoeten, zeker de combi met de AL4 automaat.
Ik durf de stelling zelfs aan dat de THP fijner rijdt als de V6 omdat een V6 erg veel extra gewicht in de neus legt, waarmee de C5 een beetje gaat "waggelen".
Overigens is een diesel ook niet te versmaden. Qua chiptuning ook een veiliger optie als enig benzine auto. Ook de THP wil je eigenlijk niet chippen, omdat je bij motor problemen niet de verlengde garantie van PSA wilt mislopen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Qua geluid gaat er niets boven een V6 ...
Maar THP is verder een prettige motor
Maar THP is verder een prettige motor
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
@ exroosje: tenzij het tuningbedrijf de garantie overneemt. ( o.a. Rica Engineering in Wateringen ). Verder helemaal met jou eens.
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:08
Auto: c5 tourer 1.6 THP Comfort
Opties: 17" lichtmetalen velgen/wegkl.trekhaak/bag.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12245
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 87000
Kleur: gris fulminator
Locatie: ergens op walcheren(ZLD)
[quote="Jooster"]1.6 THP heerlijk maar onbetrouwbaar
quote]
Hoezo onbetrouwbaar ?????
quote]
Hoezo onbetrouwbaar ?????
auto geschiedenis : 2x VW kever -2x Renault 5 -2x Renault 11 - citroen ZX -citroen Xantia -2x citroen C5 [ph 1 en 2]